FNPFTRR: Autorizarea şcolilor de şoferi îi include şi pe instructorii auto

Federaţia Naţională a Patronatelor Formatorilor din Transporturile Rutiere din România (FNPFTRR), membră a Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a transmis Ministerului Transporturilor un amendament la proiectul de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere. Astfel, la fel ca Patronatul Român, FNPFTRR atrage atenţia asupra Art. 62, alin (2), ce se referă la autorizarea şcolilor de şoferi şi a instructorilor auto, ca şi când în acest moment ar exista două instituţii distincte.

FNPFTRR se propune ca din Art.  62  (2) „Autorizarea şcolilor de conducători auto şi a instructorilor auto se face în condiţiile stabilite de către autoritatea competentă, prin norme” să fie eliminată sintagma „instructori auto”, astfel încât articolul să aibă următorul conţinut:

Art. 62 (2) „Autorizarea şcolilor de conducători auto se face în condiţiile stabilite de către autoritatea competentă, prin norme”.

Argument: „În alineatul 1 al aceluiaşi articol, apare „(1) Şcolile de conducători auto fac parte din cadrul instituţional naţional în domeniul siguranţei rutiere, care desfăşoară activitatea de pregătire a persoanelor în vederea obţinerii permiselor de conducere”.

Dacă am lăsa alineatul (2) al Art. 62 în forma propusă, s-ar întelege că în acest moment avem două instituţii:

Şcoala de şoferi, care face parte din cadrul instituţional naţional în domeniul siguranţei rutiere, şi instructorul auto, care nu face parte din cadrul instituţional naţional în domeniul siguranţei rutiere.

Când spunem „Autorizarea şcolilor de conducere auto” implică automat autorizarea a tot ce înseamnă ea, deci şi a instructorului auto, şi a profesorului de legislaţie rutieră etc.

Este absurd să împărţim pregătirea persoanelor pentru obţinerea permisului de conducere în două sau mai multe părţi independente între ele. Un bun conducător auto este un conducător auto care are cunoştinte temeinice teoretice şi practice, nu doar cunoştinţe numai teoretice sau numai practice”, motivează prof. Adrian Cascaval, preşedintele FNPFTRR.

Proiectul Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere a fost postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în dezbatere publică, pe 16 octombrie, iar propunerile/observaţiile pot fi transmise MTI până la data de 29 octombrie, adică mâine.

Magda SEVERIN

Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.