Pe o ninsoare ca-n povesti, premierul Emil Boc si ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, au inspectat, sambata, santierul Autostrazii Bucuresti – Brasov (A3), tronsonul Bucuresti – Ploiesti, motivand ca “infrastructura nu are vacanta”, dar cu precizarea ca “nu e vorba de turnat asfalt acum, ci de lucrat la santuri si rigole”. Intreaga lucrarea urmeaza sa fie gata in aprilie-mai, dupa ce doi dintre cei trei constructori nu au reusit sa respecte contractul la 15 decembrie, ei fiind penalizati.
“Am parcurs intregul traseu al Autostrazii Bucuresti-Ploiesti, e vorba de 62 de km. Dupa cum puteti observa, ultimii 14 km sunt finalizati, practic, la ultimul detaliu, inclusiv marcaje, stalpi, linii despartitoare, uzura, incat sa se poata circula fara probleme. Stadiul fizic per ansamblul celor 62 de km este de 90%. Asta ne indreptateste sa putem spune ca, in aceasta primavara, lucrarea va fi gata si toti cei 62 de km vor fi dati in circulatie”, a spus Emil Boc, la finalul inspectiei.
El a facut precizarea ca “acesti 62 de km fac parte din cei 434 de km de autostrada care astazi se afla in lucru si care urmeaza sa fie finalizati in intervalul 2012-2013” si tot ei “se adauga celor 123 finalizati si pe care astazi se circula”.
Premierul a laudat-o pe Anca Boagiu ca “tine constructorii in priza si pe perioada iernii”. “Asta inseamna ca poti sa lucrezi la lucrari adiacente, cum sunt santuri, rigole, linii despartitoare sau alte lucrari de acest fel si care ne permite ca o data ce vremea va fi mai buna, in primavara, sa se poata trece la ultimul strat de uzura, ca lucrarea sa fie finalizata. Si aici, dar si la Constanta, la Cernavoda-Medgidia, la fel, se lucreaza si veti vedea, probabil, saptamana viitoare, ca vom ajunge si acolo, sa vedem starea santierului”, a conchis Boc.
Ministrul Transporturilor a declarat ca cele mai mari probleme pentru finalizarea acestui tronson au fost determinate de exproprieri si de lipsa de cooperare din partea autoritatilor locale. “Principala problema a fost reprezentata de lipsa de cooperare a autoritatilor locale si modul greoi in care au fost facute exproprierile, insa pregatim o initiativa legislativa pentru a evita pe viitor astfel de ingerinte”, a declarat Anca Boagiu.
Autostrada Bucuresti – Ploiesti trebuia finalizata in 2009, insa constructorilor li s-au acordate termene succesive de amanare, in principal din cauza exproprierilor. Termenul final a fost stabilit, pana la urma, pentru 15 decembrie 2011, dar nici acesta nu a fost respectat. CNADNR a constatat ca lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei- Ploiesti au fost finalizate doar pe sectorul construit de Spedition UMB, adica intre km 48,2 si km 62.
Ceilalti constructori, Euroconstruct Trading 98 SRL si SC Pa&Co International sunt penalizat cu 0,05%/zi pentru restul lucrarilor ramase de executat, pana la data finalizarii lucrarilor.
Autostrada A3 leaga Centura Bucuresti de Centura Ploiesti
Autostrada va porni de la Centura Bucurestiului la centura Ploiestiului, alti 7 kilometri urmand sa lege Centura Capitalei de Soseaua Petricani.
Modernizarea intregii sosele de centura a Bucurestilor, ce va fi extinsa la doua benzi pe sens, este si ea taraganata. Trei din cele cinci tronsoane ale Centurii de Sud – care va costa peste 683 milioane de lei (156 milioane euro) -au fost licitate si adjudecate in 2009, dar nici pana acum nu s-a emis ordinal de incepere a lucrarilor.
Ultimele doua tronsoane au fost licitate anul trecut, insa nu s-a semnat decat contractul pentru tronsonul cuprins intre Autostrada Bucuresti-Pitesti (A1) si DN7. Cei 8,6 kilometri vor fi modernizati de o asociere din care face parte Delta ACM 93, pentru 106,6 milioane de lei, fara TVA, ordinul de inceperea proiectarii fiind emi de CNADNR la 27 decembrie.
Cel de-al doilea contract, care presupune lucrari de reabilitare a 11,4 kilometri intre DN2 si Autostrada Soarelui (A2), a fost castigat de o asociere din care facea parte firma Romstrade. In urma unor contestatii depuse de firmele Aktor si Tehnologica Radion, Curtea de Apel a desfiintat decizia de atribuire a CNADNR si a cerut reevaluarea ofertelor.
Magda SEVERIN