La insistenţa Ministerului Transporturilor (MT), Ordonanţa 11 privind licenţierea autovehiculelor de până la 3,5 tone, respectiv până la 9 locuri, a fost din nou întoarsă din plenul Parlamentului, şi cu toate că forma actului normativ emis de Guvern a fost amendată de comisiile parlamentare, MT nu renunţă la „aberaţiile” propuse, în încercarea de a scoate bani cu orice preţ din licenţierea şi atestarea acestor categorii de transport, reclamă Confederaţia Naţionala Rutieră (CNR).
„Confederaţia Naţională Rutieră solicită Parlamentului României respectarea amendamentelor aduse de către comisii şi stoparea tegiversării promulgării legii pentru aprobarea OG 11 sau respingerea în totalitate a acestui proiect. Totodată, CNR solicită în mod public Ministerului Transporturilor să lase Parlamentul să îşi facă datoria în mod independent şi să renunţe la orice formă de presiune, atât timp cât nu există niciun argument în afara interesului financiar al ARR pentru ca ordonanţa, în forma propusă, să îşi producă efectele”, se arată în comunicatul remis redacţiei.
Membrii patronatelor ce compun Confederaţia Naţionala Rutieră se pregatesc deja pentru acţiuni de mare amploare „în cazul în care Ministerul Transporturilor continuă în mod abuziv cu acţiunile din Parlament”, ameninţă cei de la CNR.
„Tensiunile acumulate între Ministerul Transporturilor şi piaţa de profil au, ca de fiecare dată, aceleaşi cauze, şi anume lipsa de comunicare şi de transparenţă din partea factorilor de decizie din fruntea Ministerului Transporturilor. Reamintim opiniei publice şi pe această cale că nici Doamna Ministru Ramona Mănescu, nici Secretarii de Stat nu au dat curs solicitarilor venite din partea patronatelor în ceea ce priveşte organizarea unei dezbateri cu privire la problemele curente din transporturile rutiere, respectiv faţă de asumarea unor măsuri imediate în plan sectorial”, se conchide în comunicatul CNR.
Confederatia Nationala Rutieră (CNR) este cea mai nouă structură patronală din domeniul transporturilor rutiere de mărfuri şi de persoane şi are în componenţă peste 36 de structuri asociative din Federaţia Operatorilor Români de Transport, respectiv Federaţia Transportatorilor Europa.
CNR reprezintă interesele unui număr de peste 7.500 operatori de transport rutier din întreaga ţară şi este organismul cel mai activ din punct de vedere al implicării în problemele curente ale breslei. (M.S.)