Renault prezintă Kadjar, primul său crossover din segmentul C

Impulsionat de succesul de care se bucură Captur, Renault continuă ofensiva explorând u nteritoriu nou, odată cu lansarea Kadjar, primul său crossover din segmentul C. Aflat într-un segment foarte dinamic, Kadjar susține ambițiile mărcii pe scena internaţională.

Strategia sa de comercializare se va derula în două etape, demarând cu Europa și țări din Africa, şi continuându-se cu bazinul mediteranean și ulterior China.

Fratele mai mare al lui Captur revoluționează standardele, fiind o propunere inovatoare și atrăgătoare pe piața vehiculelor crossover.

Renault Kadjar se distinge printr-un design exterior fluid și atletic, în timp ce interiorul afişează un stil sportiv, dar rafinat deopotrivă, datorită calității materialelor și a finisajelor.

Disponibil în versiuni 4×4 și 4×2, Renault Kadjar invită la escapade în natură, fiind totodată ușor de manevrat în oraș datorită dimensiunilor sale compacte (4,45 metri lungime și 1,84 metri lățime).

Cu dotări interioare de calitate și echipamente de ultimă generaţie, Renault Kadjar oferă conectivitate avansată cu sistemul R-Link 2®, alături de o experienţă relaxantă la volan, datorită sistemelor performante de asistență la condus.

Renault Kadjar dispune de motorizări extrem de eficiente, ce vizează lidershipul în segment, din punct de vedere a consumului și a emisiilor de CO2.

Renault Kadjar va fi prezentat publicului la Salonul Auto Internațional de la Geneva din 5 martie 2015.

Comercializarea modelului va debuta în vara anului 2015 în Europa și în țări din Africa și din bazinul mediteranean.

1. Un vehicul compelt pentru piața internațională

Încurajat de succesul înregistrat de Captur, Renault confirmă o dată cu lansarea lui Kadjar, o dinamică puternică a planului său de produs, dar şi viziunea asupra modelelor crossover, prin explorarea unui segment de piață nou (C crossover), extrem de aglomerat, marcat de o creştere rapidă în ultimii ani.

Renault își extinde gama de crossovere

Prin Kadjar, grupul Renault face dovada capacității sale de a crea modele noi sau de a-și îmbunătăți modelele existente pentru a cuceri noi piețe şi noi clienți.

Dinamismul ofertei de produse este demonstrat de vârsta medie a gamei, care a ajuns de la 4,8 ani în 2012 la 4,2 ani în 2014, urmând să atingă 3,7 ani la sfârșitul anului 2015.

În 2014, aproape o mașină din cinci vândute în lume a fost un crossover, cota lor de piață fiind de 23% în Europa și de 26% în China. Acest segment reprezintă o veritabilă poartă de intrare pe principalele piețe de creștere vizate de grup.

Kadjar 26

După Renault Koleos, Captur a fost al doilea model crossover comercializat de Renault. Succesul nu s-a lăsat așteptat: acest crossover urban, caracterizat de inovații practice și cu o personalitate puternică ajunge în fruntea vânzărilor din segmentul B în Europa cu puțin peste 178 000 de unități vândute în anul 2014.

Renault își continuă ofensiva pe acest segment internațional, odată cu Kadjar, poziționat în segmentul C, între Captur și Koleos:

Kadjar, fratele mai mare al lui Captur, vine cu o abordare nouă în segment, remarcându-se prin: design fluid și atletic, personalitate distinctivă, confort şi calitatea vieii la bord, respect pentru mediul înconjurător.

Vector de creștere a mărcii la nivel internațional

Prezent în 128 de țări, grupul Renault a vândut 2 712 432 de vehicule în lume în anul 2014. Mulțumită strategiei sale internaționale, Renault vinde în afara Europei 46% din vehiculele produse (versus 37% în 2010).

Planul de produs reprezintă fundamentul creșterii și promovării imaginii Grupului Renault.

