Responsabilii cu deszapezirea asteapta sanctiuni. Chiar daca i-a salvat Armata

Responsabilii cu deszapezirea care nu si-au indeplinit atributiile, atat din Ministerul Transporturilor, cat si companiile din subordinea institutiei, vor fi sanctionati, a anuntat, joi, ministrul Anca Boagiu. Ea a preciazat ca MTI a incheiat, la sfarsitul mandatului lui Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor, un acord-cadru pentru intretinerea drumurilor pe timp de vara si iarna, in valoare de 1 miliard de euro, din care au fost cheltuiti 265 milioane euro in perioada 2008-2011, iar pentru acest an suma alocata a fost de 19,5 milioane euro. Pana acum, greul l-au dus Armata, Politia si Jandarmeria, care au facut cam totul, iar Ministerul Transporturilor poate sa stea acum cu fruntea sus. Dar va veni si momentul bilantului.

“Este vorba de un contract care se innoieste an de an si care a fost incheiat in 2008, la sfarsitul mandatului lui Orban (Ludovic Orban, fost ministru al Transporturilor, n.r.). Toti cei implicati in circulatie sunt responsabili de viata celor din trafic. La finalul acestei perioade vom lua masuri punitive impotriva celor care nu si-au indeplinit atributiile”, a spus Boagiu.

Ministrul a precizat ca “un bilant ar trebui facut la final”, dar acum, in situatia Codului Galben de fenomene meteo periculoase, “prefer sa plec cu Armata la drum”. Pe de alta parte, ea le-a luat apararea drumarilor, despre care a spus ca “ei au doar cateva echipamente de deszapezire” si “unii au stat 48 de ore in zapada”.

Boagiu a tinut sa aminteasca faptul ca actiunile de deszapezire din Romania nu pot fi comparate cu cele din tarile nordice, intrucat acestea au adoptat alte solutii pentru circulatia pe timp de iarna. “Mai nou, toata lumea se pricepe la politica, fotbal si drumuri si am auzit comparatii cu tari precum Finlanda. Ei, spre deosebire de noi, au ales sa circule pe drumuri acoperite cu zapada, insa cu cauciucuri foarte speciale. Nici cantitatea de sare nu este aceeasi, intrucat ei nu deszapezesc drumul la negru (pana la stratul de asfalt, n.r.)”, a mai insistat ministrul Transporturilor.

Armata, Jandarmeria si Politia raman baza

Pana una-alta, se dovedeste ca intr-o situatie critica, asa cum este cea de acum, efectele contractelor cu firmele ce intretin drumurile sunt apa de ploaie, si tot Armata si Jandarmeria raman baza. Amintim ca, saptamana trecuta, MApN a intervenit cu transportoare blindate pentru degajarea drumurilor de zapada. Acum are pregatiti 4.000 de militari si tehnica (1.000 de unitati) pentru a sari in ajutorul Transporturilor.  

Nu trebuie uitat nici ca Guvernul a suplimentat, miercuri, cu 1 milion de lei bugetul Ministerului Administratiei si Internelor, pentru asigurarea combustibililor necesari operatiunilor de dirijare a traficului rutier, de salvare si de deszapezire a vehiculelor blocate pe drumurile nationale.

In aceste conditii, intrebarea fireasca ar fi: De ce sa mai platim din bani publici zeci de milioane de euro firmelor care se vad depasite de situatie? Raspunsul il stim: Pentru ca fac fata in alte ierni, mai “usoare”.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.