Dupa un inceput de an foarte activ, BursaTransport isi extinde planul de dezvoltare regionala prin 123cargo – brandul cu care opereaza pe plan european. In martie, administratorii bursei romanesti anuntau in mod oficial intensificarea vanzarilor in Ungaria si Polonia. Mai multe detalii despre aceasta strategie, dar si despre noile oportunitati de business la care pot apela transportatorii romani, am aflat de la Dan Cotenescu, Manager General al BursaTransport.
Ziua Cargo: O bursa romaneasca in ofensiva europeana. Ce va propuneti?
Dan Cotenescu: Sa oferim o bursa sigura pentru Est-europeni, la preturi Est-europene. BursaTransport e o structura foarte stabila, cu o experienta de 14 ani. Iar brandul sub care operam international, 123cargo, preia practic aceeasi baza de companii, marfuri si camioane, oferind aceleasi functionalitati, intr-o versiune mai simplu de utilizat – din care am eliminat continutul specific pietei romanesti. Scopul 123cargo este de a oferi clientilor din zona Europei de Est o alternativa de calitate, la un pret considerabil mai avantajos fata de optiunile existente.
De ce Ungaria si Polonia – ca primi pasi de extindere internationala?
E o etapa naturala de extindere, acestea fiind tarile din regiune cu care Romania are cele mai mari schimburi economice. In 2014, volumul de marfuri pe trasee de import si export Ungaria a crescut cu 30% fata de 2013, iar in primele doua luni din 2015 inregistram o crestere cu inca 30% fata de aceleasi luni din 2014. Clientii nostri romani cu interese legate de piata maghiara beneficiaza astfel aici de un numar din ce in ce mai mare de solutii de transport. In Polonia, am intensificat activitatea de vanzari impreuna cu partenerii nostri de la Teleroute, bazandu-ne inclusiv pe o deschidere a acestei piete catre oferta 123cargo – mult mai avantajoasa ca pret. Mai mult, in urma parteneriatului cu bursa lituaniana Cargo.lt, lansat in ianuarie, 123cargo poate oferi transportatorilor polonezi atat marfuri pe relatia Polonia-Romania (provenite din BursaTransport), cat si din Europa de Vest (provenite din Teleroute), precum si din Polonia catre Rusia si Estul Europei (provenite din Cargo.lt). In plus fata de acestea, 123cargo atrage si expeditori polonezi – marindu-se astfel volumul marfurilor pe bursa. Iar de asta pot profita si transportatorii romani care opereaza in zona.
Ce beneficii aduce aceasta expansiune transportatorilor romani?
Prin extinderea bazei de clienti BursaTransport/123cargo in alte tari, transportatorii romani vor avea acces la un numar din ce in ce mai mare de marfuri de transportat. Si, bineinteles, rutele noi pe care vor gasi marfuri (inclusiv cele de Est – prin parteneriatul nostru cu Cargo.lt) reprezinta o noua oportunitate de care ei pot profita. Deschiderea catre un numar mai mare de expeditori, din mai multe tari, le poate aduce mai multe curse si mai bine platite.
Au transportatorii romani un avantaj fata de altii, ca utilizatori ai BursaTransport?
Au, cu siguranta, un avantaj foarte important: sunt singurii transportatori din Europa ale caror licente si numere de inmatriculare pot fi verificate online de catre expeditori. Prin parteneriatul nostru cu ARR si implementarea serviciului online de verificare a licentelor, orice expeditor european prezent in 123cargo poate fi sigur ca marfa nu i se va fura daca alege un transportator roman si ii verifica online numarul de inmatriculare. Acesta este un punct forte al transportatorilor romani, pe care il subliniem la fiecare intalnire cu expeditorii sau asociatiile expeditorilor din alte tari.
Ungaria si Polonia, lansate in primele doua luni din 2015. Ce urmeaza?
Suntem deja in discutii avansate pentru lansarea vanzarilor si in Bulgaria si Serbia, intentia noastra fiind o activitate sustinuta de vanzari in toata zona balcanica pana la sfarsitul acestui an. Estimam astfel ca in 2016 BursaTransport/123cargo sa fie perceputa ca o bursa de importanta Est-europeana, cu origini romanesti, bineinteles.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ ziuacargo.ro