CJUE a anulat, astăzi, obligația companiilor de transport de a-și aduce înapoi camioanele în țara de origine la perioade de maxim 8 săptămâni.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a prezentat astăzi decizia în cadrul procesului intentat de 7 state europene (România, Lituania, Polonia, Bulgaria, Ungaria, Cipru și Malta) împotriva prevederilor Pachetului Mobilitate 1.
Cum era de asteptat, CJUE a anulat doar obligația întoarcerii acasă a camioanelor la 8 săptămâni, dar nu și celelalte măsuri contestate, în acord cu recomandarea făcută de avocatul General al CJUE, în noiembrie 2023.
Astfel, rămân în vigoare celelalte măsuri contestate din Pachetul Mobilitate 1, legate de întoarcerea șoferilor la 4 săptămâni, interdicția efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabină, restricțiile de cabotaj și detașarea conducătorilor auto.
Sentința CJUE era așteptată încă de la începutul anului, audierile procesului având loc în aprilie 2023. În timpul audierilor, reprezentanții Parlamentului European și ai Consiliului UE nu au părut să aducă argumente puternice privind evaluarea efectelor întoarcerii camioanelor înainte de adoptare.
Chiar și Comisia Europeană s-a declarat împotriva întoarcerii camioanelor în țara de origine la 8 săptămâni, măsură care nu a făcut parte din propunerea inițială adoptată de CE pentru Pachetul de Mobilitate.
Ionuț PĂDURARU
ionut.paduraru@ziuacargo.ro