S-Way nu înseamnă doar un camion nou, semnificativ îmbunătățit, ci și o revizuire completă a strategie comerciale.
Prima sesiune de drive-test organizată de Iveco pentru S-Way a scos la iveală câteva dintre calitățile noului camion. Design-ul exterior, foarte reușit, l-am admirat încă de la lansarea oficială, ce a avut loc în vara acestui an.
La interior, constructorul italian a preferat „evoluția” în locul „revoluției”. Astfel, deși discutăm de un camion complet nou, interiorul rămâne unul familiar, cu elementele specifice postului de conducere plasate pe aproximativ aceleași poziții și având același design. Totuși, cabina este mai mare și promite un confort superior pentru conducătorii auto.
Iar evoluția cea mai importantă este legată de calitățile dinamice ale autovehiculului. S-Way răspunde mai bine la comenzi și creează o senzație de siguranță pentru conducătorul auto și, de asemenea, la volanul noului camion (re)găsești bucuria de a conduce. Mă întreb în ce măsură acest ultim aspect mai are relevanță într-o industrie obsedată tot mai mult de cifre.
Oricum, și la capitolul „cifre” Iveco S-Way arată bine, producătorul anunțând o reducere cu 6% a consumului de carburant.
Iveco a anunțat pentru S-Way o reducere cu 6% a consumului de carburant. 3% se câștigă datorită îmbunătățirii aerodinamicii, iar 3% sunt urmarea îmbunătățirii lanțului cinematic.
O nouă strategie
Odată cu lansarea noului camion, se va schimba semnificativ și strategia Iveco.
„Nu mai vorbim doar despre vânzarea unui camion. Practic, se schimbă toată atitudinea privind comercializarea camionului – discutăm de un serviciu complet în jurul camionului. Pentru că, dacă vindem cel mai frumos și mai performant camion, însă, ulterior, serviciile nu se ridică la nivelul așteptărilor clientului, clar, pierdem trenul. Lucrăm la un proiect prin care vom stabili o serie de KPI-uri, pentru a măsura mai bine performanțele dealerilor și a service-urilor, aspecte care, la final, vor asigura o creștere a satisfacției clienților. Practic, partea de after-sales este prioritatea noastră”, a arătat Vincenzo Nicolo, business director Cehia, Slovacia și România.
Tranziția la noul model se va realiza rapid și practic; la finalul lunii octombrie s-a oprit producția modelului precedent. Totuși, reprezentanții Iveco nu anticipează niciun fel de problemă.
„Avem deja câteva comenzi pentru noul S-Way, ce vor fi finalizate până la sfârșitul anului, iar în prima parte a anului viitor așteptăm cabina nouă și pentru modelul NP (LNG). Estimăm ca, până la finalul anului, să livrăm încă aproximativ 200 de vehicule, din care aproximativ 30 vor fi noul model”, a precizat Vincenzo Nicolo.
Iveco România a pregătit o flotă de 15 vehicule demo, pentru a permite transportatorilor din țara noastră să testeze în condiții reale noul camion. Și asta nu este tot…
„În plus, am lansat un nou serviciu – rent & buy. Practic, transportatorii pot închiria camionul pentru o perioadă de un an, plătind, lunar, o chirie, iar la finalul perioadei, dacă transportatorul dorește, contractul se transformă într-unul de leasing operațional. Astfel, nu mai discutăm de preț pentru noul camion, ci doar de TCO. Iar cel mai bun mod de a calcula TCO este prin utilizarea camionului în condiții reale de exploatare, timp de un an. Astfel, serviciul de închiriere oferă această posibilitate fără un efort investițional inițial”, a explicat Vincenzo Nicolo.
O altă direcție importantă este legată de promovarea gazului natural lichefiat (LNG).
Astfel, Iveco este în discuții pentru instalarea unei stații mobile pentru LNG pe zona de vest a țării, iar atunci când acest proiect va fi finalizat, transportatorii vor avea baza pentru operarea inclusiv în România a acestor vehicule.
„Anul acesta zona de distribuție 3,5 t – 7,5 t a performat foarte bine, în schimb piața de vehicule grele a scăzut. În ceea ce privește anul viitor, estimăm în continuare o scădere pentru vehiculele grele. Misiunea noastră este să nu ne concentrăm doar pe flote mari, ci să încercăm să intrăm și la flotele mai mici și pe zona de transport național. Avem un produs complet diferit și totodată îmbunătățim tot ceea ce se întâmplă în jurul camionului” – Vincenzo Nicolo.
100% conectat
Noul Iveco S-Way punctează cerințe principale ale pieței de astăzi – eficiență, productivitate, maximizare up-time – oferind un pachet complet de elemente și servicii, orientat către șofer, și un nivel extins de conectivitate, țintind reducerea costurilor totale de operare.
Designul noii cabine oferă condiții de lucru și de „viață” mult îmbunătățite, cu un mediu spațios, un grad ridicat de ergonomie la volan și o organizare a spațiului bine planificată, care combină funcționalitatea cu confortul. Designul a fost, de asemenea, conceput pentru siguranța șoferului, cu o structură ranforsată (în conformitate cu standardele de impact ECE R29.03) și un grad îmbunătățit de vizibilitate, de jur împrejur, indiferent de condiții.
Noul design optimizează performanțele aerodinamice, crescând eficiența consumului vehiculului. La un TCO scăzut contribuie și elemente precum bara de protecție din mai multe secțiuni, care reduce costurile de reparații, prin înlocuirea numai a segmentului avariat.
Noua casetă Connectivity Box reprezintă un puternic instrument de conectivitate. Aceasta colectează, procesează și face schimb de date în timp real și funcționează pe o platformă de servicii dezvoltată în parteneriat cu Microsoft, care oferă stocare și management de date în siguranță.
Proprietarii și șoferii sunt în permanență conectați cu vehiculul pe dispozitiv mobil sau PC, prin intermediul unui portal MyIveco și al unei aplicații.
Iveco S-Way utilizează conectivitatea pentru a îmbunătăți viața la bord, oferind o experiență de conducere superioară, cu sisteme de asistență avansate și elemente de stil de conducere, care pot fi accesate prin intermediul aplicației MyIveco Easy Way.
Conectivitatea modelului a fost concepută, de asemenea, pentru a sprijini profitabilitatea afacerilor, prin maximizarea timpului de funcționare a vehiculului, oferind un serviciu predictiv, prin intermediul MyIveco Way Solutions.
Sistemul a făcut posibilă și o ofertă modulară de servicii, care include consiliere profesională în ceea ce privește consumul de combustibil, managementul flotelor și mentenanța.
Iveco S-Way, față de predecesorul său, oferă reduceri suplimentare ale emisiilor de particule, NOx și CO2. Acest lucru este posibil prin utilizarea unui sistem exclusiv de post-tratare HI-SCR și printr-o eficiență excepțională a consumului, care rezultă din tehnologia avansată a motorului și datorită transmisiei Hi-Tronix, precum și datorită unor soluții cum ar fi Smart EGR.
Versiunea S-Way LNG oferă o autonomie de până la 1.600 km, cu o putere maximă de 460 CP. Acest vehicul generează emisii de particule cu 99% mai reduse decât motorina, cu 90% mai puțin NO2 și cu 95% mai puțin CO2.
Radu BORCESCU,
Brno, REPUBLICA CEHĂ
radu.borcescu@ziuacargo.ro