Germania – planuri pentru creșterea taxelor de autostradă

Guvernul german și-a prezentat propriul plan climatic la 20 septembrie, în ajunul summit-ului ONU pentru climă, iar transportul este în mare măsură luat în considerare.

Conform unor articole apărute în presa internațională, proiectul este ambițios, iar Berlinul își propune să reducă emisiile de CO2 ale țării cu 55% până în 2030, față de 1990.

Componenta „transport” a planului este una dintre cele mai importante. Astfel, se prevede introducerea certificatelor de emisii de CO2 pentru transport. Concret, în anul 2021, va fi introdusă o taxă pe CO2 de 10 euro pe tonă – integrată în prețul vânzărilor de carburanți, adică în plus cu 3 cenți pe litrul de carburant. Impozitul trebuie să crească la 35 de euro pe tonă de CO2 în 2025 (aproximativ 10 cenți pe litru) și între 35 și 60 de euro din 2026.

În ceea ce privește transportul de marfă, guvernul intenționează, de asemenea, să crească taxele rutiere pentru camioane, rămânând scutite doar autovehiculele considerate „curate”. Reacțiile în sectorul transporturilor și logisticii sunt împărțite.

În general, industria este ușurată de faptul că guvernul a renunțat pentru moment la impozitul pe carbon, care ar fi avut consecințe negative pe termen lung asupra competitivității economiei germane, fără a asigura un impact real asupra volumului de emisii.

Asociațiile profesionale pledează pentru instituirea unui sistem european de impozitare pe carbon, în defavoarea unei soluții naționale, așa cum a optat Germania.

Totuși, institutul de cercetare climatică din Potsdam consideră valoarea taxei pe combustibil prea mică, lucru care va face imposibilă atingerea țintelor stabilite pentru 2030. (R.B.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.