Cu numeroase puncte forte ale designului exterior, importante valori intrinseci şi un maximum de beneficii cu costuri reduse, noul Mercedes-Benz Vito este un autovehicul comercial uşor versatil şi un adevărat profesionist, în segmentul de autovehicule comerciale. În plus, Vito dispune de o masă maximă admisă între 2.5 şi 3.2 tone. Deși are o sarcină utilă record, costurile de întreţinere sunt neaşteptat de mici.
Mai multe funcţii într-un singur autovehicul: noul Vito este uimitor de versatil
De la meşteşugari la comercianţi, de la furnizori de servicii de întreţinere la transport de tip shuttle și taxi – Vito este cu adevărat un autovehicul bun la toate. Noul Vito furgon este singurul model din clasa sa disponibil în trei variante de lungime și cu trei sisteme de propulsie diferite. Cu o capacitate de încărcare de până la 1369 kg, acesta are cea mai mare sarcină utilă din clasa sa. De asemenea, Vito Mixto dispune de o cabină ce combină avantajele unui furgon cu cele ale unui model pentru transport persoane.
Prin Vito Tourer, Mercedes-Benz deschide un capitol cu totul nou în transportul de persoane. Există trei variante disponibile: Vito Tourer BASE, funcțional și robust, versatilul Vito Tourer PRO și modelul premium Vito Tourer SELECT. Datorită acestei familii complete de modele, Tourer poate fi adaptat oricărui tip de transport de persoane.
Design: simbioză între formă şi funcţionalitate
Noul Vito creează o impresie puternică, inconfundabilă. Cu toate acestea, designul noului autovehicul nu este un scop în sine. Cu o valoare a coeficientului aerodinamic de 0.32, noul Vito beneficiază astfel de un consum redus de combustibil şi de eficienţă îmbunătăţită. Chiar de la prima vedere, caroseria acestuia subliniază calitatea superioară, prin elemente precum îmbinările discrete şi simetrice.
Interior: ia un loc şi bucură-te de drum!
Atât șoferul, cȃt și pasagerul din dreapta se bucură în noul Vito de confort şi mai mult spaţiu decât înainte.
Reproiectată în întregime, cabina noului Vito este exemplară în privinţa funcționalităţii și ergonomiei. Simetrică în forma sa de bază, structura este bine conturată și spaţioasă, pentru o siguranță operațională maximă. Cabina are un aspect inovator, ce subliniază calitatea superioară, în comparaţie cu celelalte autovehicule din clasa sa.
În timpul dezvoltării acestui nou model, spaţiul a primit o deosebită atenție, deoarece, în fond, pentru mulți șoferi noul Vito este atȃt un birou, cȃt și un spațiu în care îşi petrec o mare parte din zi.
Pentru prima dată în acest segment de autovehicule: tracţiune față, spate și integrală
“One for all” este o afirmaţie celebră, care se aplică şi în cazul sistemului de propulsie al noului Vito. Acesta este primul autovehicul din clasa sa care dispune de variante de tracţiune spate, tracţiune integrală sau, în prezent, de tracţiune faţă.
Noul sistem de tracţiune faţă din această gamă este util. Când autovehiculul este gol sau cȃnd transportă doar o sarcină ușoară, această variantă oferă o putere de tracţiune îmbunătăţită. Prețul de achiziție este, de asemenea, foarte atractiv. Pe de altă parte, tracţiunea spate este soluția potrivită pentru toate situaţiile în care sunt implicate încărcături grele, volum pentru remorcat sau cȃnd este solicitată o dinamică de conducere excepţională.
Tracţiunea integrală este folosită atunci când o putere de tracțiune mare este necesară, inclusiv în condiţii grele sau pe drumurile cu dificultăţi. Datorită noului design integrat al sistemului de tracţiune integrală, înălțimea autovehiculului Vito 4×4 este similară cu cea a modelelor cu tracţiune faţă sau spate.
Două motoare turbodiesel cu 5 variante de putere
Noul Vito cu tracţiune faţă este conceput pentru următoarele situaţii: cu predominanţă operaţiuni punctuale, cu o încărcătură maximă, la o sarcină utilă mică spre medie. Menținerea costurilor pe cȃt de scăzute posibil este, de asemenea, o prioritate pentru Mercedes-Benz.
Acest model are un motor compact cu patru cilindri, montat transversal, cu o cilindree de 1.6 litri și disponibil în două variante de putere: Vito 109 CDI cu 65 kW (88 CP) și Vito 111 CDI cu 84 kW (114 CP).
În cazurile în care cerințele privind performanța sunt ridicate, utilizarea este intensivă, încărcăturile sunt grele sau trebuie remorcate, alegerea perfectă este noul Vito cu tracţiune spate şi motor cu patru cilindri, cu o cilindree de 2.15 litri. Acesta este disponibil în trei variante de putere: Vito 114 CDI, 100 kW (136 hp); Vito 116 CDI, 120 kW (163 hp) şi Vito 119 BlueTEC, 140 kW (190 hp). Avȃnd primul motor Euro VI din clasa sa, Vito 119 BlueTEC ocupă un loc aparte în acest segment.
Transmisia manuală cu şase trepte transmite putere motorului, în versiunea standard. Transmisia automată 7G-TRONIC PLUS cu convertizor de cuplu motor este opțională pentru Vito 114 CDI și Vito 116 CDI Vito și standard la Vito 119 BlueTEC şi Vito 4×4 cu tracţiune integrală. În cazul autovehiculelor comerciale uşoare, acesta este singurul model din lume cu transmisie automată, convertizor de cuplu motor și șapte trepte.
