„Şcoala Altfel”, la Renault România: „Şi-o să vedem cum se face Duster-ul?”

În săptămâna „Şcoala Altfel: Să ştii mai multe, să fii mai bun” (18 – 22 aprilie), 750 de elevi de la şcoli din Argeş, Dâmboviţa şi Bucureşti au vizitat uzinele Dacia din Mioveni şi Centrul Tehnic Titu. Nu este prima acțiune de acest fel: din 2013, aproximativ 2.000 de elevi şi cadre didactice au descoperit principalele activităţi ale Grupului Renault România.

Anul acesta, elevii au vizitat cu trenuleţul electric Uzina Vehicule Dacia. Entuziaşti, ei au intrat în fascinanta lume a construcţiei de maşini. „Motorul e chestia aia care face să funcţioneze o maşină?” „Primesc şi dulciuri muncitorii la masa de prânz?” „Maşinile se vând şi în America?”, sunt câteva din avalanșa de întrebări.

Ei nu şi-au ascuns extazul în faţa roboţilor şi operatorilor în bandă, cărora le-au fluturat mâinile într-un salut. „De la an la an creşte interesul pentru a vizita uzina Dacia, fie că vorbim de învăţământul primar, gimnazial, liceal sau universitar. A devenit un reper, mai ales în timpul Şcolii Altfel, pentru universul maşinilor, atât de îndrăgit de copii. Sunt generaţiile viitoare care pot alege să lucreze în auto şi vor da direcţia pentru automobilul viitorului”, a declarat Cornel Olendraru, directorul uzinei Vehicule, la întâmpinarea unei clase a şcolii Vintilă Brătianu din Ştefăneşti, Argeş.

La rândul său, Philippe Nottez, directorul uzinei Mecanica şi Şasiuri, a adăugat că „e foarte important acest program pentru educaţia din România, pentru că permite şcolarilor să descopere o lume industrială pasionantă. Am fost impresionat de interesul elevilor pentru a vizita Dacia. E un program care trebuie reluat”.

elevi, dacia, uzina 2
Cornel Olendraru, directorul Uzinei Vehicule Dacia alături de elevii Şcolii Vintilă Brătianu din Ştefăneşti, Argeş
elevi, dacia, uzina 3
Philippe Nottez, directorul Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia, alături de elevii Şcolii Rebreanu din Mioveni

Un alt punct de interes a fost Centrul Tehnic de la Titu, al Renault Technologie Roumanie. Aici, elevii, mai ales de la şcoli din Dâmboviţa, au aflat puţină istorie despre ingineria Renault, au văzut cum se testează o maşină, dar şi câteva vehicule de expoziţie, rezultatul unor proiecte de stagiu, ale unor studenţi din România. Anica Muntean, directoarea Centrului, e convinsă ca „unii dintre viitorii ingineri auto ai României se află printre ei. Le deschidem porţile şi ne încărcăm, din curiozitatea lor, cu idei noi ”.

elevi, dacia, uzina 4
Anica Muntean, directoarea Centrului Tehnic Titu, alături de elevii unei clase a Şcolii gimnaziale Gura Foii din Dâmboviţa

Daca ar avea de făcut o maşină, David (8 ani) i-ar pune roţi de jeep: „apoi îi fac forma, îi pun farurile, geamurile, benzină şi cumpăr o cheie». Ştefan (8 ani) are o proiecţie asemănătoare:  „Aş pune roţile, podeaua, portbagajul, uşile, capota, bordul, acoperişul şi volanul». «Nu, nu ! Eu aş face şasiul, prima oară, apoi celelalte părţi, aş picta-o, apoi aş pune sticla, roţile şi volanul», intervine Andrei (9 ani). Sabina (9 ani), la rându-i,  «ar face capota, apoi exteriorul, roţile, farurile şi volanul».

Grupul Renault este singurul constructor auto care are în România toate competenţele necesare conceperii, dezvoltării și industrializării unei mașini.

Cei peste 16.000 de angajați își desfășoară activitatea la:

– uzinele Dacia de la Mioveni (Uzina Vehicule,

– Uzina Mecanica şi Şasiuri,

– Direcţia Logistică, inclusiv centrul AILN),

– Matriţe Dacia (Piteşti),

– centrul de design Renault Design Central Europe (Bucureşti),

– Renault Technologie Roumanie – Bucureşti (care include Centrul Tehnic Titu),

– direcţia comercială Renault Commercial Roumanie – Bucureşti (inclusiv Centrul de Piese de Schimb Oarja)

– Renault Credit International (Bucureşti).

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.