Restricţii la pod Agigea

CNADNR interzice accesul autovehiculeor mai mari de 5 tone pe podul de la Agigea de pe DN39, în perioada 16 octombrie – 11 noiembrie, cu excepţia celor destinate transportului de persoane.

Traficul rutier se va desfăşura pe benzile centrale ale podului iar viteza de deplasare va fi limitată la 50 km/h.

Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată superioară limitei de 5 tone vor utiliza următoarele variante ocolitoare: 

Pentru relaţia Bucuresti – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia si retur:

  • A2 (Bucureşti – Constanţa – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia) si retur. 

Pentru relaţia Hârsova (DN 2A) – Tulcea (DN 22) – Port Constanţa Sud – Agigea – Negru Vodă – Mangalia şi retur:

  • A4 (nod rutier Ovidiu – Nod rutier A4 cu A2) – A2 (nod rutier A4 cu A2 – Nod rutier Medgidia) – DJ 381 (Nod rutier Medgidia – Ciocârlia de Sus) – DN 3 (Ciocârlia de Sus – Cobadin) – DJ 391 (Cobadin – Mereni – Topraisar) – DN 38 (Topraisar – Agigea) – DN 39 (Agigea – Mangalia) si retur. 

CNADNR precizează că instituirea restricţiei de circulaţie este determinată de lucrările de reabilitare a podului. 

Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale pot fi obţinute de la Dispeceratul CNADNR, telefon 021/9360; 021/264.33.33  sau de pe www.cnadnr.ro.

Podul de la Agigea a intrat în reparații de aproape 5 ani (octombrie 2010) iar în octombrie 2013 a fost închis mașinilor mai mari de 3,5 t, cu promisiunea că lucrările vor fi gata până în iunie 2014. Iată însă că a trecut mai mult de un an iar lucrările nu s-au încheiat încă.

După doi ani de coşmar pentru şoferii de camioane, în 16 martie a.c. a fost permisă circulaţia tuturor categoriilor de autovehicule, cu excepția celor agabaritice.

Lucrarea este executată de firma Bilfinger Berger Baugesellschaft, iar finanţarea este asigurată dintr-un împrumut acordat de BERD.

Valoarea estimată a contractului este de 12.673.280 euro (fără TVA), iar valoarea certificată a lucrărilor, la data de 24 septembrie a.c. (conform ultimului certificat de plată) este de 3.588.742,65  euro (fără TVA), preciza CNADNR în urmă cu 2 ani.

Construirea noului pod de la Agigea a fost finalizată în noiembrie anul trecut dar acesta nu poate fi utilizat, în lipsa drumului de acces.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.