După cum vă povesteam, pe scurt, în numărul anterior, Vera – autocamionul electric, conectat și autonom produs de Volvo Trucks – va face parte dintr-o soluție integrată pentru transportul mărfurilor de la un centru logistic la un terminal portuar din Göteborg, Suedia. Această misiune este rezultatul unei noi colaborări între Volvo Trucks și compania de transport maritim și de logistică DFDS.
Scopul colaborării este de a utiliza autocamionul Vera într-o aplicație reală, care să permită un sistem conectat pentru un flux continuu de bunuri, de la un centru de logistică al companiei DFDS la un terminal portuar pentru distribuția acestora în întreaga lume.
În 2018, Volvo Trucks a prezentat prima sa soluție electrică, conectată și autonomă, concepută pentru misiuni repetitive în centre logistice, fabrici și porturi. Vera este potrivit pe distanțe scurte, transportând, cu mare precizie, volume mari de mărfuri.
Implementarea unui sistem conectat
„Acum avem ocazia de a utiliza Vera într-un cadru ideal și de a-i dezvolta în continuare potențialul pentru alte operațiuni similare”, spune Mikael Karlsson, vicepreședinte Autonomous Solutions la Volvo Trucks.
Obiectivul este de a implementa un sistem conectat, format din mai multe vehicule Vera, monitorizate de la un turn de control. Scopul este de a asigura un flux continuu și constant, care să răspundă cerințelor privind o mai mare eficiență, flexibilitate și sustenabilitate. Colaborarea cu DFDS reprezintă un prim pas către utilizarea autocamionului Vera în misiuni reale de transport pe drumuri publice predefinite dintr-o anumită zonă industrială.
„Dorim să fim lideri în transportul conectat, autonom. Această colaborare ne va ajuta să dezvoltăm o soluție pe termen lung eficientă, flexibilă și sustenabilă, pentru ca de pe porțile noastre să iasă vehicule autonome, venind astfel în sprijinul clienților noștri, al mediului înconjurător și al afacerii noastre”, spune Torben Carlsen, director general executiv al DFDS.
Acesta este doar începutul
Soluția autonomă de transport va trece în continuare printr-un proces de dezvoltare în ceea ce privește tehnologia, managementul operațiunilor și adaptările de infrastructură, înainte de a deveni pe deplin operațională. Mai mult, se vor lua măsurile de siguranță necesare pentru a satisface cerințele privind impactul social, pentru a asigura o tranziție sigură către soluțiile autonome de transport.
Pe măsură ce Volvo Trucks câștigă mai multă experiență, autocamionul Vera are potențialul de a fi utilizat în aplicații similare, ca o completare a soluțiilor de transport de astăzi.
„Transporturile autonome cu nivel scăzut de zgomot și cu emisii zero joacă un rol important în viitorul logisticii și se vor dovedi a fi benefice atât pentru mediul de afaceri, cât și pentru societate. Considerăm că această colaborare este un început important și ne propunem să încurajăm progresul în acest domeniu. Poate că Vera are o limită de viteză, dar noi nu avem. Testarea a început deja și intenționăm să implementăm soluția aceasta în anii imediat următori”, adaugă Mikael Karlsson.
„Operațiunea Terminalul”, pe scurt
- Misiunea este de a muta containerele de la centrul de logistică al DFDS din Göteborg la un terminal portuar în funcție de capacitatea solicitată.
- Sistemul autonom este monitorizat de un operator de la un turn de control care este, de asemenea, responsabil pentru transport.
- Soluția este potrivită pentru fluxuri repetitive cu o viteză maximă de 40 km/h.
- Adaptările de infrastructură fac parte din obiectivul de implementare a sistemului de transport complet, inclusiv a porților automate la terminale. Volvo Trucks și DFDS sunt principalii parteneri, însă există mai mulți actori implicați în derularea primei misiuni a autocamionului Vera.
- DFDS oferă servicii de transport maritim și rutier în Europa și Turcia, generând venituri anuale de aproximativ 17 miliarde DKK. Cei 8.000 de angajați lucrează pe nave și în sediile companiei din 20 de țări. Compania DFDS are sediul central la Copenhaga și este listată la NASDAQ Copenhaga.
- Inițiativa se desfășoară cu sprijinul Agenției Suedeze de Inovare Vinnova, al Administrației Suedeze a Transporturilor și al Agenției Suedeze pentru Energie, prin intermediul programului FFI pentru cercetare și inovare strategică.
Adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro