Mercedes‑Benz Vans își adaptează configurația de producție europeană ca parte a strategiei sale de a deveni lider în domeniul mobilității electrice și de a renunța treptat la combustibilii fosili. Mercedes-Benz Vans electrifică deja toate liniile sale de modele și oferă toate modelele din segmentele de autovehicule comerciale ușoare medii și mari cu propulsie electrică.
Precizările transmise ZIUA CARGO:
Până la mijlocul acestui deceniu, toate autovehiculele comerciale ușoare lansate de Mercedes-Benz vor fi exclusiv electrice. În acest scop, Mercedes-Benz Vans dezvoltă o arhitectură pentru autovehicule complet nouă, modulară și integral electrică, numită VAN.EA. Compania intenționează să investească în dezvoltarea acestei platforme pentru autovehicule comerciale ușoare medii și mari pur electrice, precum și în unitățile de producție.
Deși amprenta de carbon a Mercedes‑Benz Vans va continua să scadă, trecerea la autovehicule electrice cu baterii înseamnă, de asemenea, o creștere semnificativă a costurilor variabile asociate cu noile componente. Prin urmare, un model de afaceri robust și durabil pentru era mobilității electrice necesită soluții noi pentru a continua să oferim produse competitive clienților Mercedes-Benz Vans și pentru a deschide noi perspective de viitor pe termen lung pentru angajați.
Astfel, compania își adaptează rețeaua de producție din Europa pentru autovehicule comerciale ușoare de dimensiuni mari, complet electrice, consolidându-și poziția pe piață și asigurând perspectivele pe termen lung ale unităților sale din Germania.
„În mod tradițional, operăm într-un mediu extrem de competitiv. Această situație se intensifică în mod constant prin numărul tot mai mare de noi producători de autovehicule care intră pe segmentul nostru. Angajamentul nostru rămâne acela de a oferi cel mai bun portofoliu de autovehicule comerciale ușoare și servicii, ceea ce înseamnă că trebuie să fim extrem de inovatori și competitivi în toate domeniile”, spune Mathias Geisen, director al Mercedes‑Benz Vans. “Dorim să ne păstrăm poziția de unic producător de autovehicule comerciale ușoare de mari dimensiuni în Germania – în ciuda costurilor tot mai mari asociate cu transformarea adusă de mobilitatea electrică. Pentru a realiza acest lucru, ne aliniem la rețeaua europeană de producție. Integrarea în această rețea a unei unități de producție complet noi, care să valorifice o locație Mercedes‑Benz existentă în Europa Centrală și de Est, ne va ajuta să asigurăm competitivitatea pe termen lung a uzinelor noastre germane și va permite tranziția cu succes a Mercedes-Benz Vans în era electrică“.
Adaptarea rețelei europene de producție pentru autovehiculele comerciale ușoare de mari dimensiuni
Uzina Mercedes-Benz din Düsseldorf este cea mai mare uzină de producție Mercedes‑Benz Vans și asamblează deja actuala generație a modelelor Sprinter și eSprinter. În curând, următoarea generație a eSprinter va ieși de pe linia de producție. Privind spre viitor, modelele cu caroserii deschise (platformă pentru carosieri sau platformă) ale VAN.EA de mari dimensiuni vor fi construite aici. Investițiile planificate pentru a face adaptările necesare fabricii se ridică la aproximativ 400 de milioane de euro.
Uzina Mercedes‑Benz din Ludwigsfelde asamblează din 2018 tipul de caroserie deschis al actualei generații Sprinter. Următoarea generație de eSprinter (model deschis) va fi produsă tot în această fabrică în curând. În plus, compania ia în considerare și posibilitatea de a transforma fabrica din Ludwigsfelde într-un centru de competență pentru individualizarea autovehiculelor comerciale ușoare electrice.