Kadjar face parte din strategia internaională de dezvoltarea a grupului, ce constă atât în extinderea ofertei de modele, cât şi a acoperirii geografice.

Kadjar susine strategia Renault în Europa și în bazinul mediteranean.

Majoritatea uzinelor Renault sunt localizate în Europa. In 2014, Renault ocupă locul 3 pe piața europeană a vehiculelor utilitare și a autoturismelor.

Kadjar este fabricat la uzina de la Palencia care exportă în prezent 83 % din capacitatea de producție în peste 50 de țări din 5 continente.

Kadjar va fi comercializat începând din vara anului 2015 în Europa, iar ulterior în majoritatea țărilor din bazinul mediteranean și din Africa.

Kadjar, vârful de lance al ofensivei grupului Renault în China

Kadjar va fi primul vehicul Renault fabricat în China. Acest crossover va fi un puternic ambasador al dezvoltării grupului în China.

China, unde în anul 1999 se vindeau 600.000 de mașini, este în prezent cea mai mare piață mondială, cu peste 22 de milioane de unități vândute în anul 2014.

În luna decembrie 2013, Grupul Renault a oficializat crearea unui joint-venture cu Dongfeng și a început construirea la Wuhan a unei uzine cu o capacitate inițială de 150 000 de vehicule.

Kadjar 02

Modelele crossover se bucură de un mare succes la nivel mondial. Aproape un vehicul din cinci vândute în lume este un crossover, criteriile principale de selecie fiind designul, prețul și în final imaginea.

Kadjar a fost proiectat special pentru a răspunde așteptărilor clienților acestui segment. Fluiditatea și dinamismul designului exterior vin în întâmpinarea acestei dorine de stil şi atractivitate.

Un crossover cu ADN Renault construit pe o platformă comună a alianței

Creată în 1999, Alianța strategică Renault-Nissan a vândut 8,4 de milioane de vehicule în aproape 200 de țări în anul 2014, consolidându-și poziția de al 4-lea grup auto mondial.

Renault și Nissan și-au intensificat sinergiile în anul 2014 prin identificarea unui potenial de convergență în 4 zone: achizițiile, resursele umane, fabricația și logistica, dar și ingineria. Fiecare dintre cele patru funcții dispune de un management comun, pentru a deveni astfel mai eficiente.

În domeniul ingineriei, unul dintre obiectivele prioritare este dezvoltarea de platforme comune.
Renault Kadjar beneficiază de sinergiile rezultate din această alianță, întrucât construcția sa se bazează pe o
platformă comună a celor doi constructori.

Proiectarea unei arhitecturi modulare în cadrul Alianței este o sursă de sinergii în continuă evoluție.

Abordarea CMF (Common Module Family) constă în producerea unei game vaste de vehicule cu sisteme de piese și componente comune.

Economiile astfel obținute sunt reinvestite în vehicul pentru a conferi mai multă atractivitate produsului, fiind direcionate către funcii şi echipamente pe care clienii şi le doresc.

Kadjar, primul vehicul Renault produs în China

În 16 decembrie 2013, Renault și Dongfeng semnau acordul care a dat naștere Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) și care prevedea în special construirea unei uzine la Wuhan.

Lucrările la construcția uzinei au început în luna ianuarie 2014, urmând să fie data în funcțiune la începutul anului 2016. În prezent, la un an de la semnarea acordului, DRAC are deja 1 000 de angajați în China.

Obiectivul pe termen mediu al Renault este să atingă o cotă de piață de 3,5% pe an în China, ceea ce ar echivala cu 750.000 de vehicule vândute pe an.

Proiectul CMF se descompune în trei segmente: CMF-A pentru vehiculele mici, CMF-B pentru vehiculele cu dimensiuni medii și CMF-C/D pentru cele mari modele.

Renault Kadjar este construit pe platforma CMF C/D a Alianței Renault-Nissan, ce reprezintă rezultatul a 4 ani de dezvoltare comună. Implicarea Renault se evideniază în domeniul proiectării și fabricației suspensiilor spate, precum și a transmisiei.

