Centura rutieră a Capitalei, între șantier și licitații

1

centura-bucurestiCentura rutieră a Capitalei este fragmentată între lucrări de modernizare aproape de final și proceduri de licitație. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiuere (CNAIR) prezintă stadiul la zi al acestor operațiuni.

Astfel, între A1 (București – Pitești) – DN 7 (Chitila) – 8,6 km: porțiunea este în lucru, iar până la finalul lui 2016, se va putea circula pe 4 benzi.

Deschiderea circulației pe 4 benzi în această zonă este însă “condiționată de furnizorii de utilități”, potrivit CNAIR. Amintim că directorul general interimar al companiei, Cătălin homor, dădea ca sigură, la sfârșitul lunii august, deschiderea acestei porțiuni în decembrie.

Între DN 2 (Afumați) – A2 (București – Constanța)11,5 km. În luna noiembrie se face verificarea şi  aprobarea proiectului tehnic, acestea fiind urmate de întocmirea documentației de licitație.

Licitația pentru execuţia lucrărilor va fi lansată în luna decembrie 2016. Termenul estimat de finalizare a întregului proiect este semestrul II din 2017.

Inelul de sud cuprins între A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța) va fi de implementat în două etape:

  • Sector 1 – 22,5 km: între A1 – DN 5 (București – Giurgiu):

–  Procedura de licitație va fi demarată în noiembrie 2016;

–  Începerea proiectării este estimată pentru luna mai 2017 (cu o durată de 5 luni);

–  Termenul de începere a lucrărilor este estimat  pentru luna octombrie 2017 cu o durată de execuţie  de 18 luni.

  • Sector 2 – 9,4 km: între DN 5 – A2.

Pe acest sector, proiectul va continua în funcție de soluția dată de experţii colaboratori ai BEI – European Investment Bank (Banca Europeană pentru Investiții), după analiza multicriterială, în baza acordului semnat cu Ministerul Fondurilor Europene. Raportul final va fi predat Companiei Naționale de Administrare a Investițiilor Rutiere  în termen de 5 luni (până la 1 mai 2017).

“Soluția recomandată va dicta termenul pentru proiectare și execuție”, precizează CNADNR, în comunicatul remis redacției.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.