Costuri reduse: configuraţie sistematică pentru eficiență sporită
De la transmisia și forţa de frecare redusă pentru puntea spate la unitățile electromecanice auxiliare şi de direcție – inginerii au proiectat noul Vito pentru o eficiență maximă de combustibil. În medie, consumul de motorină este cu aproximativ 20 procente mai mic decât în cazul variantei precedente.
Vito BlueEfficiency este extrem de economic atunci când vine vorba de consumul de combustibil. Acest pachet este disponibil pentru noul Vito cu tracţiune spate și este standard pentru toate modelele Vito Tourer cu transmisie automată, fiind dublat de cel mai puternic motor. Consumul certificat de 5.7 litri la 100 de kilometri pentru Vito 116 CDI BlueEFFICIENCY este de neegalat în această categorie de autovehicule.
Indiferent de varianta de motorizare, fiecare Vito beneficiază de intervale de service îndelungate, de până la 40.000 km sau doi ani.
Suspensie optimizată cu noua direcţie electromecanică
Calitatea superioară a suspensiei a fost îmbunătățită suplimentar. Primele schimbări au fost realizate în cazul sistemului de direcție cu asistență de putere electromecanică și în cazul cinematicii. Îmbunătăţirile se extind şi la puntea spate cu braţ semi-posterior, arcuri elicoidale și tuning de amortizor.
Vito furgon și Mixto sunt proiectate pentru încărcături mari. Suspensia de confort este oferită drept opțiune pentru Mixto și standard pentru toate modelele Vito Tourer. Caracteristicile includ arcuri mai puţin rigide și un control mai delicat al amortizoarelor.
Nivel ridicat de siguranţă – Vito devine un nou reper în segmentul său
Noul Mercedes-Benz Vito stabilește, de asemenea, noi standarde de siguranță. Siguranţa se extinde, în mod natural, către precizia direcţiei și discuri de frȃnă redimensionate (cu sistem de frȃnare 16″ sau 17″ în funcție de model), precum și ADAPTIVE ESP ca dotare standard.
Până la opt airbaguri, în cazul Vito Tourer, şi un nou sistem de asistenţă
Vito furgon este singurul autovehicul comercial uşor care oferă standard airbaguri și un indicator care aminteşte de punerea centurii de siguranță, atât pentru șofer, cȃt și pentru pasager. Vito Tourer PRO și Vito Tourer SELECT dispun, de asemenea, de airbaguri tip cortină şi airbaguri laterale pentru torace/pelvis. Pentru prima dată, Vito a făcut posibilă introducerea de airbaguri în spate pentru Tourer. Cu până la opt airbaguri în total, Tourer este, prin comparație, un nou punct de reper în segmentul său.
Echipamentele standard ale noului Vito includ şi Attention Assist. Bazȃndu-se pe diverși parametri, această funcţie stabileşte observaţii cu privire la starea șoferului. Unic în acest segment, Crosswind Assist este disponibil standard. Assist Crosswind elimină efectele rafalelor de vȃnt care acționează asupra autovehiculului. În plus, monitorizarea presiunii anvelopelor este un alt element oferit standard.
Noul Vito poate fi echipat şi cu alte sisteme de asistență, pentru a răspunde nevoilor individuale. Active Parking Assist este nou şi unic în cazul autovehiculelor comerciale uşoare. Blind Spot Assist emite un avertisment în cazul în care există alte vehicule în unghiul mort la schimbarea benzii, iar Lane Keeping Assist atrage atenţia atunci cȃnd autovehiculul se abate de la banda de circulație.
Mai multă lumină pentru o vizibilitate sporită: Intelligent Light System
În cazul noului Vito, opţiunea Intelligent Light System (ILS) este o alternativă la farurile puternice cu halogen, oferite standard. Unică în cazul autovehiculelor comerciale uşoare, această tehnologie beneficiază de indicatori cu LED, lămpi de zi cu LED, precum și de faruri cu LED pentru fază scurtă și faza lungă, cu funcţia cornering. În funcție de viteză, farurile se adaptează la condusul pe autostrăzi sau drumuri de țară, printr-o distribuţie a luminii variată.
Două variante de ampatament, 3 modele de lungime şi pȃnă la 4 versiuni de greutate
Toate cele trei variante de lungime sunt cu 140 de milimetri mai lungi decât precedentul Vito. Acest aspect poate fi atribuit în principal spatelui prelungit, care ajută la protejarea pietonilor. Astfel, au rezultat autovehicule de lungimile de 4895 mm, 5140 mm și 5370 mm. Înălțimea maximă este de 1910 mm, însă diferă în funcție de model. Prin urmare, toate variantele se situează în limita de doi metri înălţime și se încadrează perfect în parcările auto subterane sau etajate și în spălătoriile automate.
Sarcina utilă a autovehiculelor Vito se situează între 2.8 t și 3.05 t. Aceste modele sunt completate de varianta mică de 2.5 t și de o variantă upgradată de 3.2 t Vito. Datorită noii tracţiuni față, combinată cu un motor diesel compact, Vito furgon cu o lungime medie şi echipamente standard are o masă de doar 1761 kg.
Ca urmare, chiar şi varianta Vito cu o masă maximă admisă de 3.05 t dispune de o sarcină utilă impresionantă de 1289 kg. Cu toate acestea, campionul sarcinii utile din clasa sa este Vito cu tracţiune spate, care are o masă maximă admisă de 3.2 t și o capacitate de sarcină utilă de 1369 kg. (M.S.)