Tendințele sezonului prezentate de Schmitz

Internalizare și inovație sunt cele două direcții principale ale producătorului german Schmitz Cargobull. O nouă tehnologie de realizare a șasiurilor, producerea unei unități proprii de răcire pentru semiremorcile frigorifice, dezvoltarea continuă a sistemului de telematică, utilizarea aplicațiilor IT sunt câteva dintre premierele pe care Schmitz Cargobull le va prezenta în septembrie, la ediția din acest an a IAA.

 

Practic, evenimentul organizat la fabrica din Altenberge a reprezentat un adevărat „bombardament“ de informații, ce demonstrează vitalitatea producătorului german, Schmitz Cargobull țintind creșterea producției prin întărirea poziției pe piața europeană și nu numai. Investițiile din China vor începe să dea roade din acest an.

Eliminarea sudurii prin deformarea la rece

Schmitz Cargobull a investit în ultimul an peste 30 de milioane de euro în fabrica din Altenberge pentru dezvoltarea unei linii noi de producție pentru lonjeroane. Noua tehnologie permite deformarea tablei de oțel „la rece“, printr-un sistem de role, fără a mai fi nevoie de sudură. Astfel, sunt obținute avantaje atât pentru clienți, cât și în ceea ce privește procesul de producție. Dispare în acest fel stresul termic cauzat de încălzirea la care era supus materialul în cazul sudurii. De asemenea, lonjeronul realizat dintr-o singură bucată oferă mai multă calitate și precizie. În plus, utilizarea șuruburilor face ca anumite ajustări să poată fi realizate târziu în procesul de producție, pentru a răspunde nevoilor clienților. Noua tehnologie aduce și avantajul standardizării. Practic, 20 de tipuri de lonjeroane, realizate prin noul proces, înlocuiesc aproximativ 280 de variante de sudură utilizate anterior. La ora actuală, ambele procese de producție funcționează în paralel, însă până la finalul acestui an, fabrica va produce 75% dintre lonjeroane utilizând noua tehnologie. Noile șasiuri asigură o mai bună stabilitate și rezistență, rezultând o repartiție mai bună a greutății. Designul modular oferă o gamă largă de configurații cu diferite roți și distanțe între punți. În plus, diferitele componente sunt ușor de înlocuit în caz că acest lucru este necesar. Noul proces de producție înseamnă și o îmbunătățire semnificativă a timpului necesar pentru realizarea lonjeroanelor. Astfel, prin procesul de deformare la rece, un lonjeron este produs în 2 minute și jumătate.

Vehicule „geniale“

Schmitz Cargobull a denumit noua generație de vehicule „GENIOS“ pentru a-i surprinde cât mai bine caracteristicile. Iar primul model lansat este semiremorca cu prelată „S.CS GENIOS“. Caroseria a fost redesenată având numeroase noi dotări, iar șasiul aparține noii generații, ce utilizează deformarea la rece. Componentele pentru noua generație de vehicule sunt produse într-o hală nouă, având aproximativ 12.000 mp. Procesul de producție a fost gândit luând în calcul atât aspectele ecologice, cât și cele economice. Noua tehnologie utilizată oferă un grad înalt de precizie în procesul de producție și, astfel, o calitate ridicată a produsului final. Totodată, tehnologia de prindere prin șuruburi ușurează procesele de mentenanță și reparație. Iar protejarea suprafețelor prin procesul de galvanizare a determinat producătorul german să ofere o garanție de 10 ani împotriva ruginii. Procesul de producție a fost gândit astfel încât să crească eficiența în materie de energie consumată și transport și, în același timp, să scadă emisiile poluante. Noile lonjeroane sunt componente cheie pentru „S.CS GENIOS“, iar Schmitz Cargobull a decis producerea acestora în Germania la Altenberge, fiind ulterior livrate către fabricile din Spania, Lituania și Rusia, ca elemente modulare.

