Contract pentru 6,3 km din Autostrada Comarnic-Brașov

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, și directorul general al CNAIR, Narcis Neaga, au semnat în 20 mai, în prezența premierului Viorica Dăncilă, contractul de finanțare pentru Lotul 2 al Autostrăzii Comarnic – Brașov, Sectorul Predeal – Cristian, de 6,3 km (km 162+300 – km 168+600) și a drumului de legătură, în lungime de 3,7 km, la profil de drum naţional cu 4 benzi.

Totodată, au început lucrările, după ce constructorul, asocierea Alpenside – Specialist Consulting, și-a amenajat cu o săptămână în urmă organizarea de șantier, a făcut decopertări și a creat drumurile tehnologice și depozitele de materiale.

Valoarea totală a contractului este de 202,2 milioane de lei, iar suma este defalcată astfel: Organismul Intermediar pentru Transport acordă o finanțare nerambursabilă de 132,6 milioane de lei – valoarea eligibilă nerambursabilă din FEDR; valoarea totală eligibilă – 156 milioane de lei, valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului – 23,4 milioane de lei, valoarea neeligibilă, inclusiv TVA – 46,3 milioane de lei.

”România are proiecte care sunt finanțate, dar avem nevoie și de români acolo în funcțiile pe care le dețin, care să înțeleagă că aceste proiecte pot să fie implementate”, a declarat ministrul Transporturilor.

Asociația Pro Infrastructură: “Ciotul nu influențează traficul infernal de pe Valea Prahovei”

Asociația Pro Infrastructura le atrag atenția șoferilor că, în ciuda deschiderii noului șantier, nu prea au motive de bucurie: “Tehnic, ciotul face parte din Autostrada A3 Ploiești-Brașov, dar este capătul de nord al acesteia, se află 100% în câmpie și ajută punctual șoferii care tranzitează zona de sud-vest a Zonei Metropolitane Brașov. Nu influențează sub nicio formă traficul infernal de pe Valea Prahovei”.

“Implementarea noii investiții este un exemplu clasic de neputință și tergiversări: licitație lansată în iulie 2015, contract semnat abia în octombrie 2017 (cu Alpenside, adică Straco în alte haine), ordinul de începere fiind dat în aprilie 2018. Sunt 4 ani (!!!) de chin pentru câțiva kilometri de drum la câmpie. Proiectarea a avut termen scriptic de 6 luni de zile, iar execuția efectivă ar trebui să dureze un an și jumătate. Dar stați! Deocamdată avem autorizație de construire emisă pentru aproximativ 60% din lucrări. Așadar, suntem deja în întârziere, iar șantierul este în continuare blocat de birocrație (exproprieri, relocări utilități) și incompetență!”, adaugă API, într-o postare pe Facebook.

Separat de acest contract, guvernul, prin Comisia Națională de Strategie și Prognoză (CNSP), încearcă să construiască restul Autostrăzii Ploiești-Brașov prin parteneriat public privat (PPP).

În acest moment, în cursă a rămas, însă, doar asocierea formată din companiile China Communications Construction Company Ltd (China) și Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia).

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.