Platforma de expediţii door-to-door Eurosender se lansează şi în România

Eurosender, prima platformă de expediții door-to-door la nivel european, care oferă servicii integrate în 26 de țări, se lansează și în România, având ca obiectiv pentru 2016 o medie de 3.500 de comenzi pe lună plasate de români, în condițiile unei valori medii a comenzii de 45 euro în prezent. 

Eurosender este un site recunoscut și apreciat de rezervări online  pentru expedierea de diverse articole dintr-un stat UE în altul, fondat în 2014. Prin agregarea nevoilor de expediere individuale ale clienților, compania poate negocia prețuri mai avantajoase cu furnizori de înaltă calitate. Colaboratorii companiei sunt exclusiv curieri internaționali de încredere, renumiți pentru serviciile de calitate și de înaltă siguranță.

Despre toate acestea am discutat cu Mihaela-Gabriela Buzoianu, reprezentant al Eurosender:

Cum vedeți piața de curierat din România (la nivel de expediții naționale și internaționale) – volum, evoluție, tendințe?

Piața de curierat se dezvoltă pe măsură ce sectorul de e-commerce se dezvoltă. Merg mână în mână. Așadar, tendințele sunt de creștere evidentă. Fiecare magazin online existent trebuie să găsească și o modalitate de expediere a produselor astfel că volumele de livrări se măresc continuu.

Cum a schimbat evoluția mediului online piața de curierat și logistică?

Comerțul online este în plină ascensiune, fapt care a determinat și o cerere tot mai intensificată pentru livrări rapide. Pe măsură ce acest segment se dezvoltă, nevoile oamenilor devin tot mai specifice. De aici și necesitatea de a pune la dispoziția lor servicii personalizate. În România încă este loc pentru inovații pe segmentul de curierat, acesta fiind principalul imbold pentru pătrunderea acestei piețe. Momentan, costurile influențează în mare măsură alegerile oamenilor. În timp, acestea vor fi exclusiv determinate de experiența propriu-zisă pe care o au cu serviciul ce li se pune la dispoziție.

Căror probleme ale clienților B2B, C2C vine să răspundă platforma?

Problema clienților C2C este legată de costurile ridicate practicate de curieri pentru livrări internaționale. Totodată este legată și de disconfortul de a-și duce personal pachetele la un punct de colectare sau la stația de autobuz în cazul celor care trimit prin autocare.

Problema întâmpinată des de clienții B2B este dificultatea de a stabili contracte avantajoase direct cu companiile de curierat din cauza volumului mic de livrări pe care le au de făcut și a fluxului inconstant al acestora. Răspundem ambelor probleme prin servicii ieftine, livrări din ușă în ușă și parteneriate cu IMM-uri care nu îi obligă la respectarea anumitor condiții legate de volumul de colete trimise.

Care au fost investițiile pentru lansarea în România și spre ce s-au îndreptat?

Investiția inițială a fost îndreptată spre piața digitală pentru desfășurarea de activități promoționale, pentru publicitate pentru a ne crește vizibilitatea. De asemenea, o parte din investiții este alocată dezvoltării echipei de suport pentru că ne dorim în echipă mai multe persoane care vorbesc română și care pot servi mai bine clienții români. Vom începe curând să facem cercetări de piață mai amănunțite, astfel că o parte din bani se vor îndrepta și spre acestea.

Care sunt sursele pentru investiții?

Sursele provin in principal din rundele de investiții pe care compania le-a atras până în prezent, de la grupul media ProSiebenSat1, de la fondul Silicon Gardens și de la un grup de antreprenori sloveni.

Ce planuri de expansiune aveți?

Expansiunea noastră se leagă mai mult de acoperirea zonelor locale. Suntem un jucător însemnat pe piața de curierat european, dar vrem să devenim mai competitivi și pentru serviciile locale. Dată fiind natura business-ului nostru, singura modalitate era să plecăm de la segmentul general și să ne îndreptăm spre particular, spre piețele locale. Acesta este modelul pe care îl vom urma în toate țările europene.

Vizați și segmentul cargo?

Da. Dar este un plan de viitor. Ne-am optimizat pe coletărie pentru că nu am vrut să venim doar cu un nou model de afacere, ci am vrut să aducem o îmbunătățire pentru un anumit segment de clienți. Vrem să oferim servicii de calitate pe segmentul de coletărie, iar apoi să ne concentrăm și pe cargo.

Care este cel mai nou parteneriat?

Până în prezent am încheiat un parteneriat cu Lokko, care pune la dispoziția clienților livrări rapide. Acesta a fost reacția clienților noștri și am încercat să ne adaptăm. Credem că prin Lokko putem face cel mai bine acest lucru, dat fiind că serviciul lor este o noutate pentru publicul din România.

Suntem în discuții și cu un alt mare jucător local pe segmentul de curierat, însă vom oferi mai multe detalii după ce va fi concretizat.

După ce criterii se face selecția companiilor de curierat partenere?

Analizăm întotdeauna reacția oamenilor la serviciile noastre, nemulțumirile lor și necesitățile. În funcție de ele ne dăm seama ce ne lipsește și încercăm să integrăm. De asemenea, analizăm în permanență și competiția și știm exact cine oferă soluțiile potrivite pentru o parte din nevoile clienților noștri. Prin integrarea soluțiilor noastre și a altor companii de curierat, cred că putem răspunde cel mai bine tendințelor pieței.

Ce volum de mărfuri este circulat prin intermediul platformei? Care sunt cele mai des întâlnite mărfuri?

Acum primim în medie 140 de comenzi pe zi și volumul crește în această perioadă de dinaintea sărbătorilor. Oamenii expediază cu preponderență articole personale.

Care sunt principalele provocări pe piața locală?

Provocarea este să familiarizăm oamenii cu plățile în avans și plățile online. Clientul român este reticent, preferă să plătească ramburs ca să se asigure că serviciul a fost efectuat și cu bani cash pentru că se teme de eventuale fraude ce pot fi făcute online.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.