Cel puţin 10.000 de români își vor petrece sărbătorile de iarnă în locații exotice de pe alte continente, conform estimărilor și solicitărilor înregistrate de la începutul anului de agenția de turism Eturia. Dintre aceste locuri, 3.000 sunt rezervate de Eturia.
Anul acesta, românii au început să-și rezerve sejururile de Crăciun și Revelion încă din luna iunie, pentru a beneficia de reducerile de tip early booking. Până în prezent, peste 40% dintre locurile disponibile în portofoliul agenției de turism Eturia pentru perioada sărbătorilor au fost deja achitate. Eturia are rezervate prin toată lumea 3.000 de locuri pentru vacanțele de iarnă ale românilor, incluzând și bilete de avion achiziționate din timp la prețuri accesibile, acest sezon fiind cel mai important din punct de vedere al vânzărilor.
De altfel, față de anul trecut, agenția Eturia a înregistrat, până în prezent, o creștere de 15% pentru cererile legate de sejururile de iarnă, însă cele mai multe vacanțe de iarnă continuă să fie rezervate în lunile octombrie-noiembrie.
Cererea de circuite turistice, în creștere
Chiar dacă destinațiile de plajă rămân în topul preferințelor românilor, spre deosebire de anii precedenți a crescut semnificativ și cererea de circuite turistice. Astfel, turiștii care și-au petrecut vacanța de vară la plajă preferă să dedice vacanța de iarnă descoperirii unor noi destinații, optând pentru circuite în destinații aflate în plină vară australă.
De asemenea, orașele renumite pentru atmosfera din noaptea de Revelion, precum New York, Las Vegas, Rio de Janeiro, Sydney sau Dubai sunt, în continuare, căutate de către români.
Între 1.500 și 3.500 de euro pentru un Revelion exotic
Tariful unui sejur la plajă în destinații celebre precum Republica Dominicană sau Cuba începe de la 2.250 de euro/persoană și poate ajunge până la 2930 euro/persoană, tarif în care este inclus zborul de linie cu toate taxele aferente, cazarea cu all-inclusive, transferurile și vizitele la unele obiective turistice.
În cazul circuitelor, cum sunt cele în Argentina, Vietnam, SUA sau Mexic, tarifele încep de la 2.270 euro/persoană și pot ajunge la 5.000 euro/persoană, în funcție de complexitatea sejurului și numărul de zile. Pentru cei ce preferă să dea și un aer de aventură vacanței, un safari de Revelion în Kenya ajunge la 2.590 de euro/persoană.
Cea mai scumpă vacanță vândută până acum de Revelion în 2015 a fost un circuit de 2 săptămâni în Argentina și Brazilia, pentru un cuplu, în valoare de 25.000 euro, cu zboruri la business class.
Destinațiile exotice cele mai solicitate: Cuba, Maldive, R. Dominicana
Cele mai numeroase cereri s-au înregistrat pentru excursii în țări precum Cuba, Maldive, Republica Dominicană, Thailanda, Mexic sau Statele Unite ale Americii. De asemenea, au existat cereri speciale, precum croazierele în Sydney în noaptea de Revelion, pentru a vedea celebrele focuri de artificii din apropierea Operei, sau cina festivă dintre ani direct pe plajă, pe una dintre insulele-atol din Maldive.
Alte destinații atipice cerute de către clienți pentru sărbătorile de iarnă sunt Guatemala, Columbia, Ecuador, Galapagos, Laos sau Myanmar.
,,Anul acesta am avut o creștere de 15%, iar perioada cea mai bună pentru vânzări la pachetele de iarnă abia acum începe. Se simte apetitul crescut al românilor pentru destinațiile îndepărtate și din ce în ce mai mulți turiști doresc să își facă sărbătorile de iarnă în locuri cu clima caldă”, a declarat Sorin Stoica, directorul agenției de turism Eturia.
Despre Eturia
Eturia, gândită ca o agenție tailor-made, a vândut în cei 8 ani de activitate peste 11.000 de pachete de vacanță personalizate și vacanțe în destinații exotice. Din cei peste 15.000 de turiști care au ales serviciile agenției Eturia, aproximativ 75% sunt clienți fideli. Fără a fi considerată o agenție de turism exclusivistă, ofertele sale includ, la ora actuală, 120 de destinații din întreaga lume, cele mai solicitate fiind Republica Dominicană, Maldive, Cuba și Mexic.
Înființată în anul 2007, compania dezvoltă trei direcții principale de business: vacanțe personalizate pentru turiștii cu bugete medii de vacanță, vacanțe cu plecări predefinite create pe principiul celui mai bun tarif și vacanțe de lux pentru clienții care doresc destinații mai puțin accesibile. În anul 2014, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,3 milioane de euro.