Pe o piaţă care a început să transmită semnale pozitive, CEMPS S.A., distribuitor exclusiv al produselor HYSTER în România, reuşeşte să îşi consolideze poziţia oferind clienţilor soluţii care permit monitorizarea şi optimizarea costurilor.
Potrivit lui Liviu Tănase, Director Comercial CEMPS S.A., în prima parte a acestui an s-a constatat o majorare a cererii pentru echipamentele de depozit şi, spre deosebire de anii precedenţi, a crescut cererea pentru electrostivuitoare. De asemenea, segmentul echipamentelor second-hand înregistrează vânzări mai mari. „Faţă de primul trimestru al anului trecut, piaţa de echipamente a consemnat o evoluţie semnificativă, iar CEMPS a preluat deja din această creştere un procent destul de important“, a afirmat el, subliniind că, pentru o bună colaborare cu clientul, trebuie identificate nevoile reale ale acestuia. Astfel, consultanţa oferită de către furnizorul de echipamente încă din momentul în care se planifică achiziţia are un important impact pozitiv în costuri, pentru că flota va fi corect adaptată nevoilor. Dar lucrurile nu se opresc aici, CEMPS S.A. oferind ulterior consultanţă pentru o monitorizare corectă a costurilor.
Atenţie la costuri
Costurile de întreţinere pe fiecare echipament sunt gestionate în SAP şi prezentate clientului, care are astfel posibilitatea unei evidenţe mult mai atente a acestora. „De asemenea, prezentăm periodic clienţilor situaţii privind modul de întreţinere şi exploatare a echipamentelor, respectiv a costurilor pe echipamente. Din acestea rezultă, de cele mai multe ori, nerespectarea de către operatori a sarcinilor ce le revin cu privire la efectuarea zilnică a operaţiilor prevăzute în manualul echipamentului. Experienţa ne-a arătat că multe scăpări apar la mentenanţa zilnică, adesea anumite proceduri fiind neglijate de către operatorul echipamentului, ceea ce generează extracosturi. Tocmai pentru a diminua aceste costuri de mentenanţă, efectuăm periodic instructaje cu operatorii privind modul de operare şi întreţinere a echipamentelor“, a spus Liviu Tănase. Acestea sunt completate de o execuţie a lucrărilor de mentenanţă, cu profesionalism, la timp, respectând standardele de calitate şi eliminându-se astfel, într-o mare măsură, opririle neprogramate. CEMPS şi-a dezvoltat activitatea pe marginea conceptului de servicii integrate, oferind practic tot ceea ce este legat de achiziţia şi utilizarea echipamentelor. Astfel, compania dispune de o reţea naţională de distribuţie şi servicii, putând interveni rapid oriunde în ţară, graţie şi stocului permanent de piese de schimb. Iar pe partea de service, cuvântul de ordine este optimizare. „CEMPS S.A. dispune de o reţea ce acoperă toată ţara. În plus, există pachete care constau în monitorizarea bateriilor, o raportare cât mai exactă între noi şi client în privinţa costurilor… Prin utilizarea sistemului SAP cât şi a monitorizării prin HYSTER TRACKER, ştim în orice moment ce costuri s-au înregistrat în funcţie de orele de funcţionare“, a precizat Liviu Tănase.
Alte activităţi
În plus, faţă de echipamentele HYSTER, CEMPS S.A. comercializează baterii de tracţiune MIDAC, anvelope Trelleborg şi Magna Tyres, redresori pentru baterii de tracţiune ATIB Electtronica, precum şi cabine pentru stivuitoare DFK, oferind, totodată, pregătire profesională pentru stivuitorişti, în vederea obţinerii certificatului ISCIR
Meda BORCESCU
meda.borcescu@ziucargo.ro