Testată deja în cazul a 3 modele ale Renault și Nissan, platforma CMF C/D demonstrează expertiza Alianței pe segmentul vehiculelor crossover.

Sinergiile dintre Renault și Nissan permit punerea în comun a unui număr maxim de piese care nu sunt vizibile din exterior (de exemplu: blocul motor, arhitectura sistemului de navigație), păstrându-se în același timp identitatea, design-ul și prestațiile specifice fiecăruia dintre partenerii din cadrul Alianței.

2. Un nou stil în universul medelelor crossover 

Renault explorează universul nou al modelelor crossover din segmentul C cu un vehicul al cărui design îmbină robustețea și eleganța. Renault Kadjar aduce un vibratie proaspătă pe acest teritoriu şi mizează pe puterea de seducție, intensificată şi de culoarea de lansare, Rouge Flame.

Design exterior atletic și fluid

Poziționat în segmentul C, Renault Kadjar este un crossover ce îmbină caracteristici din trei universuri auto: SUV, berlină compactă și monovolum.

Kadjar împărtăşeşte viziunea Renault exprimată in conceptele Captur şi Dezir. Noul crossover ilustrează pe de o parte petala „Explore” a strategiei de design Renault, la fel ca si conceptul Captur, făcând trimitere către un univers caracterizat de dinamism, robustețe și aventură, dar păstrează în egală măsură influene din personalitatea conceptului Dezir, ce reprezintă petala „Love” şi care aduce reflexe de emoție și senzualitate în ADN-ul vehiculului. Roșu Flamme, culoarea de lansare pentru Kadjar este emblematică pentru mașinile aflate sub semnul pasiunii.

kadjar 002

Acest frate mai mare al lui Captur reprezintă o nouă provocare în universul vehiculelor crossover prin design-ul său unic, ce revoluționează standardele
actuale ale segmentului. Renault Kadjar se distinge printr-o personalitate puternică, cu mare putere de seducție.

Dimensiunile compacte (4,45 metri lungime și 1,84 metri lățime) corelate cu înălțimea ce nu depășește 1,60 metri accentuează stilul dinamic al vehiculului.

Partea frontală creează o puternică impresie de robustețe. Continuitatea elementelor cromate la nivelul farurilor mărește optic lățimea vehiculului și contribuie la senzația de forță și distincție degajată de Kadjar.

Informații din culise: Renault Kadjar revoluționează standardele

Având în vedere obiectivele mărcii pe teritoriul vehiculelor crossover, precum şi importana noului model pentru strategia internaională, direcția de design a Renault a mobilizat toate centrele sale internaționale de design în vederea conturării unei abordări globale.

Astfel, ideile promițătoare aparținând LCI (Laboratoire Coopératif d’Innovation) şi RDCE (Renault Design Central Europe) au permis abordarea unor valene noi, inovatoare în design-ul lui Kadjar.

Pornind de la aceste propuneri, managementul proiectului a fost încredințată echipelor de designeri din cadrul Technocentre.

Silueta sa fluidă și atletică este întărită de forma robustă a aripilor. Fluiditatea liniilor, ce degajă senzualitate, este accentuată de finisajul portierelor ce coboară peste bavoleții pragurilor.

Flancurile vehiculului, ușor concave, și umerii solizi dinamizează întregul și degajă robustețe.

În partea din spate, bara de protecție integrată organic în caroserie face definitiv din Renault Kadjar un exponent al calității şi dinamismului.

Un crossover autentic, cu un plus de șarm

Kadjar înglobează caracteristice specifice modelelor crossover, afişând totodată o personalitate plină de farmec.

Garda la sol înaltă (190 mm) inspiră robustețe încă de la prima vedere, sugerând totodată abilitatea lui Kadjar de se descurca excelent în condiii sau pe suprafee dificile.

