Astăzi m-am deplasat, după circa o lună, pe şantierul autostrăzii A1 Lugoj Deva, perioadă caracterizată de mai multe fronturi de ploaie, cu un efect negativ asupra avansului lucrărilor, în special de terasamente.
Pentru început, o observaţie asupra valorilor de tranzit pe DN 68A, Lugoj – Ilia: în ultimele luni a avut loc un transfer important de circulaţie grea – TIR-uri pe intern sau extern, care mai au doar 50 km de la Traian Vuia până la Ilia -, de la Nădlac venind, faţă de DN 7, valea Mureşului (de la Arad la Ilia), peste 120 km de circulaţie pe 2 benzi, uneori infernală.
Concret, în ultima perioadă, constructorul s-a concentrat pe sectorul Traian Vuia-Făget, km 27-34. Între km 30-34, avem deja fundaţia terminată, cu asfalt binder, iar între km 27-30, zilele următoare se va turna balastul stabilizat. De la km 34-39,80 nodul rutier Margina, se finalizează fundaţia autostrazii, urmând balastul stabilizat si asfalul.
La supratravesarea CFR de la acest nod, se pregăteşte placa din beton armat. De asemenea, la podul de la km 40,50 constructorii pregătesc suprabetonarea.
Această concentrare de forţe pe sectorul Traian Vuia – Margina mă face să cred că există intenţia de a finaliza cu prioritate aceşti 14 km faţă de restul de 14 km, spre limita jud. Timiş cu jud. Hunedoara, unde lucrările sunt în fază de început.
Lungimea totală a acestui lot va fi de 28,6 km, la o valoare de proiect de 127,9 milioane euro.
Marius Popovici
Viaduct la km 40,50
Supratraversare CFR la nodul Margina, km 39,80
Fundaţie overpas pe drumul judeţean Margina – Costeiu de Sus
Asfalt binder pe ambele sensuri, la km 32,5
Turnare asfalt binder la km 33,50