Drumurile naționale românești au fost deteriorate de autovehiculele cu marfă ucraineană, motiv pentru care ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a cerut fonduri la Comisia Europeană. Dar viziunea de la București nu coincide cu perspectiva de la Bruxelles, relatează USER.
Comisarul european pentru Transport, Adina Vălean, a declarat, conform Digi24: „Comisia nu va acorda despăgubiri și cred că este greșit să folosim cuvântul despăgubiri. Comisia acordă finanțări pentru proiecte care să îmbunătățească situația. Noi am redesenat coridoarele și punctele de acces către aceste țări vecine. Țările din prima linie, iar România este printre ele și primește deja și are deschise toate ușile de finanțare pentru realizarea acestor noi conexiuni. Până să organizăm liniile de finanțare multe dintre statele membre au fost rugate să avanseze bani pentru anumite tipuri de proiecte. România a procedat în felul acesta pentru calea ferată din Portul Constanța, prin celebra curățare de buruieni a liniilor și de vagoane ruginite – a fost o chestiune preagreată, urmând că acești bani să-i fie rambursați din fondurile de coeziune tot ale României și care au fost mutate de pe un proiect pe altul”.
Sorin Grindeanu a declarat că drumurile naționale sunt deteriorate de camioanele pline cu cereale din Ucraina. „Am avut o discuţie zilele trecute cu comisarul european Adina Vălean şi am spus că noi am băgat foarte mulţi bani, de exemplu, în întreţinerea drumurilor naţionale din zona respectivă. Dacă mergeţi acum pe DN2 spre Suceava, Siret, pe lângă Bacău, Focşani, o să vedeţi că e TIR lângă TIR, de Ucraina, ceea a dus totuşi la o degradare a acestei reţele şi am cerut bani. Per total, am trimis aceste cereri, nu doar pe rutier, ci şi pe CFR, pe naval – două miliarde de euro”, a menționat el pentru PrimaNews.