Închiderea circulației în zona Eroilor, unde s-a surpat carosabilul, se vor menține cel puțin 30 de zile, astfel că traficul rutier dinspre cartierele Drumul Taberei și Militari către centrul Bucureștiului se va desfășura în toată această perioadă pe rute ocolitoare.
Amintim că sâmbătă s-a surpat o porțiune de carosabil la intersecția B-dului Eroilor cu B-dul Eroii Sanitari, din cauza lucrărilor de extindere a liniei de metrou Eroilor – Drumul Taberei.
Timp de 25 de ani nu s-a lucrat nimic la metrou iar autorităţile o dau în bară la prima extindere de amplare.
Circulația rutieră auto se desfășoară astfel:
– dinspre cartierele Drumul Taberei și Militari: prin Șoseaua Pandurilor – Calea 13 Septembrie, precum și prin Șos. Geniului – Șos. Cotroceni.
– spre cele două cartiere: prin Splaiul Independenței – Șos. Cotroceni, Șos. Geniului; Șos. Cotroceni – B-dul Iuliu Maniu – B-dul Vasile Milea și prin Splaiul Independenței – Str. Elefterie – B-dul Eroilor.
„Primăria Capitalei adresează un apel public rezidenților din strada Dr Gheorghe Marinescu și Elefterie – proprietari de mașini – să elibereze carosabilul de autoturismele parcate pe aceste artere. Pe cele două artere se va institui, încă de duminică, restricția de ”oprire interzisă”, măsură care ajută în procesul de fluidizare al traficului”, precizează PMB, într-un comunicat remis redacţiei.
De asemenea, ca măsură de fluidizarea traficului, Brigada de Poliție Rutieră, Direcția Generală de Poliție a Municipiului București și Poliția Locală a Sectoarelor 1, 3, 4, 5 și 6 vor suplimenta cu 40 de echipaje numărul de echipaje în stradă, față de prezența constantă pe arterele Capitalei în condiții normale de trafic.
Tasări de la lucrările la metrou
„Ca urmare a străpungerii planificate a peretelui de beton armat al incintei stației de metrou Eroilor în zona intersecției dintre axul 1 si linia 2 pentru intrarea în statie a utilajului TBM, s-au produs infiltrații cu antrenare de material solid pe conturul utilajului. Fenomenul s-a declanșat în data de 11 decembrie 2015, la ora 15.30, generând tasări sub placa carosabilă. Imediat, constructorul a umplut golurile apărute sub carosabil cu circa 70 mc de beton”, precizează ministrul Dan Costescu.
Fenomenul de tasare a continuat și sâmbătă, când s-a decis închiderea circulaţiei în zonă: „Sâmbătă, în proximitatea stației Eroilor 2, de pe viitoarea Magistrală 5 de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei – Universitate, s-a produs o denivelare a terenului determinată de execuția lucrărilor la Magistrala nouă de metrou. (…) Drept urmare, au fost luate mai multe măsuri pentru stabilizarea zonei din subteran. După turnarea unei cantități suplimentare de beton (circa 120 mc), s-au executat lucrări de stopare a infiltraților prin etanșarea bazei utilajului”.
Ministrul Costescu i-a convocat la sediul Ministerului Transporturilor pe reprezentanții Metrorex, ai constructorului, proiectantul, consultantul și firma de monitorizare a terenului și imobilelor din zonă. Aceștia i-au prezentat situația din teren și măsurile pe care le-au luat până acum, și mai ales măsurile care se impun în perioada imediat urmatoare.
„Specialiști din cadrul Metrorex, precum și constructorul, monitorizează 24 din 24 de ore, prin măsurători specifice evoluția tasărilor. Constructorul susține că tendința tasărilor este spre stagnare, dar ca măsură asiguratorie, zona va fi în continuare monitorizată”, precizează ministrul.