Traseul Autostrăzii Sibiu – Pitești a fost avizat, ieri, în cadrul CTE-CNAIR, iar astăzi a fost prezentat de ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, într-o conferință de presă.
Din cele 7 variante propuse pentru traseu a fost aleasă prima variantă, astfel că autostrada va rula în paralel cu DN 7 și va avea legături cu Curtea de Argeș și Văleni, urmând să iasă în județul Vâlcea în localitatea Racovița.
Concret, Sectiunea 2 Boiţa – Racoviţă va fi cuprinsă de la km 15 la km 43 iar Sectiunea 3 Racoviţă – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000).
Astfel, traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este următorul:
- Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;
- Secțiunea 2, Boița-Racoviță de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță;
- Secțiunea 3, Racoviță-Văleni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
- Secțiunea 4, Văleni-Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000 traversează Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
- Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 to km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin valea Argeșului;
- Secțiunea 6, aceasta secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C fiind drum de legătura între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.
Autostrada Pitești – Sibiu va avea o lungime de circa 117 kilometri și va costa circa 1,6 miliarde de euro, sumă cofinanțată masiv din fonduri europene în exercițiul finaniar 2014-2020, conform Master Planului General de Transport.
Ministrului Transporturilor a precizat că este prima autostradă care trece peste Munții Carpați, făcând legătura între Muntenia și Transilvania. Totodată, este cel mai important proiect de infrastructură rutieră în acest moment, deoarece va permite deplasarea neîntreruptă pe autostradă între București și granița cu Ungaria.
Sorin Bușe susține că lucrările ar putea fi terminate până la sfârșitul anului 2021, deși spune că “am preluat un proiect în moarte clinică” iar data anunțată inițial era 2022.
Proiectul tehnic presupune construirea a 6 tuneluri – cele mai lungi urmând a fi la Poiana, de 1,7 kilometri, și la Lazeret – două de câte 1,5 km -, precum și 10 noduri rutiere.
Click pentru a vizualiza întreg traseul: 0-plan-incadrare-in-zona-100000-cu-sectiuni-redus
Sau împărțit în trei:
Magda SEVERIN