Inspectorul ISCTR devine funcţionar

Iniţiativa legislativă a deputatului PSD Lucian Şova a fost adoptată

Mai mult de 2 ani. Atât durează să depăşeşti birocraţia din Parlament pentru a duce la final un proiect legislativ. Dar numai dacă eşti consecvent în toată această perioadă. Plenul Camerei Deputaţilor – for decizional – a aprobat iniţiativa legislativă a deputatului Lucian Şova privind modificarea OG 26/2011 de înfiinţare şi funcţionare a ISCTR, precum şi un amendament al acestuia la OUG 101/2013 referitoare la contribuţiile ARR şi RAR la bugetul ISCTR.

Lucian Șova

Modificările sunt semnificative: ISCTR va fi finanţat integral din bugetul de stat, personalul său va avea statut de funcţionar public, cu salarizare similară inspectorilor ANAF, iar contribuţiile ARR şi RAR la bugetul ISCTR au scăzut masiv.

Control inclusiv în centrele logistice

Iniţiativa legislativă a deputatului PSD Lucian Şova, secretarul Comisiei de Transporturi şi Infrastructură, a fost depusă în anul 2013 la Parlament. „În decursul celor doi ani, pe baza multor discuţii pe care le-am avut cu reprezentanţii instituţiilor şi transportatorilor, proiectul meu de lege a suferit un proces de îmbunătăţire, astfel încât, pe lângă transformarea din statutul de funcţionar contractual în funcţionar public, inspectorii ISCTR capătă acum competenţe de control nu numai la sediile operatorilor de transport, ci şi la centre de distribuţii, centre logistice etc, astfel încât va fi acoperit întreg lanţul comercial – mă refer la expeditori şi beneficiari”, ne-a declarat Lucian Şova.

Alte modificări privesc şcolile de şoferi – procesul de instruire a conducătorilor auto -, precum şi salarizarea personalului ISCTR. „Deşi am fost perceput ca un duşman al veniturilor salariale ale angajaţilor ISCTR, iată că până la urmă viaţa mi-a dat dreptate: la controlul de anul acesta al Curţii de Conturi s-a constatat că salariile inspectorilor erau ilegal stabilite, iar Curtea de Conturi a impus diminuarea drastică a veniturilor salariale – cu 60%, în medie. Prin proiectul de lege aprobat astăzi am menţionat că inspectorii ISCTR vor fi asimilaţi din punct de vedere al clasei de salarizare inspectorilor ANAF – în concordanţă cu importanţa muncii lor, aşa că această lege acum îi va ajuta pe cei care lucrează în ISCTR să depăşească standardul de salarizare pe care l-au avut iniţial”, a precizat Lucian Şova.

Sistem schimbat de finanţare

Totodată, printr-un amendament depus de deputatul Lucian Şova la OUG nr. 101/2013 pentru modificarea OG nr. 26/2011, contribuţia ARR la ISCTR a scăzut de la 60% la 20%, iar cea a RAR, de la 20% la 5%, din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate. „În OUG care a recalibrat procentele de contribuţie ale ARR şi RAR la ISCTR, am introdus un amendament prin care am coborât de la 20 la 5% contribuţia RAR şi la 20% a ARR (iniţial, contribuţia era de 60% din veniturile ARR). Din execuţia bugetară făcută în ultimii 3 ani s-a văzut clar că ARR a contribuit doar cu 20% la ISCTR, şi pe baza discuţiilor pe care le-am purtat cu reprezentanţii acestor instituţii, cu toţii au agreat modificarea acestor procente, iar amendamentul s-a aprobat astăzi în plen”, ne-a declarat Lucian Şova.

Concret, litera b) a articolului 3 din OG 26, are acum următorul cuprins: „b) prin virarea, lunar, de către A.R.R. în contul I.S.C.T.R., în vederea funcţionării acestuia, a unei contribuţii în procent de 20% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate de către A.R.R. către terţi, cu excepţia tarifelor încasate de către A.R.R. pentru serviciile specifice prestate prin aplicarea prevederilor Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranţei circulaţiei pe infrastructura rutieră, republicată, şi a normelor de aplicare a acesteia, respectiv prin virarea, lunar, de către R.A.R. în contul I.S.C.T.R., în vederea funcţionării acestuia, a unei contribuţii în procent de 5% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile specifice prestate de către R.A.R. către terţi”.

Membrii Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor ambele rapoarte – de adoptare a propunerii legislative, dar şi cel cuprinzând amendamentul propus de Lucian Şova la OUG 101. La dezbaterea propunerii legislative au participat, în calitate de invitaţi, secretarii de stat Ioan Aurel Stanciu şi Marius Humelnicu din partea Ministerului Transporturilor, Ştefan Dorin – directorul general al ISCTR, George Dincă – directorul general al RAR şi Aurelia Surulescu – directorul general al ARR.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.