Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa (APTE) 2002 cheamă toate industriile din Estul Europei la protest pentru data de 27 martie, la Strasbourg.
Iată precizările, în comunicatul transmis redacției:
Apel către toată suflarea din industria de transport
Organizăm protest în data de 27 martie 2019, la Strasbourg, în fața Parlamentului european!
Influenţa şi presiunile intereselor din Vest exercitate în ultimele 48 de ore asupra secretariatul care pregătea agenda din 25-28 martie 2019 spre aprobare pentru Conferinţa Preşedinţilor (COP) a fost atât de mare , încât prin procedură scrisă (fără o şedinţă COP propriu-zisă) s-a decis inserarea la vot în plenul Parlamentului European a celor trei rapoarte din Pachetul Rutier 1. Așa cum se poate observa pe agenda sesiunii plenare de la Strasbourg, în data de 27 martie 2019 de la ora 12:00 se va supune la vot în plenul Parlamentului European: Raportul Kylönnen (în forma respină în TRAN
în data de 10.01), Raportul Van Camp (în forma respinsă în TRAN în data de 10.01.) şi Raportul Ertug ( membru al sindicatului VERDI din Germania).
Această decizie a plasării în plen a celor trei Rapoarte s-a luat repede, netransparent, fără o şedinţă propriu-zisă a Conferinţei Preşedinţilor, secretariatul care a întocmit agenda obţinând doar o aprobare scriptică de la unii membrii ai Conferinţei, nefiind clar dacă majoritatea a fost de acord cu acestă transpunere forţată spre vot în plen a Pachetului Rutier 1. Iarăşi jocurile de culise, activităţile de lobby din Vest şi influenţele statelor interesate a cântărit mult în această acţiune fulgerătoare, vertiginoasă şi la limita legii.
Dacă analizăm agenda observăm cu uimire că nu va fi un singur vot pe tot Pachetul Rutier 1 ci se va vota distinct pe fiecare Raport, de parcă cele trei nu ar face parte dintr-un tot unitar normativ. Potrivit expunerii din draftul agendei nu mai putem vorbi de un singular Pachet Rutier 1 ci de trei rapoarte distincte care se vor vota total separat , ceea ce ne face să ne punem întrebarea: unde e acel Pachetul Rutier unic de care tot s-a vorbit? Ce se va întâmpla dacă unele rapoarte vor trece şi altele nu , deoarece articolele din cele trei rapoarte sunt într-o legătură interdependentă, în aceste condiţii neputându-se modifica doar unele articole dintr-un Regulament (care se află într-un Raport) şi să rămână nemodificate celelalte articole , care se află în acelaşi Regulament, dar într-un alt Raport.
Problema insă nu e una procedurală sau de tehnică juridică, problema e de fond , deoarece cele trei Rapoarte sunt total potrivnice intereselor industriilor de transport din Estul Europei şi în special pentru companiile de transport din România. După cum am arătat în cele de mai sus , Rapoartele Kylönnen şi Van Camp au fost respinse în comisia parlamentară TRAN iar Raportul Ertug este realizat de un raportor aflat într-un sever conflict de interese, astfel aceste Rapoarte nu se pot bucura deloc de prezumţia de legalitate şi temeinicie. (Dl. Ismail Ertug este membru al sindicatului Verdi, în raportul său regăsindu-se Reg.(EC) 1071/2009 privind exercitarea ocupației de operator de transport și Reg. (EC) 1072/2009 privind normele comune pentru accesul la piața transportului rutier internațional de mărfuri, acestea referindu-se exclusiv la companiile
de transport, nefiind moral să fie întocmite de membrii sindicatelor șoferilor) .
Dacă Rapoartele respinse Kylönnen şi Van Camp sunt transpuse la vot în plen, atunci ce rost mai are Comisia TRAN? De ce mai există Comisia TRAN? De ce se mai votează în comisiile parlamentare dacă oricum nu contează rezultatul votului? Problema e că acele voturi contează şi ce s-a respins trebuie să rămână respins, numai că se pare că în Uniunea Europeană s-a instaurat – oarecum insesizabil – o formă periculoasă de autocraţie a intereselor din Vest , care dacă vor să treacă peste votul TRAN , pur şi simplu trec peste votul TRAN şi aruncă rapoartele respinse direct în plen, la vot!
Cum am sesizat şi înainte de protestul de la Bruxelles din 10 ianuarie 2019 (prin cele 10 motive de respingere a Pachetului), adoptarea în forma actuală a celor trei rapoarte înseamnă DISTRUGEREA IREMEDIABILĂ A INDUSTRIEI DE TRANSPORT DIN ROMANIA. Este de o evidenţă indiscutabilă că sunt vizate companiile autohtone, scopul fiind concentrarea capitalului şi a forţei de muncă din transport în statetele dezvoltate din Vestul Europei.
Pe considerentele de mai sus APTE cheamă sub arme toată suflarea din industria de transport din Blocul de Est, pentru a realiza împreună cel mai mare protest al transportatorilor din istoria Uniunii Europene, să le arătăm că toate au o limită, să le artăm că nu se pot juca cu drepturile şi libertăţile noastre, să le transmitem că nu avem nevoie să ne conducă, să le transmitem că nu îi recunoaştem ca liderii sau superiorii noştrii şi să le facem să priceapă că noi nu suportăm dictatele, hegemonia şi autoritarismul lor, ci dorim să îi facem să înţelegă că doar pe principii de cinste, corectitudine şi bună credinţă putem convieţui paşnic pe acest continent .
Referitor la organizarea protestului internaţional, APTE îşi asumă rolul de principal organizator, de iniţiator şi lider al manifestaţiei, astfel încât solicităm ca toate structurile naţionale şi internaţionale care ni se alătură să respecte această ierarhie şi priorităţile impuse de organizator în programul protestului, prin care dorim să ne concentrăm exclusiv pe protejarea intereselor industriei de transport din Estul UE şi a celui din România în special.
Ca un ultim cuvânt, APTE îi apelează pe toţi cei afectaţi de aceste nedreptăţi să se ridice din ţărâna amorţelii, să–şi ridice privirea din derizoriul cotidian şi descătuşaţi de falsul confort al actualei conjuncturi efemere, să înceapă să facă primii paşi spre întâmpinarea valului schimbării, deoarece cu cât mai aproape ajunge cineva de obârşia talazului cu atât mai uşor îl va putea birui , iar cu cât mai târziu îl primeşte cu atât mai greu va putea ocoli osânda.
Cu stimă,
Av.Szántó Árpád Zsolt
Secretar General APTE2002