Renault Kangoo Maxi …într-o distribuţie de excepţie

Cea de a doua generaţie a modelului Kangoo, produs de francezii de la Renault, continuă „povestea“ de distribuţie începută încă din 1997. Prima generaţie a fost cea care a bătătorit calea, iar cea de a doua, lansată în 2008 şi upgradată în 2013, ridică din ce în ce mai sus ştacheta.

După cum spuneam, cea de a doua generaţie Renault Kangoo a fost lansată în 2008, iar din 2011 a primit „boost“ de imagine, dar nu numai, prin lansarea modelului Z.E. (Zero Emission), care a câştigat titlul „International Van of the Year 2012”. Începutul lui 2013 a adus şi câteva schimbări de ordin vizual, modelul având parte de un facelift ce a „atins“ designul stopurilor, dar, în principal, zona frontală, grila şi noile faruri, conferind un look ceva mai agresiv micului cărăuş.

Fapte, nu vorbe

Am ales să nu ne încredem orbeşte în cifre şi să testăm un Renault Kangoo Express Maxi. Renault România ne-a sprijinit în acest demers şi am avut la dispoziţie un Kangoo cu nivelul de echipare Confort, propulsat de un motor 1.5 dCi. De la primele contacte cu acest model se remarcă progresul constructorului francez la realizarea acestui model, având un design exterior mult mai atrăgător decât în cazul variantei anterioare, dar şi un habitaclu în care se regăsesc materiale de o calitate superioară, mai ales pentru o utilitară. E drept, ca peste tot, mai este loc de îmbunătăţire, dar nu putem totuşi să nu remarcăm paşii care au fost făcuţi deja în această direcţie. Atenţia acordată şoferului reprezintă în continuare o prioritate pentru constructorii de vehicule. Poziţia la volan oferită de Kangoo Maxi este una dintre cele mai bune din clasa ei, menţionând că reglajul pe înălţime al scaunului şoferului constituie un mare plus. Modelul testat a beneficiat şi de o serie de dotări opţionale, printre care radio-mp3 cu conectivitate bluetooth, atât pentru convorbiri telefonice cât şi pentru redare de fişiere audio, computer de bord, oglinzi reglabile electric şi încălzite. Legat de ergonomie, putem spune că unitatea audio are comenzile „de pe volan“ amplasate cumva sub volan, în partea dreaptă, şi sunt oarecum incomode, necesitând o perioadă de adaptare.

Latura tehnică

Motorizarea 1.5 dCi Euro V, care dezvoltă o putere de 90 CP şi un cuplu maxim de 200 Nm, este mai mult decât suficientă pentru activitatea predominant urbană, iar transmisia manuală în 5 trepte beneficiază de o sincronizare foarte bună cu acest propulsor. În cazul în care traseul parcurs implică şi rularea pe rute interurbane, atunci am recomanda următoarea variantă de putere, de 110 CP, dar pentru un regim predominant urban, consumul obţinut de versiunea de 90 CP este „ce trebuie“, o valoare reală situându-se în jurul a 7 l/100 km. Reprizele sunt onorabile, frânarea pe măsură, iar din punct de vedere al stabilităţii, ampatamentul mărit face ca maşina să fie mai sigură pe drum. Familia Kangoo a fost concepută pentru a satisface cerinţele unei palete foarte variate de clienţi, iar varianta testată de noi a fost una dintre cele mai ofertante. Spaţiul de depozitare este mult mai mare faţă de cea a modelului normal, lungimea lui Kangoo Maxi fiind de 4,6 m, cu 38 cm mai lung decât un Kangoo standard. Această lungime în plus se traduce printr-un spaţiu mai mare, ampatamentul fiind de 3,081 metri. Volumul de încărcare este de 4,6 mc, capacitatea de tractare de 1,05 t, iar capacitatea de încărcare ajunge la 800 kg. Acest model are cifrele de partea lui, iar faptul că a ajuns la 17 ani spune multe şi despre cum a fost primit şi apreciat de către piaţă. Istoria se scrie în continuare, dar cu un pix mai frumos…

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.