Prin adaptarea rețelei de producție pentru autovehicule comerciale ușoare mari, complet electrice, o uzină din rețeaua de producție Mercedes-Benz AG din Europa Centrală și de Est va fi integrată în rețeaua de producție Mercedes‑Benz Vans. În viitor, autovehiculele comerciale ușoare mari (furgon) bazate pe VAN.EA vor fi produse aici. Prin această mutare, Mercedes-Benz Vans beneficiază de avantajele de cost care îi vor permite să își asigure competitivitatea pe termen lung.
Discuțiile privind planurile din Germania urmează să înceapă în curând, între conducerea companiei și reprezentanții angajaților. Punerea în aplicare a planurilor respective va fi realizată la nivel local și face obiectul acordului tuturor consiliilor relevante pentru această etapă, după încheierea cu succes a negocierilor.
„Transformarea către electromobilitate este în plină desfășurare la Mercedes-Benz Vans. Consiliul General al Întreprinderii se asigură că această schimbare are loc într-un mod echitabil și acceptabil din punct de vedere social. În ciuda sensibilității prețurilor din segmentul autovehiculelor comerciale ușoare, noi, în calitate de reprezentanți ai angajaților, cerem, în cadrul realinierii preconizate a rețelei europene de producție pentru autovehiculele comerciale ușoare mari, ca cele două locații germane să aibă perspective de viitor clare și pe termen lung și ca autovehiculele comerciale ușoare mari Mercedes-Benz să continue să fie produse în Germania. Configurarea planificată a producției va aduce schimbări, astfel încât este și mai important să ne angajăm în discuții constructive împreună cu comitetele întreprinderilor din Düsseldorf și Ludwigsfelde. Ca parte a planurilor pe termen lung pentru ambele locații, avem în mod clar în vedere interesele colegilor noștri, iar acest lucru înseamnă siguranță și oportunități, inclusiv în viitor”, a declarat Ergun Lümali, președinte adjunct al Consiliului de supraveghere și Președinte al Consiliului de întreprindere al Mercedes Benz Group AG.
Mercedes-Benz Vans și Rivian semnează un memorandum de înțelegere
Mercedes-Benz Vans și Rivian au semnat un memorandum de înțelegere pentru un parteneriat strategic. Companiile intenționează să înființeze o nouă facilitate de producție cu scopul de a investi și de a opera o fabrică în Europa pentru a produce autovehicule comerciale ușoare electrice, de mari dimensiuni, atât pentru Mercedes‑Benz Vans, cât și pentru Rivian, în următorii câțiva ani. Obiectivul este de a construi o nouă unitate de producție exclusiv electrică, care să utilizeze o unitate Mercedes‑Benz existentă în Europa Centrală și de Est. Prin această cooperare, Mercedes‑Benz Vans face încă un pas în transformarea sa într-un producător de autovehicule comerciale ușoare exclusiv electrice și își consolidează poziția pe termen lung pe piață.
Următoarele generații de autovehicule comerciale ușoare electrice de mari dimensiuni
Mercedes-Benz Vans își dezvoltă continuu modelele actuale. Cu trei variante de baterii și mai multe tipuri de caroserii, de la furgon la șasiu pentru carosare, noua generație eSprinter își propune nu numai să cucerească noi segmente de clienți, ci și noi piețe, inclusiv SUA și Canada. În funcție de configurație, autonomia va fi de peste două ori mai mare decât cea a eSprinter-ului actual. În prezent, pregătirile sunt în curs de desfășurare pentru producția etapizată a următoarei generații a eSprinter, care va începe în a doua jumătate a anului viitor la uzinele din Charleston, Düsseldorf și Ludwigsfelde.
Cu noul VAN.EA (Van Electric Architecture), Mercedes-Benz Vans își accelerează transformarea într-un furnizor cu o gamă de produse exclusiv electrice. VAN.EA reprezintă platforma pentru toate autovehiculele comerciale ușoare electrice introduse pe piață de Mercedes-Benz în segmentele de dimensiuni medii și mari începând cu 2025.