Conform rezultatelor înregistrate în a doua jumătate a anului trecut de către agenția de turism Eturia, specializată în vacanțe exotice, românii și-au dublat numărul de cereri pentru vacanțele în zona Caraibelor, față de aceeași perioadă a anului 2013.
Deși în topul preferințelor rămân destinații consacrate, precum Republica Dominicană, Cuba, Bahamas și Jamaica, diferența față de anii anteriori vine din creșterea înregistrată pe noile destinații-vedetă din Caraibe: Aruba, Saint Maarten și Curaçao.
Sejur între 1.700 – 2.500 euro
Tariful unui sejur în Aruba, Curaçao sau Saint Maarten începe de la 1.700 euro/persoană și poate ajunge până la 2.500 euro/persoană, tarif în care este inclus zborul cu toate taxele aferente, cazarea și transferurile.
Deși, spre deosebire de alte destinații din Caraibe, resorturile din Aruba, Curaçao și Saint Maarten nu oferă serviciile all inclusive apreciate de majoritatea turiștilor români, acestea recuperează la capitolul peisaje, activități acvatice și lipsa aglomerației turistice.
5.400 de români/an
Conform datelor furnizate de o companie aeriană, în anul 2012 aproximativ 5.400 de pasageri români au călătorit spre zona Caraibelor cu companiile aeriene de linie.
Potrivit Oficiului Național de Turism din Caraibe, Aruba a înregistrat în anul 2014 aproximativ 1 milion de turiști, iar Saint Maarten și Curaçao câte 500.000 de turiști.
„Destinatia ideală de vacanță a românilor are, în general, câteva elemente previzibile: plajă, temperatură plăcută, hoteluri bune și posibilități de distracție. Statele turistice din Caraibe dispun de toate aceste elemente și, în plus, au și beneficiul unui turism mai relaxat, în care nu simți aglomerația nici în hotel și nici pe plajă”, a declarat Sorin Stoica, director executiv Eturia.
Eturia, gândită ca agenție tailor made, a vândut în cei 7 ani de activitate peste 10.000 de pachete de vacanță personalizate și destinații exotice. Din cei peste 3.300 de turiști care au ales serviciile agenției Eturia, circa 75% sunt clienți fideli. Fără a fi considerată o agenție de turism exclusivistă, ofertele sale includ la ora actuală 150 de destinații din întreagă lume, cele mai solicitate fiind Republica Dominicană, China și Cuba.
Înființată în anul 2007, compania dezvoltă trei direcții principale de business: vacanțe personalizate pentru turiștii cu bugete medii de vacanță, vacanțe cu plecări predefinite create pe principiul celui mai bun tarif și vacanțe de lux pentru clienții care doresc destinații mai puțin accesibile. În anul 2013, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,3 milioane de euro. (M.B.)