Grupul Eurolines România estimează pentru sfârşitul acestui an o cifră de afaceri de 331 milioane lei, în creștere cu 30 % față de cea din anul 2012, când a înregistrat 254 milioane lei. Touring Europabus România, compania care deţine reţelele de agenţii de turism Eurolines şi TUI TravelCenter, estimează pentru finele acestui an o cifră de afaceri de 230 de milioane de lei, comparativ cu 178 milioane lei în 2012, se arată în comunicatul remis redacţiei.
Vânzările de pachete turistice distribuite prin reţelele TUI TravelCenter şi Eurolines au înregistrat în anul 2013 o creștere de aproximativ 62% comparativ cu nivelul înregistrat în anul 2012, ajungând la nivelul de 69,41 milioane de lei.
Majorări importante s-au înregistrat și la celelalte linii de business
Astfel, vânzările de bilete de avion prin intermediul TUI TravelCenter şi Eurolines au crescut cu 19%, ajungând la nivelul de 87,66 milioane lei, iar cele aferente transportului internaţional cu autocarul sub brandul Eurolines, au avut un avans de 6% în 2013 comparativ cu 2012, atingând cifra de 38,76 milioane lei.
În acest an, reţeaua TUI TravelCenter şi Eurolines s-a extins cu 16 agenţii de turism, birourile de vânzări fiind deschise, potrivit strategiei de dezvoltare a grupului Eurolines, în mall-uri şi centrele comerciale mari. Cu cele 78 de birouri de vânzări, reţeaua TUI TravelCenter şi Eurolines este cea mai mare reţea de agenţii din România.
“Anul 2013 a marcat doi ani de prezenţă în România al celui mai puternic brand din turism din lume, TUI Travel PLC. TUI TravelCenter prin Eurolines, reprezentantul unic în România al TUI Travel PLC, a marcat aceşti doi ani cu majorarea semnificativă a vânzărilor de pachete turistice, de 62% faţă de anul trecut şi prin deschiderea unui nou birou de vânzări la Chişinău. Dezvoltarea rețelei de distribuție sub cele două branduri TUI TravelCenter și Eurolines a fost unul dintre obi-ectivele noastre prioritare pentru acest an şi va fi şi pentru 2014. Prioritare sunt şi investiţiile în sesiunile de training pentru echipele de consultanți de turism, accentul fiind pus pe acordarea un-or servicii de excelenţă pentru fiecare client şi partener al nostru”, declară Dragoş Anastasiu, preşedintele Grupului Eurolines România.
Din totalul cifrei de afaceri a Grupului, 70% o reprezintă în acest an aportul Touring Europabus România, companie care deţine brandurile TUI TravelCenter și Eurolines. Şi celelalte companii membre ale grupului Eurolines au înregistrat creşteri importante ale cifrei de afaceri în acest an. Cele mai importante majorări s-au înregistrat la:
– Nova Travel, tour operatorul Grupului, a înregistrat în 2013 o cifră de afaceri mai mare cu aproximativ 29% faţă de nivelul înregistrat în 2012. Nova Travel a extins în acest an numărul curselor charter marca TUI către Turcia şi Antalya, iar pentru 2014 va opera noi curse către Spania (Mallorca şi Tenerife) şi Grecia (Santorini, Zakynthos şi Mykonos).
– Danubius Travel, tour operatorul specializat pe incoming (turişti străini care călătoresc în România) al Grupului Eurolines, a avut o creştere de aproximativ 45% a cifrei de afaceri în anul 2013, comparativ cu anul 2012.
– Touring Rent Auto, care operează pe piaţa românească sub brandul Payless, a înregistrat în anul 2013 o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 27% față de anul 2012.
În 2014, strategia Grupului se axează pe consolidarea liniilor de business, a poziţiei de lider pe piaţa şi pe dezvoltarea afacerilor în mediul online. (M.S.)