Reprezentanții CNAIR și cei ai companiei turce Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret ASau semnat, în 9 martie, în prezența ministrului transporturilor, Răzvan Cuc, contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 2 al Centurii Sud a Municipiului București,în lungime de aproximativ 16 km (de la km 69 la 85,3), ce va fi construită la standard de autostradă.
Investiția, în valoare de 750,8 milioane lei (158 milioane euro), fără TVA, va fi proiectată în 12 luni și va fi realizată în 30 de luni. Garanția lucrărilor este de 60 de luni.
Proiectul a fost scos la licitație în data de 8 iulie 2017, iar câștigătorul a fost desemnat inițial în 8 mai 2018, după evaluarea celor 8 oferte depuse. Însă au fost depuse 5 contestații, care au fost respinse de instanță.
Autostrada de Centură București Sud va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European, între autostrăzile București – Pitești (A1) și București – Constanța (A2).
Traseul Lotului 2 al autostrăzii va începe din apropierea liniei CF902 București – Giurgiu (km 70+600), va continua între localitățile Sinești și Jilava, unde va intersecta DJ401A (km 72), va traversa râul Sabar (km 73,5), apoi va intersecta DN5 (km 75), unde a fost prevăzut un nod rutier. După intersecția cu DN5, traseul autostrăzii va continua pe direcția nord – est, ocolind pădurea Jilava, va traversa CF București- Port 1 Decembrie și va trece la nord de Darăști, unde va intersecta DC101 (km 78).
În continuare, traseul autostrăzii se va desfășura aproape paralel cu râul Sabar, pe circa 2 km, va trece la sud de Măgurele și Bragadiru, unde va intersecta printr-un nod rutier DN6 (km 84,6).
Pe acest lot vor fi construite 2 noduri rutiere (DN5 Bucureşti – Giurgiu, la Km 75 și DN6 Bucureşti – Alexandria, la km 84), 15 pasaje și 2 poduri, iar elementele geometrice în plan ale traseului au fost proiectate pentru o viteză de 140 km/h.
Poduri
Pod pe autostradă peste canal (Km 72+446.78), zona Fabrica de Cărămidă, va avea o lungime totală de 40,70.
Pod pe autostrada peste râul Sabar (Km 73+518), va avea o lungime totală de 85,20 m.
Pasaje
Pasaj pe autostrada peste CF Bucureşti – Giurgiu (Km 70+500), va avea o lungime totală de 163,5 m.
Pasaj pe DJ 401A peste autostradă Km (72+073.63), va fi construit în zona Jilava – Sintești și va avea o lungime totală de 78,25 m.
Pasaj pe DE peste autostradă, peste canal (Km 73+446,91), va avea o lungime totală de 78,25 m.
Pasaj pe bretea peste DN 5 (Km 0+401,85), pe relația București-Giurgiu și va avea o lungime totala de 60,20 m.
Pasaj pe autostrada peste DN 5 Km (74+876,35), pe relația București-Giurgiu.
Traversarea DN5 pe partea stangă, sensul spre autostrada A2 Bucureşti – Constanța se va face prin intermediul unui pasaj superior cu lungimea totală de 280.00 m.
Traversarea DN5 pe partea dreaptă, sensul spre autostrada A1 Bucureşti – Piteşti se va face prin intermediul unui pasaj superior cu lungimea totală de 247 m.
Pasaj pe autostrada peste CF Bucureşti – Port 1 Decembrie (Km 76+861.43), va avea o lungime totală de 163,50 m.
Pasaj pe DC 101 peste autostrada (Km 78+340.16) în zona localităților Alunișu-Darăști Ilfov, va avea o lungime totală de 78,25 m.
Pasaj pe DE peste autostrada Km (79+240.66), care va avea o lungime totală de 78,25 m.
Pasaj pe DC 19 peste autostrada Km (80+275.36), pe relația Măgurele-Dumitrana, va avea o lungime totală de 78,25 m.
Pasaj pe DC 20 peste autostrada Km (83+002.50), relația Varteju-Cornetu, va avea lungimea totală de 78,25 m.
Pasaj pe bretea peste DN 6 Km (0+508.45), pe relația București-AIexandria are lungimea totală de 80,30 m.
Pasaj pe bretea peste autostradă ( Km 84+096.49), va avea lungimea totală de 78,25 m.
Pasaj pe autostrada peste DN 6 (Km 84+535.27), pe realția București-Alexandria, va avea o lungime totală de 202,30 m.