Astăzi am parcurs întregul şantier al Lotului 2 Timişoara – Lugoj, pe o vreme rece, neprietenoasă, ploioasă, crezând la început că voi fi singur pe acest lot al autostrăzii.
Spre surprinderea mea, am întâlnit mulţi constructori pe acest tronson, executând lucrări ce pot fi efectuate şi pe ploaie: montarea elementelor prefabricate din beton armat, lucrări de sudură, nivelare de tronsoane ale fundaţiei – pe scurt, lucrări care dovedesc intenţia constructorului de a finaliza în septembrie – octombrie ac. intregul lot de 25,6 km al acestei autostrăzi.
Faţă de reportajul de la început de iunie, constructorul a avansat în pozarea stratelor de asfalt binder şi AB2 pe toată lungimea lotului. Mai sunt câteva întreruperi din cauza devierii unor reţele de gaz, a unui sit arheologic şi în zona a 3 overpasuri, unde urmează montarea grinzilor principale din beton armat prefabricate.
Overpas nou km 60,40 în zona Recaş
Ca noutate, a apărut la km 60,40 un overpas în dreptul oraţului Recaş. În acest perimetru se execută rampele de acces pe overpas, iar în acelaşi timp se betonează culeile acestuia.
Constructorul se concentrează şi în zona viitorului nod rutier Topolovăţul Mare, unde execută bretelele de acces. Acestea sunt deja la nivel de balast stabilizat şi urmează pozarea straturilor de asfalt aferente.
Deviere conducte gaz km 55,8
În ceea ce priveşte durata de pozare a ultimului strat de asfalt, cel de uzură, este necesară o perioadă de circa 9-10 săptămâni pentru toată lungimea de 25,6 km, iar neoficial se avansează mijlocul lunii iulie, când ar putea începe aceasta lucrare.
Precizez că în prezent, culoarul median necarosabil este finalizat în mare parte la nivel de asfalt uzură, iar odată finalizate primele tronsoane cu asfalt uzură, este posibilă începerea montării parapetelor şi, ulterior, a marcajelor longitudinale.
Perspectivă spre km 75,0
Finalizarea acestui lot ar însemna conectarea a 2 tronsoane de autostradă aflate deja în funcţiune: lotul 1 Lugoj – Deva, de la Sanoviţa la Traian Vuia (27 km) şi tronsonul Remetea Mare – Nădlac (92 km), în situaţia finalizării la început de iulie a PTCF Nădlac, fapt ce ar crea un lot fluent, continuu, de 145 km.
Marius Popovici