O nouă organigramă la CNADNR: 68 de funcții de conducere, desființate

Dan Costescu

Din 9 mai, CNADNR are cu 68 de funcții de conducere mai puțin – 7 la nivel central și 61 la Direcțiile Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP).

Consiliul de Administrație (CA) al CNADNR a aprobat noua organigramă în 5 mai, iar Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) a aprobat-o imediat. Decizia vine la 6 luni de la preluarea de către Dan Costescu a mandatului de ministru al Transporturilor. El spune că a găsit la CNADNR „o structură de conducere ramificată, lungă, foarte încărcată și foarte ineficientă”.

„Soluția a fost reducerea acelor persoane, poziții, care nu-și găseau utilitatea în companie și, mai mult, îngreunau lanțul de decizie”. Totodată, Dan Costescu a descoperit că „există competențe lipsă”, precum cea a expertizei de proiectare.

„Nu este posibil ca o companie la nivel național cu peste 6.000 de angajați să nu fie în stare să evalueze calitatea proiectelor pe care le primește, pentru că nu va putea controla niciodată în ce direcție se îndreaptă și care este viitorul infrastructurii pe care o construiește, pe orizont mediu, scurt sau lung. Soluția a venit de la sine: înființarea Direcției de Proiectare în cadrul companiei. În acest fel, se va prelua controlul asupra Direcției de Dezvoltare a firmei și vom ști să evaluăm și proiectele celor care ni le livrează, proiectanții, pentru că nu ne propunem să renunțăm la ei, însă proiectele de urgență sau de specializare maximă vom putea să le derulăm și intern. În acest fel, controlul se va muta la CNADNR”, a explicat ministrul.

Dan Costescu a mai spus că monitorizarea proiectelor aflate în curs de derulare „nu a fost ceea ce trebuia să avem. Soluția a venit prin înființarea Unităților de Implementare de Proiect (UIP) și la nivel regional, acolo unde oamenii trebuie să fie zi de zi pe șantier, pentru că altfel nu poți să ții sub control derularea proiectului, nu poți să știi niciodată când și în ce condiții se va termina acest proiect. Cu aceste UIP, specialiștii locali vor fi acolo zi de zi și vor putea informa și lua decizii pe nivelul care li se va delega, și informa conducerea centrală pentru eventuale decizii care exced nivelul lor de a hotărî”, a mai arătat ministrul.

Noi angajări

Dan Costescu a dat asigurări că nu a fost vizată reducerea de personal, ci chiar se vor face angajări de specialiști, după ce „au fost niște concursuri pentru 14 posturi înainte de Paști și vor urma altele”.

„Cel puțin 15 specialiști vor fi necesari în cele două direcții pe care eu le consider fanion – Direcția de Autostrăzi și cea de Drumuri Naționale. De asemenea, va trebui să facem o resetare la nivel de management. CNADNR va trebui să redevină o companie deschisă, unde se intră pe bază de concurs, de evaluare de competențe”, a insistat ministrul.

Pe de altă parte, el a spus că „va fi vizibilă îmbunătățirea activității în companie, în condițiile în care exista personal care nu răspundea în totalitate nivelului de pregătire necesar”.

„Conducerea CNADNR va trebui să facă o evaluare a acestor persoane. Va fi o evaluare grea, nu va putea fi făcută imediat, dar va trebui să înceapă cu acele compartimente sensibile din companie – și mă refer aici la cele șase unități de implementare a proiectelor de la autostrăzi și cele 8 UIP-uri de la Drumuri Naționale”, a explicat Dan Costescu.

Departament de Control

Noua organigramă cuprinde și un Departament de Control, care va supraveghea „zonele critice”, precum șantierele, punctele de încasare a rovinietei sau a altor taxe.

„Uitându-ne în urmă, am observat, din păcate, o mulțime de cazuri de implicare în dosare penale – DNA, DIICOT și alte instituții ale statului. Pentru a preveni aceste fenomene, compania a decis să-și înființeze propriul Departament de Control, care va supraveghea permanent zonele critice – pentru că au de la șantiere, achiziții, zone de taxare pentru rovinietă, pentru alte taxe – și va supraveghea permanent această activitate”, a precizat ministrul.

Dan Costescu a preczentat și părți mai bune ale companiei, plus promisiuni: „CNADNR a făcut unele progrese importante privind capacitatea de implementare. Au început să apară și proiectele noi. Toată activitatea de pregătire din iarnă a început să dea roade. Veți vedea în perioada care urmează, chiar din luna mai, că aceste proiecte vor ieși pe piață în diverse stadii importante. Fie că vor fi semnări de contracte, fie că vor fi finalizări de licitații sau lansări de licitații, roadele muncii de peste iarnă se vor vedea și, împreună cu cadrul de simplificare a legislației și cu această restructurare, vor lăsa pe acei profesioniști pe care compania îi are să își facă treaba mai bine, să poată să livreze lucrurile de care noi avem nevoie, infrastructură”.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.