Asociaţia Operatorilor de Transport Rutier Suceava (AOTR) a transmis Ministerului Transporturilor propuneri la proiectul de Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, amendamente ce se referă strict la autorizarea transportului de persoane contra cost, cu vehicule de 9 locuri inclusiv şoferul. Astfel, se propune înlocuirea termenului „întreprindere” cu cel de „solicitant”, la Art. 18, pentru ca şi persoanele fizice care au înmatriculate astfel de vehicule să aibă obligaţia de a se autoriza.
În primul rând, AOTR propune ca, după Art. 11, să se introducă un articol nou, cu următorul cuprins: „Pentru a efectua transport rutier contra cost de persoane în trafic naţional, cu autovehicule construite şi echipate pentru transportul a 9 persoane inclusiv conducătorul auto, şi destinate prin construcţie acestui scop, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă”.
De asemenea, se propune modificarea Art. 18, care va avea următorul cuprins: “Prevederile privind accesul la transportul rutier în cont propriu se aplică întreprinderilor care efectuează operaţiuni de transport rutier în cont propriu cu vehicule rutiere a căror masă totală mazimă autorizată, inclusiv remorca/semiremorca, depăşeşte 2,4 tone şi/sau cu vehicule rutiere destinate transportului a cel puţin 9 persoane, inclusiv conducătorul auto, sau întreprinderilor care efectuează operaţiuni de transport rutier în cont propriu cu vehicule rutiere care se deplasează fără încărcătură”.
Totodată, se solicită: „Să înlocuim termenul “întreprindere” cu “solicitant”, deoarece autovehiculele construite şi echipate pentru transportul a 9 persoane inclusiv conducătorul auto în judeţul Suceava sunt înmatriculate pe persoane fizice (aproximativ 150 de autoturisme care fac “piraterie” în transportul judeţean şi internaţional), ca să aibă obligaţia să se autorizeze inclusiv aceste persoane fizice”, se arată în adresa transmisă Ministerului Transporturilor de către Beniamin Lucescu, preşedintele AOTR Suceava.
Daniel Micu: La sfârşit de săptămână ies prin frontiera de vest 350 de autoturisme cu 7+1 sau 8+1 locuri, înmatriculate pe persoană fizică
Propuneri similare sunt transmise Ministerului Transporturilor şi de Daniel Micu, ce argumentează că marea majoritate a transporturilor efectuate cu autovehicule de 8+1 locuri sunt operate de către persoane fizice şi nu de întreprinderi.
“La fiecare sfîrşit de săptămână, prin punctele de trecere a frontierei din vestul României ies cel putin 350 autoturisme cu 7+1 sau 8+1 locuri, înmatriculate pe persoană fizică, care efectuează transport internaţional de persoane. De aceea, considerăm că nu ar fi lipsit de interes să se ia în calcul la obligativitatea autorizării şi a autovehiculelor cu 7+1 locuri (gen VW Sharan, FORD Galaxy, SEAT Alhambra etc)”, precizează Daniel Micu, în adresa transmisă MTI.
Curse internaţionale pe trasee foarte lungi, cu un singur şofer
Totodată, el arată că un alt aspect ce trebuie luat în seamă este cel legat de siguranţa rutieră.
“Toate autovehiculele la care am făcut referire mai sus efectuează curse internaţionale pe trasee foarte lungi (Botoşani – Roma, Galaţi – Roma, Focşani – Roma etc.), deservite cu un singur şofer. Apreciem că, din considerente legate exclusiv de siguranţa rutieră, accesul la profesie pentru acest tip de autovehicule trebuie limitat la trasee naţionale”, mai propune Daniel Micu.
Proiectul Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere a fost postat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în dezbatere publică, pe 16 octombrie, iar propunerile/observaţiile pot fi transmise MTI până la data de 29 octombrie, adică mâine.
Magda SEVERIN
Imagine: Jean-Mihai PÂLŞU
Nu poti limita accesul la profesie doar pe traseele nationale! Este aberant! Dar poti sa-i impui “solicitantului” sa aiba obligatoriu la bord doi soferi sub perspectiva unor amenzi atit de mari incit sa faca imposibila pirateria. Se pot lua deasemenea masuri mergind pina la confiscarea mijlocului de transport si anularea definitiva a permiselor. Asta ar fi una ! A doua ar fi ca organele abilitate sa-si faca treaba INDIFERENT cine ar fi cel prins in fapt, ceea ce mi se pare absolut imposibil in Romanica!
As fi deacord ca organele abilitate sa aplice amenzi foarte mari pentru acele autovehicole cu 7+1,8+1 locuri care fac transport international,unde este necesar 2 soferi nu unul,deoarece multi oameni mor care isi incredinteaza viata pe mana unor inconstienti,multi pleaca din tara lasand in urma lor familia,copii in speranta gasiri unei bucati de paine mai buna iar acesti inconstienti care ii transporta ca pe niste pachete le confisca viata,as dori sa le fie confiscata masina si chiar sa le intocmeasca dosare penale,este ceva mai periculos ca si alcolul aceasta problema .
Sunt persoane care si-au cumparat autovehicule 8 + 1 pentru folosul personal. Este si cazul meu. Sunt posesorul unui 8 + 1 pe care-l folosesc exclusiv in folos personal, cu ocazia deplasarilor in tara dar mai ales in afara granitelor, cu prilejul excursiilor pe cont propriu , excursii pe care le efectuez in general o data sau de 2 ori pe an impreuna cu una,sau 2 familii.
Consider ca abuziva prevederea licentierii in acest caz
Bravo USL pentru promovarea altor legi tampite visate peste noapte o sa ajungeti sa ne cereti licenta si ca purtam pantaloni pe noi. Aloo nenea Daniel Micu cate spaga ai luat de la asa zisi parteneri sociali (firme transport mari) ca sa promovezi o astfel de lege tampita care nu exista decat in Romania.
Niste cretini cu idei tampite- Totul pentru buzunarele lor– ideea este alta RETINETI– EI CARE CER ACESTE TAMPENII VOR SA CUMPERE MICROBUZE 8+1 LOCURI PENTRU CA ISI EXPLATA SOFERII MAI BINE… MAI PRECIS–MASINILE 8+1 SI 7+1 SUNT DIN FABRICATIE FARA TAHOGRAF– CE JIGODII- PAI DACA AM MASINA MEA 8+1 SI MERG CU FAMILIA ?