Grila față, cu linii bine definite, imprimă forță părții frontale, iar aripile față și spate, specifice SUV-urilor, subliniază temperamentul aventuros al Renault Kadjar.

Roțile mari de 690 mm împreună cu jantele de până la 19’’, în funcție de versiune, evidențiază vocația sportivă a lui Renault Kadjar.

Elementele de protecție inferioare ale ușilor formează un scut de protecție, consolidând totodată baza vehiculului.

Extensiile negre ale aripilor asigură continuitate și conturează o siluetă sportivă, iar barele de pavilion, din aluminiu anodizat, accentuează dinamismul profilului său.

Kadjar se diferențiază de vehiculele crossover din segmentul său prin elemente care îi conferă eleganță, fără a-i penaliza robustețea.

Renault Kadjar beneficiază de o semnătură luminoasă distinctivă inspirată din noile tendine abordate de vehiculele din gama medie și superioară a Renault.

LED-urile (Light Emitting Diode) în forma literei „C” prezente în farurile de zi (DLR) față conferă elegană și distincție vehiculului.

Mai mult, continuitatea elementelor cromate către linia farurilor întărește percepția calitate şi progres tehnologic, încorporate în vehicul.

Kadjar 27

În zona spate, aceeași semnătură modernă a farurilor creează o urmă luminoasă în masca de metal, ca și în cazul concept car-ului Captur.

Design-ul lui Renault Kadjar este coerent și rafinat, carcasele oglinzilor retrovizoare și mânerele ușilor fiind în culoarea caroseriei pentru toate versiunile. Prezența efectului cromat în conturul geamurilor, a farurilor de zi și a elementelor de protecției din partea inferioară a caroseriei reflectă încă o dată atenia acordată detaliilor şi calității finisajelor de către constructor.

Interior sportiv și rafinat

Renault Kadjar are un interior rafinat, ce se comptează într-o manieră coerentă cu design-ul exterior.

Planşa de bord este orientată în mod natural către șofer și inspiră plăcerea şi confortul la volan. Designul fluid şi materialele de foarte bună calitate folosite la realizarea acesteia, precum şi ambiana interioară a habitaclului si finisajele atent executate, transformă viaa la bord într-o experienă unică.

Design-ul îndrăzne al schimbătorului de viteze, valorizat de inseriile fine şi lucioase, aduc un plus de sportivitate, în timp ce plafonul fix, vitrat , de 1,4 mp aduce echilibru și luminozitate habitaclului.

Kadjar 20

Cusăturile duble ale tapițeriei scaunelor, mânerele de susținere și ecranul instrumentelor de bord de deasupra contoarelor potențează interiorul Renault Kadjar.

Personalitatea Kadjar se afirmă atăt la interior, cât şi la exterior. Kadjar oferă un stil unic și un înalt nivel de confort, fiind totodată extrem de expresiv.

3. Personalitate puternică și versatilitate

Prin stilul distinctiv, Renault Kadjar este proiectat pentru a răspunde exigenţelor clienților din acest segment. Cu o personalitate polivalentă, noul crossover reprezintă o soluţie perfect adaptată cerinţelor familiilor, fiind practic și modular.

Renault Kadjar beneficiază în plus de o echipare generoasă şi de tehnologii performante, pentru călătorii sigure și confortabile.

Cu tracțiune 4×4 sau 4×2, Kadjar se adaptează natural drumurilor lungi sau traseelor urbane

Kadjar îmbină armonios elemente specifice din trei universuri auto: SUV, monovolum şi berlină compactă.

Renault Kadjar – Robustețea specifică universului SUV

Disponibil cu transmisie integrală, Kadjar oferă o motricitate evoluată. Cele trei moduri de utilizare (Auto, LOCK și 2WD) permit selectarea transmisiei ideale în orice situaie.

În versiunea 4×2, Kadjar poate fi prevăzut, în opiune, si cu sistemul Extended Grip ce sporește aderența la drum în condiții dificile, acest sistem fiind completat de pneurile „Mud and Snow” care îndepărtează noroiul sau nisipul de pe drum pentru a ușura aderența.

