Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu Asocierea Ventra Project Management – UTIBER Kozuti Beruhazo Kft., în 15 ianuarie, contractul pentru supervizarea proiectării și execuției Variantei de Ocolire Timișoara Sud.
Valoarea contractului este de peste 6,4 milioane de lei, fără TVA.
Lungimea totală a centurii rutiere Timișoara Sud este de 25,69 km și reprezintă tronsonul care va completa varianta de ocolire existentă a orașului, între piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega și nodul rutier de pe DN6 la km 549, de unde se desprinde Varianta de Nord existentă.
Sursa de finanțare: fonduri europene nerambursabile.
Traseul proiectului Varianta de ocolire Timișoara Sud se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Timis, pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă si Ghiroda.
Pe lângă beneficiile locale, Varianta de ocolire Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Stamora Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN6 sau pe viitoarea autostradă Arad – Timişoara – Lugoj.
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția este Tirrena Scavi SpA. Valoarea contractului este de 272,4 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 58 milioane euro, fără TVA, având un cost/km de 2,25 milioane euro, fără TVA.