Faţă de ultima relatare de pe lotul 2 al A1 Timişoara- Lugoj, am constatat la deplasarea de ieri o serie de lucrări în faza terminală, lucru ce mă face să cred (părere personală) că există disponibilitatea din partea constructorului să finalizeze întregul lot de 25,6 km undeva în toamnă, odată cu încheierea culesului viei din învecinata zonă viticolă de la Recaş, foarte apreciată.
La un inventar sumar al lucrărilor am remarcat că mai sunt 2 overpasuri pe care urmează să se monteze grinzile principale din beton armat prefabricat. Totodată, sunt câteva întreruperi ale autostrăzii în zona unor overpasuri şi a unor reţele de gaz metan.
La spaţiile de serviciu se fac ultimele lucrări la grupurile sanitare şi la platformele de parcare, iar ce este mai important – lucrarea de final, cu un volum foarte mare de asfalt – turnarea ultimului strat de mixtură asfaltică -, stratul de uzură pe toată lungimea acestui lot.
Neoficial, pe şantier se avansează următoarele 2-3 săptămâni drept dată de începere a turnării asfaltului de uzură – o suprafaţă totală de peste 560.000 mp, ceea ce înseamnă un ritm zilnic de circa 10.000 mp de asfalt turnat, în varianta finalizării acestei faze în circa 8 săptămâni.
Cum în zona mediană necarosabilă asfaltul este la nivel de uzură, avem deja montaţi parapeţii metalici pe o lungime de peste 10 km (această lucrare avansează zilnic) şi cred că odată terminaţi primii km de autostradă cu asfalt uzură, constructorul va demara montarea parapeţilor laterali şi trasarea marcajelor longitudinale.
În zona viitorului nod rutier de la Topolovăţul Mare bretelele de acces sunt deja în faza de finalizare; se toarnă şi asfaltul de uzură, urmând montarea parapetelor şi marcajele.
Overpasul nou din zona oraşului Recaş se află în faza de finalizare a culeilor. Urmează montarea grinzilor principale, suprabetonarea, hidroizolaţia, stratul rutier, parapetele şi marcajele.
Finalizarea acestui lot va crea un tronson fluent al A1 de la Nădlac la Traian Vuia, de circa 140 de km, cu un mare câştig pentru siguranţa rutieră, dar şi de timp – circa 2 ore faţă de perioada când circulam pe DN-uri şi traversam oraşe, comune şi sate.
Marius Popovici
Finalizare taluzuri la km 54,00
Viitorul nod rutier Topolovăţul Mare
Viitorul spaţiu de servicii şi odihnă
Vedere spre nodul Topolovăţ, km 72,00