Noile Renault Trafic și Master au fost „lansate la apă“

Francezii de la Renault continuă povestea de succes a utilitarelor grupului cu cele mai noi creații, noul Trafic și face-lift-ul modelului Master.

 

 

În cadrul unui eveniment desfășurat în Danemarca, la Copenhaga, am putut vedea pe viu cum arată și cum se mișcă „noul val“ comercial Renault.

Acum 34 de ani…

Renault a început să scrie istorie cu Trafic începând cu 1980, momentul lansării primei generații. Și-a consolidat poziția cu cea de a doua generație ce a intrat în producție în 2001, și acum, după 13 ani, atacă piața de vehicule ușoare de transport din 50 de țări cu un model complet nou, în pas cu vremea, pe alocuri chiar înaintea ei. Nici în cazul lui Master lucrurile nu sunt foarte diferite, lansat în același an și ajuns tot la a treia generație în 2010, acest face-lift face ca Master să fie „la duel“ cu ceilalți competitori de pe piață în materie de tehnologie și abilități practice.

Al treilea Trafic

Noul Trafic își împarte platforma cu noua generație de Opel Vivaro, ambele fiind asamblate la uzina Renault din Sandouville, Franța. Design-ul este unul complet nou, cu modificări majore atât la exterior cât și la interior. Practic și economic, noul Trafic dispune de o serie de inovații tehnologice ce vin în sprijinul șoferului, precum și de o gamă nouă de motorizări. Ca primenirea să fie completă, și motorizarea este una complet nouă. Vorbim de noul motor 1.6 dCi dezvoltat de inginerii Renault, disponibil inclusiv în versiunea cu dublă supraalimentare, Twin-Turbo, ce are ca țintă, atinsă, conform oficialilor Renault, un consum mediu sub 6 l/100 km, un nou record pentru acest segment. Pe partea de exterior, noul Trafic a primit noua linie de identitate a mărcii Renault. Avem o siglă supradimensionată, amplasată pe un fond negru strălucitor, caracteristica clară a noii linii de design Renault. Farurile expresive dau o notă de dinamism ansamblului frontal, dominat de grila generoasă a radiatorului și de bandoul lat, în culoarea caroseriei. O altă notă de originalitate este dată de parbrizul plonjat, mai înclinat decât la precedenta generație. Dinamismul vine de la liniile laterale, mai bine conturate, iar bara de protecție de mari dimensiuni contribuie la impresia generală de robustețe și siguranță. Noul Trafic este un vehicul adaptat unei palete largi de utilizări datorită marii diversități a gamei – 270 de versiuni, 2 variante de înălțime, 2 variante de lungime, versiuni furgon, cabina extinsă, platformă sau vehicul pentru transportul de persoane și, în plus, vehiculele adaptate de carosierii specializați, parteneri agreați ai Renault Tech. Economia de combustibil se datorează noii game de motoare supraalimentate, derivate din blocul 1.6 dCi de ultimă generație dezvoltat de Renault (R9M). Aceste motoare dispun de cele mai noi evoluții tehnologice, oferind un consum redus, în condiții de confort în utilizare. Sunt disponibile două versiuni de motorizare: cu supraalimentare simplă, de 90 sau 110 CP, cu turbosuflanta variabilă care permite o economie de peste 1 l/100 km față de generația anterioară sau versiunea Twin-Turbo, de 120 sau 140 CP, care permite reducerea consumului la o medie sub pragul de 6 l/100 km (consum omologat conform reglementărilor în vigoare, anunță cei de la Renault). Aceste motoare oferă un cuplu generos încă de la turații joase, ceea ce asigură un demaraj eficient și accelerații bune chiar și atunci când vehiculul este încărcat. La interior remarcăm nivelul ridicat al dotărilor (R-Link, Media Nav), ergonomia comenzilor, multitudinea de spații de depozitare, 14 la număr, care însumate oferă un volum de depozitare de 90 l și o serie de soluții inovatoare pentru amplasarea telefonului, a tabletei sau laptopului. Ca și nivel de confort remarcăm faptul că, de la generație la generație, dorința de a face șoferul de utilitară să se simtă ca într-un turism este din ce în ce mai aproape de îndeplinire. Printr-un artificiu, s-a încercat maximizarea vizibilității printr-o oglindă, lată, montată pe parasolarul pasagerului astfel încât, din poziția șoferului, aceasta se continuă cu oglinda lateral dreapta. Zona cargo se anunță a fi cea mai bună de pe piață, cu o lungime a încărcăturii de 3,75 sau 4,15 m, în funcție de varianta de caroserie aleasă. Volumul util al zonei de încărcare urcă până la 6,8 metri cubi în cazul versiunii Trafic L2H2. În cazul variantelor pentru pasageri, spaţiul destinat bagajelor măsoară un volum de 550 de litri pentru versiunea L1, respectiv 890 de litri pentru versiunea L2.

