Experienţa ultimilor ani ne arată că, în preajma datei de finalizare a unui lot de autostradă, constructorul măreşte ritmul lucrărilor. Acest lucru se observă şi pe lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj, unde un însemnat număr de faze de lucru se află în stadiu de finalizare.
În ultimele două săptămâni, constructorul a terminat montarea tuturor grinzilor principale pe overpasurile de pe acest lot, a încheiat lucrările de deviere a conductei de gaz de la km 62,80 – în zona spaţiului de servicii de la km 76,60 -, a început montarea stâlpilor de iluminat pe mai multe tronsoane şi a parapeţilor laterali (cei mediani fiind instalaţi pe aproape toată lungimea), iar pe două overpasuri se fac ultimele pregătiri pentru suprabetonare.
În zona km 77,00 – 79,00, la joncţiunea cu tronsonul terminat de 10 km, de la Sanoviţa până la Balint, constructorul a facut ultimele pregătiri pentru începerea turnării ultimului strat de asfalt, cel de uzură, faza de lucru care înseamnă, de fapt, terminarea lucrărilor de asfaltare, urmând doar marcajale şi ultimii parapeţi.
În momentul de faţă se finalizează ultimii 500 de metri de zone neterminate şi se termină fundaţia autostrăzii, urmând balastul stabilizat şi stratul rutier din 3 straturi de asfalt.
În zona nodului rutier de la Topolovăţul Mare, lucrările de asfaltare sunt finalizate; se fac ultimele umpluturi de pământ din interiorul celor 2 sensuri giratorii.
Odată finalizat acest lot de 25,6 km, vom consemna cel mai mare paradox din istoria modernă a autostrăzilor româneşti: se vor da în circulaţie, de fapt, 35,6 km, de la nodul Remetea Mare la nodul Traian Vuia, cu tot cu porţiunea de 10 km terminată dar pe care nu se putea circula.
Astfel, în toamnă vom avea un tronson fluent de 145 km, de la Nădlac până la Traian Vuia.
Marius Popovici
Pregătire de suprabetonare la overpas
Vedere de pe overpasul de la km 73 spre km 74
Ultimele săpături la fundaţia autostrăzii, km 73, zona nodului rutier
Montare stâlpi de iluminat la parcarea de la km 76,6
Aproape de terminare, km 72,0