Companiile care fac transport expres cu vehicule cu masa totală maximă admisă de 3,5 tone se află, în acest moment, într-o situație extremă, pentru că nimeni nu oferă informații clare cu privire la ce trebuie să facă, în contextul actual. Iată, integral, mesajul primit de la Iulia Hribal, director general al Atlas Express & Logistic, cea mai mare companie de transport expres din România.
„Ridic, în mod real și disperat, problema transportatorilor de marfă cu mașini având greutatea totală maximă admisă de 3,5 tone! Acest tip de transport este, în proporție de 90%, comunitar sau internațional (doar Atlas Imobiliare are, în acest moment, peste 200 de mașini care activează în afara țării, în limitele impuse de regulile din fiecare țară) și încă nu cunoaștem condițiile în care putem continua activitatea din punct de vedere operațional, comercial sau fiscal, deoarece categoria noastră nu este inclusă în discuțiile oficiale cu autoritățile, sau referirile sunt foarte vagi si ambigue!
Companiile acestea au același cod CAEN ca și transportatorii de marfă de peste 3,5 tone. În această situație, ar trebui ca operatorilor, cum este compania noastră, să li se aplice aceleași măsuri, atât din punct de vedere fiscal, cât și al traficului, al rutelor stabilite, al accesului in anumite zone, al tratamentului aplicat șoferilor la intrarea în tara din diferite zone ale Europei.
De asemenea, insistăm pe ideea de transport de marfă în general și nu doar pe transportul de marfă cu anumite limite de greutate. Suntem toți transportatori de marfă, până la urmă.” (M.B.)