Noul zâmbet al lui Master

Face-lift-ul primit de a treia generație a lui Master a reușit să integreze și acest model în linia de design actuală, partea frontală fiind redesenată, dar îmbunătățirile sale merg mai departe de ordinul vizual. Avem parte de motorizări noi, de tehnologie de ultimă oră și de alte dimensiuni. La parte de interior, filozofia de „birou pe roți“ pe care grupul vrea să o imprime a adus câteva modificări. Avem o sumedenie de spații de depozitare (cele mai multe de pe piață), echivalentul a 150 l, dar și o masă rotativă dedicată laptop-urilor, ce „apare“ la rabatarea scaunului central. Motorizările disponibile sunt 4 la număr, de 2.3, două dCi-uri de 110 și 125 CP și două dCi-uri Twin-Turbo de 135 și 165 CP, în cazul acestui model fiind disponibilă tracțiune atât pe puntea față, cât și pe spate. Ca și în cazul lui Trafic, s-a adoptat tehnologia de extindere a vizibilității folosind oglinda parasolarului din dreapta. Confortul a crescut și prin prisma scaunelor, a faptului că acestea au reglaje multiple, mașina fiind totuși destinată unor trasee de distribuție ceva mai lungi, unde șoferul trebuie să nu acuze oboseală sau stare de disconfort. Din punct de vedere al abilităților de cărăuș, în varianta H3 de înălțime se pot încărca până la 17 mc, putând să transporte 5 europaleți. Pentru a se mula cât mai bine pe nevoile din piață, Master poate fi configurat în nu mai puțin de 350 de variante de caroserie şi zece capacităţi utile, de la 8 mc la 17 mc, prin combinarea celor trei ampatamente, trei înălţimi, cinci lungimi, două tipuri de tracţiune, precum şi cele patru greutăţi maxime admise 2,8 t, 3,3 t, 3,5 t şi 4,5 t pentru varianta cu roţi duble spate. Noutatea absolută pentru Master facelift o reprezintă introducerea variantei L4, pe ampatamentul de 4.332 mm, având lungime totală de 6.848 mm și roată simplă pe spate.

Cu sacu’-n spate

Evenimentul de la Copenhaga ne-a oferit ocazia de a ieși la drum cu ambele modele, pe diferite trasee, ce îmbinau urbanul cu extraurbanul, pentru a ne putea face o imagine cât mai clară asupra capabilităților celor două mașini. Modelul Trafic este un model foarte sincer, este făcut pentru a produce bani. Înăuntru te simți bine, confortul este ridicat, izolația fonică este bună, ergonomia la fel, direcția și stabilitatea dau siguranță, iar motorizarea beneficiază de Twin-Turbo de 140 CP, care nu „rupe asfaltul“, dar scoate un consum de 6,5 l/100 km, cu încărcătura în spate de 450 kg și nu foarte menajată. În cazul lui Master, lucrurile sunt diferite, dar nu cu mult. La parte de interior, observăm „creșterea în grad“ prin prisma spațiului din cabină. Totul este mai aerisit iar motorizarea de 165 CP din dotarea Master-ului testat pune zâmbetul pe buze. Accelerația este ceva mai agresivă, dar trebuie avut grijă, și dimensiunile mașinii sunt ceva mai mari. Remarcăm versatilitatea vehiculului și așteptăm prezența sa și pe piața românească începând din toamnă.

Alexandru STOIAN

Copenhaga, Danemarca

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.