O treime dintre angajaţi, dispuşi să le permită angajatorilor accesul la datele personale – Raport PwC Future of Work

Tipul de date personale folosite de retaileri şi companiile de publicitate pentru a personaliza ofertele de vânzare ar putea fi utilizate în viitor şi de angajatori, conform studiului PwC Future of Work. Raportul “The future of work: A journey to 2022” arată că aproape o treime dintre angajaţi ar permite accesul angajatorilor la datele personale, cum ar fi profilurile de social media. Aceste informaţii ar putea fi folosite de angajatori pentru a înţelege mai bine ce anume îi motivează pe angajaţi, raţiunile pentru care şi-ar schimba locul de muncă şi factorii care ar putea duce la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă din perspectiva angajatului.

PwC anticipează că această modalitate de monitorizare a datelor personale ale angajaţilor va deveni din ce în ce folosită de companii în următorii 10 ani ca urmare a intrării pe piaţa muncii a Generaţiei Y (cu aproximaţie, cei născuţi între 1980 şi 2000) – având în vedere că, până în 2020, această generaţie va alcătui jumătate din forţa de muncă globală, ceea ce va schimba atitudinile în privinţa utilizării tehnologiei informaţiei şi a datelor personale.

Studiul arată că generaţia mai tânără este mult mai deschisă în privinţa accesului angajatorilor la datele lor personale, 36% dintre cei chestionaţi declarând că ar fi dispuşi să-şi dea acordul pentru folosirea acestor date.

Raportul PwC propune câteva scenarii pentru cum ar putea arăta viitorul relaţiilor de muncă, pe baza unui sondaj la care au răspuns 10.000 de angajaţi şi 500 de specialişti în resurse umane din întreaga lume.

Tehnologia informaţiei este percepută ca fiind principalul factor care va transforma piaţa muncii în următorii 5 până la 10 ani, înaintea schimbărilor demografice, evoluţiei economiei şi disponibilităţii resurselor. 58% dintre specialiştii în resurse umane chestionaţi declară că se pregătesc pentru această schimbare, în timp ce un sfert spun că sunt deja pregătiţi.

“Întocmai precum retailerii şi firmele de publicitate folosesc datele consumatorilor, monitorizând activităţile acestora online şi conturile de social media pentru a personaliza experienţa de consum, organizaţiile ar putea începe în curând să utilizeze datele personale ale angajaţilor (cu permisiunea acestora) pentru a personaliza şi anticipa chestiuni legate de performanţă şi retenţie. Acest tip de analiză de date ar putea include şi monitorizarea în timp real a sănătăţii angajaţilor, cu sfaturi proactive privind menţinerea şi îmbunătăţirea sănătăţii pentru a reduce zilele de concediu medical”, a declarat Horaţiu Cocheci (foto), Liderul echipei de Servicii de Consultanţă pentru Resurse Umane, PwC România.

„Studiile noastre relevă faptul că angajaţii sunt mai deschişi în a-şi comunica datele personale decât se anticipa. Angajaţii care fac parte din Generaţia Y sunt cei mai deschişi în a permite accesul angajatorilor lor la datele personale, ceea ce înseamnă că monitorizarea de acest tip ar putea deveni rutină în următorii ani. Echipele de resurse umane  se pregătesc deja pentru aceste schimbări şi folosesc din ce în ce mai mult analiza de date pentru a găsi atât oportunităţile de retenţie cât şi problemele legate de performanţă. Provocarea cea mai mare pentru specialiştii în resurse umane va fi de a convinge angajaţii că beneficiile vor fi pe măsura preţului plătit prin oferirea accesului şi monitorizarea datelor lor personale”, a adăugat Horaţiu Cocheci. (M.B.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.