CNADNR a semnat cu Asocierea AKTOR SA – EURO CONSTRUCT TRADING ’98 SRL, la două luni de la atribuire, contractul pentru proiectarea în 4 luni şi construirea în 18 luni a ultimilor 3,3 km din autostrada Bucureşti-Ploieşti şi a nodurilor de circulaţie de pe Centura București (km 6+500) și de la Moara Vlăsiei (km 19+500).
Valoarea contractului este de 129.180.727,51 lei, fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din Bugetul de Stat.
Există şi o firmă care va superviza lucrările: Consitrans SRL, contra sumei de 1,74 milioane lei, fără TVA.
“Acest sector de autostradă, după punerea lui în funcțiune, va permite desfășurarea circulației pe autostradă de la strada Petricani și până la Ploiești, având învedere că, la acest moment, circulația se desfășoară între intersecția cu Centura București (km 7+400) și până la Ploiești, între km 3+325 și km 7+400 lucrările fiind finalizate, dar neputându-se deschide traficului datorită lipsei unei racordări cu rețeaua existentă de drumuri”, precizează CNADNR.
Traseul autostrăzii începe din Strada Petricani în prelungirea Străzii Fabrica de Glucoza. După ieșirea din București, traseul sectorului de autostradă București – Moara Vlăsiei este amplasat pe teritoriul administrativ al orașului Voluntari, iar continuarea traseului se racordează la sectorul de autostradă deja construit.
10 ani de şantier
După 5 ani de tărăgănare a lucrărilor și 10 acte adiționale, Autostrada București – Ploiești a fost deschisă circulației în vara lui 2012.
Era nefinalizată, astfel că timp de aproape un an s-a circulat cu limită de viteză 100 km/h. În plus, drumurile de acces nu sunt gata nici astăzi iar benzinăriile lipsesc.
Lucrările la autostradă au fost împărţite în două sectoare: Bucureşti-Moara Vlăsiei, executate de consorţiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, şi Moara Vlăsiei-Ploieşti, construite de asocierea Spedition UMB/Pa&Co Internaţional/Euroconstruct ’98/Com-Axa.
Spre deosebire de români, italienii s-au mișcat greu iar de cei 6,5 km de la conectarea cu Bucureștiul s-au apucat abia după ce autostrada fusese dată circulației. În 3 ani nu au reușit să construiască decât 3,2 km, și aceia 98%.
CNADNR a lansat anul acesta în 19 mai a.c. o licitaţie pentru restul de 3,3 km şi nodurile rutiere de pe Centura Bucureşti şi de la Moara Vlăsiei iar 5 luni mai târziu a fost anunţat câştigătorul. În ritmul obişnuit, CNADNR a semnat contractul după încă două luni. Proiectul tehnic trebuie finalizat în aprilie 2016 iar lucrările, la sfârşitul lui 2017, astfel că abia în 2018, la 10 ani de la începerea şantierului, autostrada Bucureşti-Ploieşti va fi completă.
Magda SEVERIN