VOLKSWAGEN: Hainele cele noi și digitale ale lui Caddy

A fost dezvăluit Noul Caddy, aflat la cea de-a cincea „reîncarnare”, fiind anunțat ca cel mai digital din toate timpurile, bucurându-se, printre altele, de 6 sisteme de asistență complet noi si de conectivitate #2020.

Cu o polivalență cu care deja ne răsfață de ceva vreme, VW Caddy poate fi orice este nevoie. Furgon, monovolum de familie, shuttle sau camper.

Fiecare detaliu a fost desenat de la zero iar modelul se bucură, pentru prima oară, de platforma modulară MQB. Mulțumită acesteia, noile tehnologii de ultimă generație își fac debutul: sisteme de asistență inovatoare care sporesc siguranța și confortul, sisteme Infotainment și de operare digitalizate și interconectate. Toate fac din Noul Caddy un smartphone pe roți. O altă față nouă este tehnologia Twindosing, care face motoarele TDI mai curate ca niciodată, conform oficialilor.

În paralel, au fost îmbunătățite semnificativ cockpitul și spațiul oferit în habitaclu, dar și în zona cargo.

Schimbări majore

Optic, utilizarea platformei MBQ este evidentă, datorită ampatamentului mărit. Designerii s-au folosit de avantajul tehnic existent pentru a realiza pe această bază o caroserie complet reproiectată. La interior, Caddy atrage cu soluții high-tech și semnificativ mai mult spațiu. La interior, arhitectura elementelor de afișare și operare este complet nou dezvoltată: interfețele interactive pentru șofer și pasagerul din față formează, acum, noul „cockpit digital”.

Polivalență

Dimensiunile exteriorului și interiorului au fost modificate în așa fel încât spațiul de încărcare a fost îmbunătățit semnificativ. Noul Caddy poate depozita, transversal, un europalet, în cargo. Va fi disponibilă și o versiune Caddy Maxi, cu ampatament lung. Importantă, în cazul lui Maxi, este noua lățime a ușii glisante, mărită de la 701, la 840 mm. Astfel, pe suprafața de încărcare, mai lată, și ea, cu 11 mm, încape și un al doilea europalet.

Volumul maxim de depozitare este de 3,3 mc pentru Caddy și 4 mc pentru Caddy Maxi.

Ergonomie accentuată

Pentru toate versiunile noului Caddy, sunt disponibile scaune noi și mult mai ergonomice (Ergo AGR), dezvoltate special pentru cei care petrec mult timp în mașină, având multiple reglaje. Pe lângă reglarea longitudinală și în înălțime, se mai poate ajusta înclinarea scaunului și a adâncimea pernei. Totodată, există și un suport lombar, pe 4 direcții.

Variantele Kombi și monovolum de familie sunt vehicule cu cinci locuri, al doilea rând de scaune având scaun individual plus banchetă cu două locuri. Opțional, două scaune individuale suplimentare pe al treilea rând de fac posibil transportul a 7 persoane.

Confort și siguranță

19 sisteme sunt prezente la bord, șase dintre acestea fiind în premieră pe Caddy: Travel Assist (deplasare asistată, nivel 2), ACC cu Stop & Go (reglarea automată a distanței), Trailer Assist (sistem de asistență la parcare pentru remorcă), sistem de asistență la schimbarea benzii (integrat în senzorul radar din spate), asistent pentru ieșirea din parcare (integrat în senzorul radar din spate), Emergency Assist (oprire asistată în caz de urgență).

Propulsie

Sunt disponibile două motoare TDI de 2 litri, cu puteri cuprinse de 75 și 122 CP, un TSI pe benzină, de 1,5 litri și 116 CP, și un TGI, 1,5 litri, pe gaz natural, de 130 CP. Modelele TDI dispun, în plus, de o injecție dublă pentru AdBlue (Twindosing), reducându-se semnificativ emisiile noxe. Toate se aliniază normelor Euro 6. Pe versiunea TDI de 122 CP va fi opțiunea cutiei DSG cu 7 trepte, cu ambreiaj dublu și cu tracțiune față, precum și în versiunea 4MOTION, cu tracțiune integrală și cutie de viteze manuală, cu 6 trepte.
Rămâne să ne convingem de Noul Caddy în cadrul unui drive-test.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.