Club Feroviar vrea ca graficele transportului rutier de pasageri să se facă numai în baza solicitărilor autorităţii feroviare

Club Feroviar propune Ministerului Transporturilor introducerea, în proiectul de modificare şi completare a Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, postat în dezbatere publică pe site-ul ministerului, modificarea Art. 38, alin. (2) astfel încât pe traseele paralele cu calea ferată, graficele de circulaţie a transportului rutier contra cost de persoane să se întocmească „numai în urma şi în baza solicitărilor autorităţii feroviare competente cu privire la saturarea secţiei de circulaţie”.

Club Feroviar aminteşte că şi-a expimat opinia de mai sus şi în august 2011, când a fost lansată în dezbatere publică OG nr. 27/2011, însă propunerea nu s-a mai regăsit  în varianta apărută în Monitorul Oficial.

„Considerăm că, pentru îmbunătăţirea transportului rutier de persoane, trebuie luate şi o serie de alte măsuri care să reglementeze acest serviciu în spiritul orientărilor europene, având în vedere necesitatea de a limita posibilitatea evaziunii fiscale şi a creşte nivelul de siguranţă a călătorilor, a celorlalţi participanţi în trafic şi de protecţie a mediului”, argumentează Club Feroviar.

“Propunerea  se  referă la reintroducerea acestui articol în forma următoare:

Art 38 – (2): Pe traseele paralele cu calea ferată, graficele de circulaţie a transportului rutier contra cost de persoane se întocmesc numai în urma şi în baza solicitărilor autorităţii feroviare competente cu privire la saturarea secţiei de circulaţie”.

Club Feroviar invocă „evitarea concurenţei neloiale dintre vehiculele rutiere cu costuri interne reduse şi costuri externe necuantificate şi neintrenalizate”, atăgând atenţia că autorităţile naţionale sau locale „trebuie să îşi exprime acordul în mod explicit pentru derogarea de la efectuarea acestui tip de transport”.

„În general, introducerea curselor de transport rutier trebuie să se facă în condiţiile în care sistemul feroviar este incapabil să răspundă cererii de transport, astfel încât investiţiile publice în modurile de transport să poată fi recuperate de către societate”, se arată în adresa transmisă Ministerului Transporturilor şi semnată de Octavian Udrişte, preşedintele onorific al Club Feroviar.

Amintim că proiectul Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere a fost postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în dezbatere publică, pe 16 octombrie, iar propunerile/observaţiile pot fi transmise MTI până la astăzi, 29 octombrie. 

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.