Inovații care cresc eficiența și siguranța

Un alt model al generației „GENIOS“, S.CS Universal demonstrează încă o dată versatilitatea pe care o pot oferi vehiculele Schmitz Cargobull – încărcare ușoară, securizare rapidă a mărfurilor, caroserie solidă, acoperiș ranforsat. Acoperișul din aluminiu al S.CS Universal dispune de prinderi noi, ce asigură o creștere a stabilității și durabilității. De altfel, la fel ca toate modelele noi realizate de Schmitz Cargobull, și acest vehicul a fost trecut prin numeroase teste în centrul de validare al constructorului german (Cargobull Validation Centre). Punctele de ancorare integrate asigură o arimare facilă a mărfurilor. Sistemul manual de ridicare a acoperișului este ușor și intuitiv de utilizat, fiind totodată robust, cu un design ce minimizează riscurile deteriorărilor. Pentru a contribui la reducerea consumului de carburant și implicit a emisiilor de CO2, partea din spate a semiremorcii este prevăzută cu o extensie ce se pliază în timpul încărcării și descărcării vehiculului. S.CS Mega, semiremorca cu prelată tip mega, este acum disponibilă cu sistemul de pliere rapidă a prelatei (procesul poate fi realizat în 35 de secunde) și oferă o înălțime interioară de până la trei metri. Acoperișul poate fi ridicat în mod flexibil pe partea stângă, dreaptă sau pe ambele părți, înălțimea interioară putând fi astfel ajustată între 2.900 și 3.000 mm. Acest tip de semiremorcă răspunde nevoilor de transport ale industriei de automotive și, în același timp, dotările vehiculului corespund standardelor transportului de băuturi. Noul sistem de prindere a prelatei asigură, de asemenea, o îmbunătățire a aerodinamicii vehiculului și astfel consumul de carburant este redus. Spațiul nu ne permite să dezvoltăm în acest material toate inovațiile propuse de constructorul german. Amintim totuși noul S.KO Express dedicat atât mărfurilor generale cât și celor sensibile și care necesită un grad ridicat de protecție împotriva furturilor. Practic, printr-un sistem de pliere a pereților, semiremorca oferă o masă utilă ridicată, ușurință la încărcarea și descărcarea mărfurilor precum și siguranță pe durata transporturilor. Semiremorca basculantă S.KI Light a fost proiectată pentru a oferi raportul ideal între o sarcină utilă cât mai ridicată, costuri reduse în service și, bineînțeles, siguranță. Iar la capitolul siguranță, evoluția este spectaculoasă. Astfel, la începutul procesului de basculare, un semnal de alarmă este activat dacă între semiremorcă și capul tractor există un unghi ce pune în pericol siguranța. De asemenea, cu ajutorul unei aplicații ce poate fi descărcată pe smartphone sau tabletă, poate fi stabilit unghiul maxim de basculare, pentru a nu exista riscul unui accident în cazul în care bascularea are loc, de exemplu, sub un pod. De altfel, comenzile privind bascularea pot fi activate cu ajutorul aplicației, șoferul putând să se posteze în cea mai bună poziție pentru a supraveghea operațiunea. Inclusiv presiunea în anvelope poate fi vizualizată și corectată cu ajutorul aplicației. Pentru a respecta noile prevederi legislative germane, Schmitz Cargobull a realizat o izolare termică pentru basculantele destinate transportului de asfalt, prevenindu-se răcirea prea rapidă a acestuia în timpul transportului. În ceea privește transportul frigorific, gama T.KM ONE de agregate frigorifice a fost extinsă prin vaporizatorul pentru acoperiș D.ZV, creând posibilitatea de a oferi soluții de multi-temperatură. Astfel, constructorul german poate oferi soluții complete pentru acest tip de transport – axe proprii, semiremorca S.KO destinată transportului frigorific, agregat, service complet și monitorizare prin sistemul telematic. Tot cu ocazia IAA, Schmitz Cargobull va prezenta noi tipuri de podele pentru semiremorci, ce oferă un coeficient crescut de frecare sau zgomot scăzut pentru operațiunile de încărcare/descărcare în zonele rezidențiale.

10% cotă de piață în China în următorii 5 ani

În luna septembrie, Schmitz Cargobull va începe producția în noua fabrică din Wuhan, China. Până la finalul acestui an, noua facilitate va dispune de 250 de angajați și este estimată o producție de 500 de unități. La ora actuală, piața din China are un volum de 175.000 până la 200.000 de unități (remorci, semiremorci). Conform datelor deținute de oficialii Schmitz Cargobull, 90% dintre companiile de transport sunt de tipul patron-șofer, neexistând aproape niciun fel de specializare pe diferite tipuri de transport. Astfel, producția inițială se va axa pe vehicule robuste, capabile să transporte orice tip de marfă. În viitor, acest lucru se va schimba o dată cu dezvoltarea firmelor de dimensiuni medii și mari. Iar experiența constructorului german acumulată pe piața europeană va asigura satisfacerea solicitărilor tot mai specializate care vor apărea. În plus, vehiculele produse la Wuhan vor putea fi comercializate și în Mongolia, Rusia, dar și în alte țări asiatice învecinate. Creșterea vânzărilor pe piața din China ar putea fi stimulată și de acțiunile guvernamentale de închidere a fabricilor neautorizate (aproximativ 2.000). Producătorii autorizați sunt în jur de 400, având fiecare cote de piață mici. Un singur producător deține 15% cotă de piață, ceilalți având sub 3%. În aceste condiții, Schmitz Cargobull și partenerul său Dongfeng țintesc atingerea unei cote de piață de 10% în următorii cinci ani. La capacitate maximă, fabrica din Wuhan poate produce până la 40.000 de unități pe an.

Din cauza creșterii tarifelor la materia primă (în special la aluminiu), Schmitz Cargobull a decis majorarea prețurilor la toate produsele cu un procent cuprins între 2,9% și 3,3%.

 

Cifra de afaceri a Schmitz Cargobull a crescut în ultimul an financiar cu 7,5%.

Radu BORCESCU

Altenberge, Germania

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.