Garda la sol de 190 mm precum și precum și unghiurile de atac și de fugă de 18 și 25° îi garantează capacitatea de manevrabilitate remarcabilă pe toate tipurile de teren.

Renault Kadjar – habitabilitatea si modularitatea unui monovolum

Kadjar se remarcă printr-o modularitate user-friendly. Datorită mânerelor amplasate în portbagaj, sistemul „Easy Break” permite deblocarea și rabatarea automată 1/3-2/3 a banchetei din spate.

În plus, scaunul pasagerului poate fi înclinat în faă şi transformat într-o suprafaă perfect plană prin acionarea unei mâner aflat sub acesta, permițând astfel transportul obiectelor lungi.

Portbagajul are două modalități de configurare: poziție înaltă cu planșeu complet drept, pentru facilitarea încărcării obiectelor voluminoase sau o poziție joasă ce asigură un volum de încărcare de maxim 472 dm3. Posibilitatea compartimentării portbagajului în 2 sau 3 seciuni deschide posibilități ingenioase și sigure pentru transport.

Spațiul interior este generos. În spate, înălțimea interioară de 910 mm și lățimea la coate de 1 456 mm se situează la cel mai înalt nivel din segment.

Practic, Renault Kadjar dispune de spații de depozitare de 30 litri repartizate în habitaclu.

Renault Kadjar, plăcerea de a conduce și confort specifice unei berline.

Este ușor să te simți în largul tău la bordul Renault Kadjar. Interiorul este rafinat, iar confortul atinge noi limite. Scaunele sunt excelent profilate şi oferă o susținere laterală de excepție.

În plus, Kadjar este foarte manevrabil, având un diametru de bracaj de 10,72 m.

Noul crossover dispune de tehnologii avansate de asistenă la parcare, cum ar fi camera video spate pentru deplasarea în marșarier sau sistemul ce permite efectuarea parcărilor hands-free.

Şi în ceea ce priveşte consumul, Renault Kadjar performează, sistemul Stop & Start fiind extrem de eficient pentru economia de carburant și reducerea poluării în mediul urban.

Dotări de calitate și conectivitate pentru o experiență la bord personalizată

Kadjar acordă o mare ateniei şoferului şi propune Renault R-Link 2®, o evoluie a sistemului multimedia inteligent conectat la maşină şi la Internet.

R-Link 2® oferă recunoaștere vocală pentru navigație, telefon, aplicații și radio, simplificând și facilitând accesului la funcții în deplină sigurană.

În plus, oferta de aplicații se extinde în toate domeniile: auto, turism, informații, rețele de socializare și informații utilitare.

Evadare și aventură în deplină siguranță

Kadjar beneficiază de expertiza Renault în domeniul siguranei şi adoptă ultimele tehnologii destinate siguranței pasagerilor.

Kadjar 09

Blocurile optice ale Renault Kadjar cu faruri duble Full-LED (Light Emitting Diode) îmbunătățesc vizibilitatea datorită fasciculului de lumină mai intens și mai precis.

Blocurile optice conțin două module LED „Pure Vision” ce îndeplinesc funcția lumină de întâlnire și de poziție.

Tehnologia Full LED „Pure Vision” face ca luminile Renault Kadjar să fie precise și performante. Fasciculul emite o lumină apropiată de cea a soarelui: cu 20% mai puternic decât un fascicul halogen, îmbunătățește vizibilitatea nocturnă.

Toate sistemele de asistență pentru condus sunt accesibile din meniul R-Link 2®.

Foarte bine echipat, Renault Kadjar dispune de tehnologii utile și intuitive precum asistența la frânarea de urgență, alerta în cazul depășirii benzii de circulație, recunoașterea semnelor de circulație cu alertă pentru limitarea vitezei și camera
video pentru marșarier. (M.B.)

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.