Aproape jumătate din comercianții online locali au adoptat deja soluții de automatizare, afirmă specialiștii în e-commerce de la FamShop. Procesarea manuală repetitivă poate fi optimizată atât la nivelul calității, cât și la nivelul costurilor, iar automatizarea în cauză este efectuată de programe software specializate și optimizate în acest sens.
Una dintre cele mai căutate soluții românești de optimizare a proceselor comerciale în mediul online este dezvoltată un IT-ist de la noi din țară, în vârstă de doar 27 de ani.
Fondatorul platformei FamShop consideră totodată că automatizarea proceselor dintr-un magazin online cresc veniturile, în următoarele 3-6 luni, cu peste 25%, deoarece operatorii vor avea timp să analizeze tendințele de consum mult mai ușor, astfel încât să se poată concentra și pe aspectele de marketing, nu doar pe obositoarele și repetitivele procese manuale.
Cum poate da greș un magazine online din cauza lipsei automatizării?
Platforma cloud FamShop explică mai departe cum cele 4 fluxuri majore ale unui magazine online pot deveni neprofitabile la un moment dat, dacă acestea nu sunt automatizate cu ajutorul unui software specializat.
1. Sincronizarea comenzilor ca facturi în programul de contabilitate se face manual până în 10 comenzi zilnice. În multe cazuri, procesarea manuală presupune copierea informațiilor de două ori pentru fiecare comandă: o dată pentru facturare, a două oară pentru generarea AWB-urilor.
2. Generarea AWB-ului (document de transport ce însoțește obligatoriu expedierea fiecărui colet, pentru identificarea unică și urmărirea acestuia) pentru fiecare comandă în parte, acest aspect este în legătură cu anteriorul.
3. Sincronizarea stocurilor din programul de gestiune către online se face în momentul când vânzările se fac și offline, în magazinul fizic. Un alt caz este atunci când nomenclatorul de produse este greu de gestionat din cauza numărului mare de repere.
4. Sincronizarea prețurilor din programul de contabilitate către online se face în momentul când apare una din situațiile următoare: 1. nomenclatorul de produse are un număr mare de repere, 2. atunci când se folosesc liste diferite de prețuri (prețuri diferențiate pe client) și 3. atunci când se practică schimbări dese de prețuri.
FamShop: Peste 1 milion de comenzi prelucrate automat în facturi și 14 milioane de produse sincronizate
Din punct de vedere tehnic, la prima vedere pare simplu de implementat o astfel de soluție software, însă provocarea mare este când magazinul online are de-a face cu volume mari de produse (de exemplu 100.000 produse). În acest caz, implementarea trebuie efectuată cu maxim de optimizări posibile, întrucât erorile de “timeout” (timp expirat) pot apărea oricând. De asemenea, soluția software trebuie să fie disponibilă în mod securizat non stop și (ideal) fără erori de funcționare.
Platforma cloud FamShop este una dintre soluțiile competitive în ceea ce privește automatizarea e-commerce, având referințe atât în cadrul companiilor locale, cât și străine, care vând în magazinele proprii sau marketplace-uri. FamShop are la activ peste 1 milion de comenzi prelucrate în facturi, respectiv AWB-uri și peste 14 milioane de produse sincronizate la nivel de stocuri și prețuri.