CNADNR interzice accesul autovehiculeor mai mari de 5 tone pe podul de la Agigea de pe DN39, în perioada 16 octombrie – 11 noiembrie, cu excepţia celor destinate transportului de persoane.
Traficul rutier se va desfăşura pe benzile centrale ale podului iar viteza de deplasare va fi limitată la 50 km/h.
Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de 5 tone vor utiliza următoarele variante ocolitoare:
Pentru relaţia Bucuresti – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia si retur:
- A2 (Bucureşti – Constanţa – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia) si retur.
Pentru relaţia Hârsova (DN 2A) – Tulcea (DN 22) – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia şi retur:
- A4 (nod rutier Ovidiu – Nod rutier A4 cu A2) – A2 (nod rutier A4 cu A2 – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia) si retur.
CNADNR precizează că instituirea restricţiei de circulaţie este determinată de lucrările de reabilitare a podului.
Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul CNADNR, telefon 021/9360; 021/264.33.33 sau de pe www.cnadnr.ro.
Podul de la Agigea a intrat în reparații de aproape 5 ani (octombrie 2010) iar în octombrie 2013 a fost închis mașinilor mai mari de 3,5 t, cu promisiunea că lucrările vor fi gata până în iunie 2014. Iată însă că a trecut mai mult de un an iar lucrările nu s-au încheiat încă.
După doi ani de coşmar pentru şoferii de camioane, în 16 martie a.c. a fost permisă circulaţia tuturor categoriilor de autovehicule, cu excepția celor agabaritice.
Lucrarea este executată de firma Bilfinger Berger Baugesellschaft, iar finanţarea este asigurată dintr-un împrumut acordat de BERD.
Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), iar valoarea certificată a lucrărilor, la data de 24 septembrie a.c. (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65 euro (fără TVA), preciza CNADNR în urmă cu 2 ani.
Construirea noului pod de la Agigea a fost finalizată în noiembrie anul trecut dar acesta nu poate fi utilizat, în lipsa drumului de acces.
Magda SEVERIN