Eurosender, prima platformă de expediții door-to-door la nivel european, anunță noi etape în procesul de dezvoltare, printre care deschiderea unui birou la Londra, numirea unui COO, extinderea în zona insulară a Europei (Madeira și Baleare din Portugalia, respectiv Spania) și planuri de extindere către țări din afara spațiului comunitar.
În prezent, Eurosender operează în 26 de țări din Europa, după ce în martie și-a lansat operațiunile și în Croația, urmând ca la începutul lunii mai să se lanseze și în Grecia. Totodată, de curând, compania s-a extins și către insulele Madeira și Baleare din Portugalia, respectiv Spania, și are în vedere extinderea către Serbia și Elveția, ca prime două țări din afara spațiului comunitar.
În ceea ce privește evoluția business-ului la nivel european, aproximativ 65% dintre volumele de expedieri sunt înregistrate în Europa de Vest, datorită mărimii piețelor, activităților de promovare mai îndelungate și a faptului că cei mai mulți expați și studenți plecați la studii sunt concentrați în țările vestice.
Raportat la țări, primele care generează cele mai mari venituri sunt Portugalia, Germania, România și Slovenia. În Portugalia, multe dintre comenzile de servicii de curierat sunt plasate de persoane fizice, în mare parte studenți, portughezii fiind în general foarte activi în termeni de mobilitate. În Germania este foarte puternic segmentul B2B, iar România și Slovenia urmează aceeași tendință, inclusiv datorită mărimii piețelor, Slovenia având și avantajul de a fi țara de unde a pornit business-ul.
Evoluție în echipă
Eurosender a pornit la drum în 2014 cu 3 persoane, doi antreprenori și un programator, care la momentul prezent este CTO, iar în mai puțin de doi ani de la înființare echipa este formată din aproape 25 de persoane. Recent, compania a numit un COO, în persoana Silvanei Rodríguez, care coordonează toate departamentele și proiectele aflate în derulare. Ea are background diplomatic și juridic, a lucrat în cadrul misiunii Columbiei pe lângă Organizaţia Naţiunilor Unite, precum și pentru Kreditech, unul dintre cele mai mari start-up-uri din Germania.
De asemenea, Eurosender a deschis recent un birou la Londra, într-o zonă recunoscută pentru start-up-uri, Canary Wharf, sediul central rămânând în Slovenia. În prezent, în biroul din Londra lucrează doar echipa de management, aici fiind organizate întâlniri cu parteneri strategici și specialiști dar, ca pas următor, echipele de marketing și de business development se vor muta în acest sediu.
“Avem în plan atragerea de noi investiții, iar finanțarea va fi folosită pentru extinderea prezenței pe mai multe piețe din Europa, inclusiv în România. Aici mare parte din investiții se îndreaptă și spre educație, pentru că românii sunt mai reticenți în a alege să folosească serviciile unei companii pentru prima dată. Pe de altă parte, prima experiență pozitivă îi fidelizează, fapt care nu se observă neapărat și pe piețele din țările vestice, unde clienții sunt mult mai schimbători” declară Silvana Rodríguez, COO Eurosender.
În ceea ce privește sursa finanțărilor, echipa Eurosender a început dezvoltarea după a fost acceptată în acceleratorul de startup-uri ProSiebenSat.1. După acest program intensiv, s-a reușit obținerea mai multor runde de investiții atât de la ProSieben, cât și de la un consorțiu de antreprenori sloveni, investitori privați (angel investors) și în curând de la o companie de asigurări de renume pe piața europeană.
Eurosender este un site recunoscut și apreciat de rezervări online pentru expedierea de diverse articole dintr-un stat UE în altul, fondat în 2014. Prin agregarea nevoilor de expediere individuale ale clienților, compania poate negocia prețuri mai avantajoase cu furnizori de înaltă calitate. Colaboratorii companiei sunt exclusiv curieri internaționali de încredere, renumiți pentru serviciile de calitate și de înaltă siguranță.