Italia, a patra țară care impune restricții cărăușilor din Est

După Franța, Belgia și Germania, care au impus numeroase cerințe ce împiedică, practic, accesul șoferilor est-europeni pe piețele lor, Italia a decis să le închidă ușa în nas TIR-urilor românești.

Imagine: Jean-Mihai Pâlșu

Astfel, la numai 5 zile de la prezentarea de către Comisia Europeană, pe 31 mai, a unui un “pachet de mobilitate”, Camera Deputaților a Parlamentului Italian a aprobat, în 5 iunie, proiectul de lege pentru ratificarea Decretului-lege 50/2017, care pretinde că ar conține “politici corective de conturi publice”.

Urmează votul decisiv al Senatului italian iar legea va intra în vigoare.

Proiectul de lege reduce timpul în care un șofer poate face cabotaj pe teritoriul Italiei la volanul unui camion înmatriculat de o firmă din străinătate. Firmele din alte țări vor trebui să notifice autoritățile italiene despre operațiunile de transport pe care le efectuează în această țară.

Astfel, italienii vor aplica un salariu minim șoferilor, precum și proceduri de rambursare a cheltuielilor de deplasare, cazare și masă. O copie a notificării, împreună cu contractul de muncă (sau documentația echivalentă) și salariul șoferului, trebuie să fie la bordul vehiculului, astfel încât să poată fi controlate de către poliția rutieră.

Toate documentele trebuie traduse în limba italiană. Lipsa acestor documente de pe vehicul (sau prezența unei documentații care nu corespunde cu ceea ce este cerut de standard, cum ar fi statul de plată netradus în italiană) va duce la amenzi de la 1.000 euro la 10.000 euro.

În acord cu un nou articol, amenda trebuie plătită imediat agentulului care instrumentează cazul, sub sancțiunea reținerii vehiculului până la maximum 60 de zile.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.