Propuneri ARILOG pentru noul Cod Rutier

Într-o adresă transmisă astăzi Guvernului şi Ministerului de Interne, ARILOG arată că modificarea OUG nr. 195/2002 „nu trebuie să fie bazată pe reacţia emoţională de moment, prin mediatizarea excesivă a unor accidente, ci să ţină cont de statistica prezentată de Direcţia Circulaţie, de infrastructură şi de vecinii noştri” şi să ia în considerare că România este un coridor de tranzit paneuropean. ARILOG susţine dezbaterea în Parlament a proiectului şi aduce mai multe propuneri actului normativ.

Publicăm integral documentul:

„Stimate domnule Prim Ministru Victor Ponta,

ARILOG – Asociaţia Română de Logistică, Asociaţia Specialiştilor din Transporturi, Depozitare, Achiziţii, Producţie şi Supply Chain, în numele membrilor noştri solicităm revizuirea Ordonanţei de Urgenţă pentru modificarea şi completarea OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. OUG 195/2002 nu trebuie să fie bazată pe reacţia emoţională de moment, prin mediatizarea excesivă a unor accidente, ci să ţină cont de statistica prezentată de Direcţia Circulaţie, de infrastructură şi de vecinii noştri, ţinând cont că România este un coridor de tranzit pan european. Această ordonanţă trebuie dezbătută în Parlamentul României.

Pentru aceasta, ARILOG propune:

1. Înfiinţarea de tribunale specializate pentru acest tip de infracţiuni, care să aibă procurori cu pregătire de specialitate şi adoptarea unor măsuri administrative conform codului rutier.

2. Să se ţină cont că suspendarea carnetului de conducere pentru şoferii profesionişti (activitatea de condus un vehicul asigurând existenţa lor şi a familiilor lor) poate duce la o noua pătura de şomeri. Să se stabilească forma în care aceştia vor fi recalificaţi.

3. Crearea de centre de testare medicală şi psihologică autorizate a carei listă să fie publică pentru ca operatorii de transport să poată verifica valabilitatea avizelor.

4. Sistemele de urmărire care se doreşte să fie introduse trebuie să fie montate în zonelepericuloase: curbe periculoase, treceri de pietoni şi toate zonele negre în care s-au înregistrat accidente.

5. Pentru trecerile la nivel cu calea ferată care sunt scoase din uz trebuie refăcute sistemele de semnalizare de către autoritatea competentă.

6. Introducerea programelor educaţie rutieră şi prevenire în scoală primară.

7. Introducerea unui sistem de urmărire cu camere prin interconectarea tuturor instituţiilor care participă la siguranţa traficului şi înregistrarea vehiculelor: Poliţia Rutieră, Registrul Auto Român, Compania de Drumuri şi Autostrăzi, care prin verificarea numerelor de înmatriculare să poată identifica vehiculele care nu au revizia la zi, care nu au achitat rovinieta, care se regăsesc în situaţia de a nu-şi fi plătit amenzi sau au numere expirate.

8. Construirea de parcări pe principalele drumuri şi noduri rutiere pentru transportul de marfă şi călători şi a sistemului de cântărire în mişcare pentru a depista pe cei care nu respecta greutatea admisă pentru vehiculul condus.

Pe lângă propunerile menţionate, nivelul amenzilor trebuie corelat cu nivelul de salarizare, iar acestea trebuie să prevină numărul accidentelor. Din situaţiile statistice rezultă că doar 30% din valorile amenzilor sunt achitate către Bugetul de Stat.

ARILOG sprijină orice demers care încurajează disciplina pe şosele şi prevenirea accidentelor rutiere.

ARILOG este Asociaţia Specialiştilor în Transporturi, Depozitare, Achiziţii, Producţie şi Supply Chain. În prezent avem 98 de membri activi, companii multinaţionale şi româneşti care activează în domeniile enumerate mai sus.

În speranţa ca veţi lua în considerare demersul nostru, suntem deschişi la un dialog pentru a susţine cauza membrilor noştri pe care îi reprezentăm în această scrisoare.

Cu stimă,

Ion Lixandru

Vicepreşedinte al Asociaţiei Române de Logistică (ARILOG), fost vicepreşedinte al Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România

Oana Nae

Secretar General al Asociaţiei Române de Logistică (ARILOG)”.

ARILOG este o organizaţie voluntară, profesională şi educaţională non-profit, care îşi propune promovarea şi dezvoltarea ştiinţei şi tehnicilor de Logistică şi Supply Chain în toate companiile româneşti indiferent de industrie, precum şi creşterea vizibilităţii acesteia în peisajul economic românesc şi internaţional.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.