UNTRR: MFP a rambursat ilegal acciza în primele 10 luni ale lui 2016

UNTRR anunță că după 10 luni de plăți în 2016, MFP oprește rambursarea accizei sub pretextul că în 2015 Codul Fiscal a fost aprobat de Legea 227/2015 și a abrogat Codul Fiscal aprobat prin Legea 571/2003, menționat în H.G. 537/2014 referitor la restituirea accizelor.

Redăm integral comunicatul remis redacției:

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează faptul că operatorii români de transport nu își pot recupera acciza suplimentară întrucât Ministerul Finanțelor Publice (MFP) invocă faptul că Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal care a intrat în vigoare la 1 ianuarie 2016 a abrogat prevederile vechiului Cod fiscal aprobat prin Legea nr. 571/2003 și este necesară actualizarea corespunzătoare a H.G. 537/2014, care stabilește condițiile, procedura și termenele de restituire a accizei, deoarece aceasta făcea referire la Legea 571/2013.

A rambursat ilegal MFP acciza în primele 10 luni ale anului 2016? În mod sigur, nu. Rambursarea accizelor a fost efectuată conform HG 537/2014. La modificarea Codului fiscal în 2015, și aprobarea acestuia prin Legea 227, a fost abrogată varianta precedentă aprobată prin Legea 571/2003, și pentru a nu se crea perturbări în funcționarea stufoasei legislații fiscale cu ramificații în toate domeniile de activitate economică, Art. 502 alin. 2, Legea 227/2015 (noul Cod fiscal) prevede: “Trimiterile făcute prin alte acte normative la Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările următoare, se consideră a fi făcute la prezentul cod”.

MFP a văzut 10 luni în 2016 acest articol și a făcut plăți pentru rambursarea accizei la carburant. Brusc, după 10 luni, MFP când citește HG 537/2014 și vede referințe la vechiul Cod fiscal uită de Art. 502, alin 2, din Legea 227/2015, noul Cod fiscal, și oprește rambursarea accizei și inițiază o modificare a HG 537/2014 pentru actualizare la noul Cod fiscal, adică în loc să scrie în textul HG Legea 571/2003, să scrie Legea 227/2015. În mod cert, MFP cu astfel de abordări ruinează orice premisă de dezvoltare economică durabilă și sustenabilă. Economia României merge din gard în șanț.

Considerăm că toate aceste pretexte legate de necesitatea unor noi demersuri legislative nu constituie decât o încercare a Ministerului Finanțelor de a întârzia și eventual de a nu mai face nicio rambursare de accize la carburant în 2016, deși există încă buget real disponibil, chiar dacă mai mic de 12 ori decât bugetul de stat, care se dovedește o himeră pentru fraieri, fără prea mare legătură cu realitatea.

De asemenea, MFP în proiectul de modificare a HG 537/2014 publicat pentru dezbatere publică, schimbă termenul de plată a Deciziilor aprobate de la 30 de zile lucrătoare la 45 de zile lucrătoare. MFP face totul ca să nu mai plătească nimic în 2016! Sau or fi dispărut banii disponibili dintr-o stranie coincidență cu alegerile parlamentare?

În mod similar, orice contribuabil din România ar trebui să se oprească din a plăti orice sumă către orice autoritate de stat dacă aceasta a fost stabilită printr-un act normativ între 2003 și 2015, și actul normativ face referire la Codul Fiscal – Legea 571/2003, având în vedere că astăzi Codul fiscal este Legea 227/2015. Astfel, toți contribuabilii trebuie să evite să facă plăți pentru orice sumă din orice act normativ care nu face referire la Legea 227/2015, ci la Legea 571/2003. Sau doar MFP poate interpreta după bunul plac legile din România? Și atragem atenția că asta se întâmplă într-o perioadă electorală când teoretic autoritățile sunt mai atente ca niciodată în ultimii 4 ani cu contribuabilii. Ce va fi după rămâne să vă imaginați!

Condamnați la distrugere de propriile autorități, transportatorii își rezervă dreptul de a protesta față de astfel de măsuri arbitrare și sfidătoare la adresa mediului de afaceri din România și a societății românești în general.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR solicită Guvernului să reia de urgență efectuarea plăților de către Ministerul Finanțelor Publice pentru acciza la motorina utilizată drept combustibil!

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizație profesională și patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990 pe principii democratice, care promovează și apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern și internațional, înregistrând de la înființare până în prezent peste 14.000 membri – operatori care efectuează transporturi interne și internaționale de marfă și persoane.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.