Expoziția de gravură-desen “Aqua Mater”, semnată Vasile Anghelache și Martine Georges și a cărei temă este dedicată memoriei lui George Astaloș, distins poet și dramaturg român ce s-a stins anul trecut în luna aprilie, va avea vernisajul miercuri, 29 aprilie, la Muzeul Național al Hărților și Cărții Vechi, din Strada Londra nr. 39, București.
Evenimentul va fi prezentat de criticul de artă Virgil Mocanu.
Într-un sugestiv text despre apă, ca un „poem în proză”, George Astaloș scria: “Pământul este o nebuloasă, care, prin învârtire s-a răcit – spune o veche teorie. Centrul Pământului este incandescent. Apa își are mișcarea ei proprie de evaporare-recuperare, păstrându-și, astfel, volumul. Într-un prim timp, viața pe pământ va evolua mai aproape de apă; într-un al doilea, lângă apă; într-un al treilea, pe apă; și, în ultimul timp, viața recâștigă spațiul ei matern: APA”.
Expoziția va fi deschisă până în data de 17 mai 2015.
Binecunoscut publicului din România, talentatul grafician Vasile Anghelache s-a născut la 28 august 1950, la Roman. Expune, din 1979, la majoritatea Saloanelor municipale şi naţionale de grafică.
Lucrări de artă monumentală religioasă: Biserica din Hangu (1994-1996), Biserica Topolog (1996-1998), Biserica Mangalia (1998), Biserica Cotu-Văii (1999), Biserica Vasile Alecsandri (2000), Biserica Eroilor Revoluţiei, Bucureşti (1999-2003), Biserica de la Luncasprie (2003-2004), Biserica de la Stâna de Vale (2004), Biserica Greci (2005), Biserica Stejaru (2006), Biserica Speteni (2007-2010).
Lucrări în colecţii particulare din ţară şi din străinătate: Anglia, Argentina, Belgia, Canada, Danemarca, Elveţia, Franţa, Germania, Israel, Italia, Olanda, Polonia, Spania, Suedia, SUA, Venezuela.
Martine Georges s-a născut în 1952 la Châteauroux-France și trăiește la Lyon. A studiat acuarela și pictura la Toulouse, iar la Lyon a studiat cu profesorul P.J. Chaffrey (Galerie de l’Olympe) și cu profesorul M. Torrijos (Acadamie de Peinture).
Temele sale predilecte sunt peisajele și marinele, tratate în ulei, acuarelă și peniță.
Caligrafia japoneză o practică de 4 ani, cu profesoara H. Chavant, discipolă a maestrului Shingai Tanaka.
Tehnica sa preferată de lucru este desenul în encre de Chine cu pensula tradițională, pentru a exprima cât mai bine esența lucrurilor.
În urma sejururilor frecvente în Bretagne, a ales să deseneze peisajul salbatic din Belle-Isle in encre de Chine, desene pe care le-a transpus în gravură (linogravură, aquaforte și aquatinta).
Expoziții:
Salon D’HIVER, Lyon, 1992- 1995 (huile)
Galerie de COURPIERE, 1998 (huile – aquarelles)
Galerie de L’ESCALIER, Lyon, 2000 (huile)
Galerie ST-BONNET, Lyon, 2005 (aquarelles – huile)
Galerie GOLF DES POULAINS, Bell-Isle en Mer, 2008 (aquarelles).
Magda SEVERIN