Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a decis, în șdința din 11 martie, cât va costa reabilitarea Pasajului Unirii: aproape 100 de milioane de lei. Urmează licitația pentru întocmirea studiului de fezabilitate și apoi cea pentru desemnarea constructorului – operațiuni ce vor dura ani buni.
“Se aprobă indicatorii tehnico-economici aferenţi lucrărilor de intervenţii pentru obiectivul de investiţii ‘Reabilitare/consolidare Pasaj Unirii’ (…) Finanţarea investiţiei se va realiza din bugetul propriu al municipiului Bucureşti”, se arată în proiectul de hotărâre adoptat.
Valoarea totală a proiectului, inclusiv TVA, este de 97,1 milioane lei, iar durata de realizare a investiţiei este de 2 ani.
În raportul de specialitate al proiectului se arată că în 2017 au fost expertizate podurile şi pasajele din administrarea Administraţiei Străzilor, printre care şi Pasajul Unirii. Urmare a expertizării tehnice s-a ajuns la concluzia că se încadrează în starea tehnică IV, deci una nesatisfăcătoare.
“Pentru a asigura condiţiile minime de siguranţă a circulaţiei rutiere sunt necesare lucrări de reabilitare/consolidare a infrastructurii şi suprastructurii pasajului (…) Lucrările de intervenţie sunt necesare pentru remedierea deficienţelor constructive constatate şi a degradărilor apărute din infiltraţiile din apa freatică, îmbătrânirii hidroizolaţiei, de asemenea infiltraţii prin rosturile degradate şi prin fisurile apărute”,