Au trecut peste 7 săptămâni de la ultimul fotoreportaj de pe A1, lot 2, Lugoj-Deva, şi lucrările pe acest lot au avansat semnificativ în aceste zile de vară toridă.
De altfel, pe întreg şantierul loturilor 2, 3 şi 4 ale A1 Lugoj-Deva, orice conducător auto poate constata, de pe actualul DN68 A, în mai multe secţiuni, avansul lucrărilor, în unele zone de-a dreptul spectaculoase: săpături la adâncime semnificativă, lucrări de artă mult avansate şi caseta autostrăzii, pe unele porţiuni cu fundaţia terminată.
Pe lotul 2 al autostrăzii, constructorul se concentrează pe secţiunea de circa 15 km, de la km 27,600 la km 42,800, de la conexiunea cu autostrada în funcţiune în apropiere de localitatea Traian Vuia şi până la viitorul nod rutier de la Margina.
În aceste zile se execută ultimele lucrări la fundaţia autostrăzii. Unele lucrări de artă sunt foarte avansate, la nodul rutier Margina se execută viitoarele bucle de acces de pe DN spre autostradă iar la viitoarea supratraversare a căii ferate de la nodul Margina se executa armătura culeilor din beton armat.
În zona de umplutură a fundaţiei autostrăzii, constructorul a pozat folia geotextil. Urmează finalizarea fundaţiei, stratul de balast stabilizat şi cele trei straturi de asfalt.
Lungimea totală a lotului 2 va fi de 28,600 km, de la Traian Vuia la limita jud. Timiş, Coşeviţa, dar constructorul a declarat că doreşte finalizarea porţiunii Traian Vuia – nodul Margina până la finele acestui an. Acest fapt ar face posibilă scoaterea unui trafic foarte aglomerat din oraşul Făget.
Valoarea totală a lucrărilor acestui lot, din fişa de proiect este de 127,9 mil. euro, cu un indice de preţ de 4,47 mil. euro per km.
Marius Popovici
Geotextil şi fundaţia autostrăzii, în zona nodului Margina, km 42,600
Lucrări de artă, pod şi subtraversare, km 39-40 între Făget şi Margina
Vedere spre km 27,600 al lotului 2, de pe overpasul existent la Traian Vuia
Armătura la culeile supratraversării CFR la nodul rutier Margina
Vedere spre km 37,400, de pe DJ681 Făget – Colonia Mică